Skip to main content
Vraag

mensen kijken raar op van luiers

  • 11 July 2024
  • 3 reacties
  • 178 Bekeken

Hey. Ik ben een jongen van 14 en draag 24/7 luiers.

mensen kijken nogsteeds op als ze horen of zien dat ik luiers draag. Maar waarom? Waarom worden luiers niet genormaliseerd en vooral niet voor jongeren??

Ja ik vind het eigenlijk ook stom dat er niet "normaal" op wordt gereageerd. Maarja niemand denkt van "Oh zou hij misschien een blaas-probleem hebben"? Nee iedereen denkt "Is hij niet te oud om luiers te dragen"?  Het is taboe er wordt niet openlijk over gesproken en zo kan het ook niet genormaliseerd worden... Maar ik ben het wel met je eens hoor luier moeten genormaliseerd worden! En aan de andere kant beetje vreemd dat iedereen interesse heeft naar jouw ondergoed jij loopt toch ook niet over straat naar mensen toe om te reageren op hun ondergoed... Just saying... 

Laat anderen maar lekker denken wat ze willen. Luiers zijn ook gewoon ondergoed. En dat is gewoon normaal!

Liefs Linne 😘 


Hey

Het is inderdaad een beetje stom dat mensen nooit denken aan een medisch probleem en dat een luier het ongemak voor jou opvangt. 

Ik ben zelf altijd tegen vrienden op advies tegen mijn vrienden heel open geweest over mijn bedplassen, en daar doet dus niemand meer stom of raar over. Soms vraagt zelfs een ouder of iemand anders wel eens iemand om advies direct aan mij of via mijn ouders.

Hoe reageer jij tegen die mensen als ik vragen mag? Leg je het uit hoe de luier je helpt? 

Mag ik trouwens vragen welke luier jij draagt?  

Groetjesssss

Thijs


Ik snap oprecht niet waarom het dragen van luiers zo raar word gezien. Ik vind het gewoon makkelijk al heb ik ze eigenlijk sinds mijn 12e niet meer nodig, maar doe net alsof zodat mijn moeder ze wel blijft kopen.


Reageer