Vraag

Meisjeskleren gekocht

  • 4 January 2020
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, Ik ben Willem 14 jaar Ik heb net meidenkleding gekocht en aangetrokken het voelt fantastisch… Ben ik nu trans? want ik denk wel veel aan n meisje zijn enzv… Maar ik wil het absoluut mn ouders niet vertellen daar ben ik als de dood voor ik wil liever dat zij het zelf uitvogelen..


4 reacties

Hai Willem, 

Je hoeft niet per sé trans of gay te zijn om je prettig te voelen in meisjes kleding.  Heb je ook wel eens het gevoel dat je anders bent dan andere jongens en dat je meisjes beter begrijpt? Misschien kun je er het eens met iemand over hebben. 

Xx me.

Hey,

Het willen dragen van vrouwenkleding en je hier prettig in voelen maakt niet je per se transgender. Het kan wel een hint zijn dat je dit bent. Jij bent de enige die hier het antwoord op weet.

Ik snap dat het voor jou helemaal niet duidelijk kan zijn of je een vrouw bent of niet. Ik heb momenteel hetzelfde, maar ik ben biologisch gezien een vrouw en heb sterke twijfels of ik niet toch een man ben. Voor mij is het ook niet duidelijk. Ik zie verschillende hints, maar ik weet gewoon niet wat het nu allemaal echt betekent.

Ik heb verschillende stappen ondernomen. Zo ben ik naar fora gegaan met lotgenoten, bv Jong&Out. Daarnaast heb ik heel veel gegoogeld en informatie gezocht. Ik heb ook meerdere trans Youtubers gevonden en hun video's bekeken. 

Al met al heeft het mij niet genoeg geholpen om erachter te komen of ik trans ben. Daarom heb ik hulp gezocht via mijn huisarts. Helaas sta ik nog op de wachtlijst daarvoor.

Als je denkt dat je ouders niet goed gaan reageren, snap ik het als je eerst zelf je gevoel goed wil onderzoeken. Ik zou je daarom willen aanraden om online te zoeken naar informatie en ervaringsverhalen. Een goede site om mee te beginnen is bv https://www.iedereenisanders.nl. Hier vind je overigens ook tips & tricks om uit de kast te komen en het je ouders te vertellen.

Als je er toch niet uitkomt of je voelt de behoefte om er met iemand over te praten, kun je ook andere mensen benaderen dan je ouders. Je kan allereerst natuurlijk chatten en/of bellen (0800 0432) met De Kindertelefoon. Ook zou je naar een vriend(in) of een docent(e) kunnen gaan. Je zou ook lotgenotencontact kunnen zoeken, bv op Jong&Out en met hen praten. Als je het durft, kun je natuurlijk ook je huisarts bezoeken, maar ik snap dat dit een grote stap is. 

Ik hoop dat dit je iets verder helpt!

Gr. Pin

Badge +1

Als jij gevoelens voelt bij het dragen van meiden kleren. Of alleen je kleding in een meiden maat beschikbaar is dan geeft dat niet! Je bent wie je bent en hou dat zo!

Hi Lightred/Willem,

 

het is niet mijn bedoeling om het nog ingewikkelder te maken dan het al is, maar er bestaat ook nog zoiets als cross-dressing. @Pin  haalde het ook al een beetje aan, in bovenstaande reactie, zonder de term expliciet te noemen. Verder vertrouw ik volledig op wat @Pin hierboven schrijft.

Via de link kun je meer over cross-dressing lezen:

https://transgenderinfo.be/m/identiteit/variaties/cross-dressing/

Hieronder een korte (en wellicht onvolledige) quote, alleen met het doel om een idee te geven van wat het ongeveer inhoudt:

 -begin quote

'Cross dressers voelen zich vaak overwegend goed bij de gender / geslacht dat hen werd toegewezen bij de geboorte. Ze hebben bijvoorbeeld niet de wens om permanent een vrouw/man te zijn (genderidentiteit), maar experimenteren wel occasioneel en in bepaalde contexten met vrouwelijke/mannelijke kledij, gedrag, haartooi, etc. (genderexpressie).’

 -einde quote

Voor uitgebreidere info, zie het hele artikel via bovenstaande link.

 

Misschien kun je, nu je weet wat cross-dressing inhoudt, dit wegstrepen of er achter komen dat dit bij jou past/van toepassing is.

Ik hoop dus, dat het je op één of andere manier toch een beetje helpt.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer