Skip to main content
Vraag

meisjes incontinentie

• August 7, 2025
  • 21 reacties
  • 681 Bekeken

NN15000
Forum|alt.badge.img+10

Hoi meiden.

Ik heb weer een onderzoek gehad in het ziekenhuis voor het blaasproblemen.

Zoals een eerder topic van mij

Maar na die onderzoek moesten we weer naar haar kamer en daar kreeg ik te horen dat ik blaas incontinentie heb en er waarschijnlijk nooit meer vanaf kan komen  het kan zelfs zo zijn dat ik overdag ook incontinentie materiaal moet gaan dragen.

Daarom hoop ik dat er meer meisjes dit hebben.

Gelukkig heeft mijn vriendin me al gezegd dat ze niet bij me weg gaat en me helpt op school daar ben ik al blij mee .

Dus hopelijk reageren ander meisje hier op zou me echt helpen dat ik niet de enigste ben en misschien hebben jullie tips om er misschien wel vanaf te komen .

Alvast bedankt 

Liefs NN15000 xx

21 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

heyyy wat vervelend, ik heb er zelf geen last van. maar ik ben nu wel ongesteld dus heb ook iets in nu wat me oom het gevoel geeft dat ik lek ben. hopelijk gaat het snel beter voor je, ookal gaat het nooit over.

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • August 8, 2025

Dank je wel. 

En veel sterkte met de vervelende week van de maand .

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 16, 2025

Hoi ​@NN15000  

Het eerste wat ik wil zeggen is heel veel sterkte met dit nieuws. En knap dat je het met ons deelt ​@NN15000 

Ik heb wel veel last van dat ik soms plas als ik nog niet bij de wc ben maar ben nog niet incontinent ik moet gewoon sneller naar de wc gaan .

Maar gelukkig voor je accepteert je vriendin het dat je incontinent bent geworden .

Dus hopelijk heb je het al een beetje geaccepteerd dat je het hebt .

Maar ik draag ze snachts om elke keer. 

En overdag heb ik ze nog niet aan maar nu het vakantie is wel want ik  heb het binnenkort ook dit onderzoek en mijn moeder zegt dat er iets niet klopt bij mij want ik was pas zindelijk overdag op me 6,5 jaar pas. 

En snachts ben ik nog nooit zinderlijk voor geweest .

Dus hopelijk valt het mee voor me .

Maar ga er vanuit dat er veel meer meiden zijn die dit hebben .

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • August 18, 2025

@Onzekermeisje  dank je wel.

Ja klopt het is heel vervelend maar heb gelukkig veel steun aan me vriendin .

Maar veel succes bij dat onderzoek maar dat gaat je lukken. Wanneer heb je het onderzoek bij het ziekenhuis ?

Maar het blijft raar om met luiers om te lopen .maar het is voor me eigen bestwil dus daar moet ik nog aan wennen

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 2, 2025

Hoi ​@NN15000 ,

Wat vervelend meid. Dapper dat je het hier durft te vertellen fijn dat jouw vriendin hier zo goed mee om gaat. Maar je bent echt niet de enige hoor ik heb ook een zwakke blaas en draag ook 24/7 bescherming overdag meestal luierbroekjes omdat ik soms nog wel optijd fe WC haal maar 's nachts gebruik ik Tena Slip Maxi (luier met plakstrips). Het is wel een beetje vervelend maar natte broeken en een nat bed vond ik veel erger dus eigenlijk zijn luiers niet zo heel erg om te dragen omdat ze je lekker droog houden.

Welke draag jij overdag en 's nachts als ik vragen mag ​@NN15000 ? 

😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 3, 2025

@Seashell  dank je wel voor je bericht  en de steun. 

Ja het is iets wat ik helaas niks aan kan doen .

Maar ik draag tena proskin Slip die zitten nog wel goed heb er veel gehad maar deze zaten bij mij goed 

Ja ik heb veel geluk met mijn vriendin .

Maar heb gelukkig paar weken geleden paar vriendinnen verteld dat ik dit heb en gelukkig respecteren me met mijn probleem daar ben ik super blij mee .

En dit probleem mag ook wel meer in de publiciteit komen dat er meer meisjes en jongens niet bang hoeve te zijn als ze dit hebben dat heeft mij aangezet om dit te vertellen op deze website .

Dat is niet fijn om een zwake blaas te hebben maar hoe gaan je vriendinnen en vrienden er mee om dat je iets draagt  ?

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 3, 2025

De vrienden en vriendinnen met wie ik het meeste om ga weten het allemaal en ze behandelen mij gewoon en accepteren mij voor wie ik ben en ja dat ik soms nog ongelukjes heb daar kan ik zelf ook weinig aan doen.

Ik zou ook willen dat dit onderwerp makkelijker bespreekbaar was want er zijn genoeg kinderen die ook last hebben van incontinentie maar er niet over durven te praten. Ik ben op deze site terecht gekomen nadat ik met een meisje op insta had gepraat die vroeger op deze site zat (ze is nu ouder dan 18) ze zei dat hier meerdere mensen waren waarmee je over incontinente kon praten. En erover praten is denk ik de eerste stap naar het doorbreken van het taboe rondom incontinentie bij jongeren.

Seashell 😘 

J.R.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 4, 2025

Haiiiii ​@NN15000,

Ik snap helemaal dat je hiermee zit, mag ik vragen wat voor dingen je dan moet gaan dragen? En ook, ik zou nooit iemand pesten om iets waar ze zelf niets maar dan ook echt niets aan kunnen doen.

Groetjes JR, ik steun jou hier

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 4, 2025

@J.R. 

Ik moet incontinentie luiers gaan dragen.

Dus ik heb nu pakken met tena proskin Slip  die ik er voor moet gebruiken .

Ik heb eerst allemaal verschillende luiers gekregen  om te proberen welke in het fijnste vond en deze kwam er al beste uit voor mij .

En dank je wel voor de steun. 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 4, 2025

@Seashell  ja daarom heb ik  dit ook gemaakt met lood in me schoenen om dit meer onder de mensen te brengen en dat meer jongeren weten dat het normaal is  

Maar fijn dat je wel mensen om je heen hebt die je accepteren met je probleem

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 5, 2025

Wel fijn dat er op dit forum over gesproken kan worden erover praten voelt ook al als steun voor mij. Mag ik vragen hoeveel luiers jij per dag (24u) gebruikt? Ik gebruik meestal drie broekjes en 1 luiers met plakstrips het eerste broekje doe ik 's ochtends na het ontbijt aan de tweede tussen de middag de derde voor het avondeten en de Tena Slip voor het slapengaan. Heb jij ook vaste verschoontijden?

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 6, 2025

5 luiers  gebruik ik 

Als ik opsta 

Dan om 10 uur 

Dan om 1 uur 

Dan  om 5 uur net voor het eten

En dan voor ik.na bed ga 

Dus ik gebruik er 5 op een dag. 

Ik zou er langer mee kunnen doen maar dan krijg ik uitslag en dat wil ik ook niet .

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 6, 2025

Ik zou er langer mee kunnen doen maar dan krijg ik uitslag en dat wil ik ook niet .

Gebruik jij ook nog zalf of poeder of iets voor huidverzorging ik de "luier-zone"?

Overdag gebruik ik vaak talkpoeder (Kruidvat huismerk) maar voor de nacht gebruik ik zinkzalf (Zwitsal) (of sudocreme). De natte doekjes die ik gebruik zijn de WetWipes van Tena

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 10, 2025

Ja zalf  van zwitsal gebruik ik vind dat zo lekker ruiken .

En als het warm is gebruiken ze ook talkpoeder ze zeggen dat het beter is .

Ik vind het wel prima als ik maar geen last van krijg .

Doekjes zijn volgens mij ook van zwitsal .

Sudocreme kan ik niet echt tegen helaas .

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 10, 2025

@NN15000 dat ruikt super lekker die zwitsal producten .

Niets is beter dan zwitsal 

Maar al ik hoop. Dat je aan een beetje gewend bent aan dat je incontinent bent .

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 10, 2025

@NN15000 dat ruikt super lekker die zwitsal producten .

Niets is beter dan zwitsal 

Maar al ik hoop. Dat je aan een beetje gewend bent aan dat je incontinent bent .

Ja super lekker ik hou er van  ik wouw vroeger niks anders in bad met zwitsal  mij haren wassen met zwitsal  mijn lichaam  soms insmeren met zwitsal olie  .

Maar ja ben er een beetje aan gewend maar ook door de steun en hoe mensen me opgevangen hebben  mijn vriendinnen en me vriendin en me ouders en ook sommige hier die me lieve worden hebben gezegd . Dat doet me goed 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 10, 2025

@NN15000  wat ik als eerst wil zeggen heel veel sterkte met dit slecht nieuws.

Maar ook knap dat je het hier durft te zeggen dat je incontinent bent. 

Ik gebuik het alleen voor het bedplassen luiers. Bij mij komt het meer van de stress dat ik in bed plas want dan is het weg en dan is het weer terug al is het nu al 3 weken prijs sinds ik op de grote school zit  maar gelukkig snapt me moeder me. 

Maar ook fijn om te horen dat je genoeg steun hebt van vriendinnen  met je probleem. 

Dus nog veel sterkte en je kunt dit meid. 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 11, 2025

Jaa Zwitsal ruikt super fijn helaas verkopen hun geen talkpoeder meer of iig... wij kunnen het nergens meer vinden. Vroeger gebruikte ik maxi doekjes van Zwitsal maxi billendoekjes maar die waren ook een tijdje verdwenen uit de winkel dus sindsdien gebruiken we de doekjes van Tena wel erg fijn want het zijn vrij grote doekjes dus ook goed geschikt voor wat grotere kinderen/tieners. Maar idd ook alle andere producten van Zwitsal vind ik fijn mama wast mijn kleren ook met Robijn/Zwitsal zo'n fijne geur 🥰

Seashell 😘 

P.S. ​@NN15000 je zei dat je verschillende soorten luiers kreeg om te proberen heb je ook de Tena Slip Active Fit (plastic buitenzijde) gekregen of alleen de ProSkin (stof buitenkant)? Ben benieuwd welke je ook nog mee hebt geprobeerd.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • September 11, 2025

@Seashell alleen de stoffe kanten kreeg ik 

Ja dat vind ik ook heel.jammer dat de talkpoeder van zwitsal er niet meer zijn .

Vroeger had je ook van die zwitsal luiers die ruikte ook naar zwitsal die deed ik altijd bij me poppen aan 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 4, 2026

Ja die zwitsal luiers mijn nichtje droeg die altijd  die roken ook lekker naar de zwitsal .

Maar hoe gaat het nu met je incontinentie? 

Ben je er al een beetje aan gewend dat je het hebt. 

Maar fijn dat je vriendin er goed mee omgaat .

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 5, 2026

​hoi @Onzekermeisje   

Mijn incontinentie is er  ik kan er nu wel iets beter mee omgaan  gelukkig 

Dus ja ben er nu wel aan gewend dat ik het heb en dat ik dus incontinentie materiaal aan heb.

Ja mijn vriendinnetje is er zeker voor me.

Net als me andere vriendinnen die me accepteren hoe ik nu ben