Meisje, baard in keel? :(

  • 1 July 2015
  • 6 reacties
  • 3934 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii ^^
Misschien een apart topic maar ik hoop dt iemand kan helpen :)
heb nogal faalangst en mijn stem slaat soms opeens over bijv in de klas ofzo. (Ben een meisje) tis eg super falend. K durf al bijna niet te praten en nu ben ik ook al bang dat mn stem weer overslaat ofzo..
Maar k ben een meisje, en meisjes kunnen tog niet de baard in de keel krijgen? Heeft iemand hier ook last van? Mensen in mn klas hebben dit nooit. K schaam me dood

Issues-xx

6 reacties

Het kan wel.
Het kan zijn dat hormonen een beetje door elkaar zijn. Ik ken ook een jongen die zelfs een beetje 'borsten' niet echt extreem gewoon wat vet kreeg. Het trok na een paar maandjes gewoon weer weg, maar het was heel vervelend voor die jongen.
Het kan zijn dat je hormonenhuishouden gewoon een beetje verstrooid is, dat hebben er wel meerdere in de puberteit. Het trekt vanzelf wel weg, je mannen en vrouwen hormonen zijn gewoon een beetje verstrooid. 
Ik ben ook een meisje en over het algemeen heb ik een best lage stem voor een meisje. Maar ik heb ook wel eens dat m'n stem ineens anders klinkt.. Om eerlijk te zijn, maak ik me er niet zo druk om. Vaak, als het gebeurt, zeg ik "oh dat faalde xd" of "okay, dat klonk echt heel raar xd" en beginnen m'n vriendinnen te lachen 😛 Het komt vast wel goed 🙂 😉
Je stem kan ook overslaan van de zenuwen, t hoeft nieteens iets met hormonen te maken te hebben.
Probeer t te laten voor wat t is. Misschien wordt t vanzelf minder, en ook als dat niet zo is is t neit erg.
Blijf je t heel vervelend vinden kan je natuurlijk ook altijd naar de huisarts gaan. maar ik denk neit dat hij/zij er iets aan kan/zal doen.
Misschin gaat t over als je de pil gaat slikken (meer vrouwelijke hormonen en hormonen stabiel)? Maar dat zou je ook met je huisarts moeten bespreken.
Je stem kan anders wordem als je ongesteld wordt!
Xx
Je kan als meisje niet echt de baard in de keel krijgen, maar het kan wel gewoon voorkomen dat je stem overslaat door zenuwen. Maar iedereen heeft wel eens dat de stem overslaat. Daar is niets abnormaals aan. 
Badge

Als meisje krijg je ook de baard in de keel, maar veel minder erg dan als jongen. Ik zing en ik kon ook ineens niet meer heel hoog zingen. Het is dus normaal.

Reageer