Vraag

Medicatie?

  • 10 November 2019
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Komende woensdag moet ik voor de tweede keer naar de psychiater. De vorige keer dat ik er was, bleek dat ik een bloedtest moest doen aangezien ik een verhoogd risico heb op bepaalde dingen (hart- en vaatziekten). Ik heb de uitslag opgezocht op de site van het ziekenhuis en volgens mij zijn alle waarden gewoon goed. 
 

Dit betekent waarschijnlijk dat ik woensdag medicatie voorgeschreven krijg. En daar zit ik mee. Ik wil het niet en ook weer wel. Waarom?
 

Niet:

  • bijwerkingen
  • dat verdien ik niet
  • dat mag niet van de stem in m’n hoofd
  • waarom medicatie als ik me toch aanstel?

Wel:

  • misschien helpt het
  • meer rust in m’n hoofd

 

Ik ben enorm in tweestrijd, weet niet wat ik moet doen. Heb ook gewoon super veel spanning voor die afspraak, omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Heeft iemand tips? Ideeën wat ik kan doen? Iets?


3 reacties

Hey Luna-Fee

 

Na vermoedelijk geruststellende uitslagen van het bloedonderzoek, zou het kunnen dat je medicatie voorgeschreven zal worden. Echter heb je hier enkele bedenkingen bij. 

 

Het lijkt me in ieder geval verstandig om jouw bedenkingen met de psychiater te bespreken. Deze zou hier rekening mee kunnen houden, samen met jou de dosis, gewenste effecten en eventuele bijwerkingen kunnen bekijken, zodat jullie samen tot een doordacht besluit kunnen komen. 

 

Als je bereid zou zijn de medicatie een kans te geven, zou je met de psychiater af kunnen spreken om nu en dan op consultatie te komen. Tijdens zo’n consultatie zou je je bevindingen en bedenkingen kunnen delen. Eventueel zou je een dagboekje bij kunnen houden, waarin je regelmatig noteert hoe je je voelt. 

 

In jouw ogen kan een afspraak spannend zijn, dat lijkt me niet ongewoon. Echter zien artsen dagelijks een hoop patiënten, en hebben ze hierdoor een berg ervaring opgebouwd. Je psychiater weet vast wegwijs met jouw zenuwen en bedenkingen. Voel je je vertrouwd bij deze psychiater?

 

Groetjes

Kenshin

@Kenshin 

Ik ga (als dat me lukt), het ook zeker bespreken met de psychiater. Bedankt voor je reactie! Ik wil ook zeker aangeven dat ik het heel spannend vind en dat uitspreken helpt denk ik al.
 

Ik ken de psychiater eigenlijk niet, dus ik weet niet zo goed of ik haar vertrouw. De vorige keer had ik wel een oké gevoel bij haar, dat was fijn!

 

liefs

Luna-Fee 

Hallo,

Ik zou het misschien ook gewoon met jouw ouders bespreken. Misschien kunnen zij je ook helpen.

liefs, Hannah

Reageer