Skip to main content
Vraag

Masturberen doet pijn.

• March 5, 2026
  • 14 reacties
  • 207 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo , ik vraag me af hoe het uberhoubt mogelijk is om ooit Sex te hebben, ik heb wel eens geprobeert met mijn vinger mijn vagina in te gaan maar het lukt niet verder dan 1 centimeter en het doet altijd meteen pijn. ook als ik rond de clitoris ben doen het vaak al snel pijn …

is dit normaal en wat kan ik doe. ps graag snelle reacties , thanks alvast

14 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 5, 2026

Ik vinger niet lang,  maar je hebt waarschijnlijk een ontsteking 

Quokka
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 6, 2026

Hoi!

Waarchijnlijk komt dit door een gebrek aan opwinding, waardoor je nog droog bent. Probeer nat te worden of gebruik glijmiddel.

Succes!

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • March 6, 2026

Hoi ​@Anoniempie12344321 ,

Wat fijn dat je hier je vraagt komt stellen en je verhaal wilt delen.  Het is begrijpelijk dat pijn bij masturberen of vingeren vragen op roept. Ieder lichaam is anders en ook elke vagina/vulva. Sommige mensen hebben een diepere of wijdere vaginale opening dan andere. Daarbij kan het ook uitmaken hoe je om gaat met masturberen zoals de hardheid/ snelheid en hoe vochtig je bent. Bij twijfel of aanhoudende pijn zou je altijd een afspraak bij de huisarts kunnen maken, die kan je dan ook doorverwijzen naar de gynaecoloog mocht dat nodig zijn.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie, stel gerust meer vragen. Dit kan hier op het forum, maar je bent ook altijd welkom om met de Kindertelefoon te bellen en of chatten. 

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

kijk hier voor meer informatie:

Forum|alt.badge.img+1

Hoi!

Waarchijnlijk komt dit door een gebrek aan opwinding, waardoor je nog droog bent. Probeer nat te worden of gebruik glijmiddel.

Succes!

Dit Is niet waar Ik ben Meestal Best nat , alsin Gewoon Echt Echt nat. Maar Heb Nog nooit een vinger in mijn vagina kunnen stoppen, ik snap het gewoon oprect niet . ben wel vaak klaargekomen door rond mijn clit de masseren maar doet ook soms pijn , als ik het te hard doe

Forum|alt.badge.img+1

Kan dat echt zo zijn? Ik Heb al Best lang daar gewoon pijn maar alleen als ik echt erin probeer te gaan met een vinger . Ik heb echt niet het gevoel dat ik een onsteking heb Ofz…. De huisarts heeft Een jaartje geleden ook al Daar gekeken Maar Dat was gewoon prima volgens haar

Ik ben natuurlijk geen dokter ofzo dus weet het niet zeker, maar ik heb weleens gehoord van vaginisme, misschien iets om op te zoeken, zou kunnen zijn dat je dat hebt. Maar ja geen idee dus, maar je kunt er even naar kijken.

Forum|alt.badge.img+1

Okay Ik heb dus een vraag ! Ik Heb met een Spiegel daar onder zitten kijken, en Merkte dat hoever ik mijn Vagina openmaakte er Geen gat was. Er leek Gewoon een grote 1cm Bobbel op te zitten, waar ik zou denken dat het gat zou moeten zitten, het doet pijn als ik het aanraak en weet niet wat ik moet doen. Het lijkt dicht En kan er ook geen Vinger in stoppen ofz, Zou Het echt niet durven Om het aan mijn moeder te vertellen en bij de huisarts te checken HELP Wat moet ik doen. Is het ernstig … Kan het wachten. Is het normaal dat ik de opnening Niet vind, Aangezien ik ook nog niet ongesteld ben geworden . Ik weet geen raad meer Pls help ! Elke reactie helpt!

Forum|alt.badge.img+1

Elke REACTIE HELPT, IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN

Forum|alt.badge.img+1

IK Heb gisteren Met een spiegel in mijn vagina Gekeken om dat een vinger er proberen instoppen Pijn deed, Er leek Uberhoupd geen opening te zitten , waar je zou denken dat een gaatje zit Zat een bobbel Wat witter dan de rest , Ik Keek Overal in mijn vagina Maar vond Behalve het plasgat geen Vaginale opning , Behalve dat rare wittere bult ding Van ongeveer 1 cm, Ik durf het echt niet aan mijn moeder te vertellen. Maar ik kan echt geen vinger kwijt daar , als ik het bultje aanraak Dan doet dat ook pijn. ik ben nog niet ongelsteld maar weet echt niet wat ik moet doen, Is dit nornmaal en kan ik het gewoon absoluut niet vinden , Moet ik snel handelen Of kan het even wachten ik heb geen iedee pls Help Snel . Ik Kreeg Vroeger Een paar spuitjes in mijn vagina ongerveer 2 jaar geleden , Mijn Moeder zij dat het wel ging maar  wel moelijk , het deed ZO ONTZETTEND VEEL PIJN . Maar Toen dachten We dat er een ontsteking was Omdat ik pijn had bij andere dingen zoals lopen, dat Is nu echt niet meer het zelfde …… Wat MOET IK DOEN HELP PLS ZO SNEL MOGELIJK Alvast bedankt

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • March 6, 2026

Hoi ​@Anoniempie12344321 

Je maakte al drie topics aan met dezelfde vraag.

We hebben die allemaal bijeen gebracht in dit topic, 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit met een nogal dringende vraag zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Je kunt kijken voor meer informatie naar “Sense.info” en ook  “pubergids.nl “heeft meer informatie waar je misschien iets aan hebt.

Hoop dat je snel antwoorden vind,

Ab W

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 7, 2026

Bedoel je met dat witte bolletje niet je clitoris?

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 7, 2026

Joh, 

ga gewoon naar je huisarts voor informatie en hulp. Je huisarts vindt niks gek of vies, daar is did voor getraind, en heeft het vaak al eens bij een ander gezien. Gun jezelf die rust van dokterhulp ookal is dat even eng om te gaan doen. Blijf er niet zo mee tobben.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 15, 2026

heyyy

vroeger als ik mn lichaam wat wou gaan ontdekken kon ik de vaginale opening ook eerst niet vinden…
Laat staan dat ik ook maar 1 vinger naar binnen kreeg!
mag ik vragen hoe oud je bent? aangezien je je menstruatie nog niet hebt zou het kunnen dat je lichaam nog in volle ontwikkeling zit en het gewoon nog net te strak is daarbeneden. 

Als je wil kan ik wel een soort beschrijving geven van hoe je er makkelijker inkomt met je vinger!

Dus eerst heb je zegmaar de clitoris, ietsje naar onder zit je plasgaatje, en nog iets lager zit normaal de vaginale opening. Als je daar even rondvoelt, voel je ietsje naar binnen iets sponsachtigs. De vagina loopt niet recht naar onder, maar een beetje schuin richting je onderrug. Hou je vinger dus ook wat schuin richting je onderrug. Onthoud echt dat ieder zijn lichaam anders is en dit kan varieren bij iedereen.

Ik zou zeggen, geef het nog even tijd. Wie weet komt het binnenkort wel. Zoals ik al eerder zei: misschien zit het gewoon nog net iets te strak  daarbeneden.

Maar als je ongemak of pijn blijft ervaren, is het echt wel beter om het aan je moeder te vertellen. Ik begrijp dat dit ongemakkelijk voor je kan zijn, maar ze zal je echt wel begrijpen, ze is zelf ook een vrouw en kan je verderhelpen, al dan niet door naar de huisarts te gaan. 

Nou, succes en veel liefs
Hopelijk heeft dit je een beetje geholpen! 

xxx

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 18, 2026

Ik vinger niet ik heb mis schreven