maandstonden tips

  • 18 June 2020
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Badge +3

Hey ik ben 14 en ik heb men maandstonden al van men 11/12 de heeft iemand er tips voor bv veel water drinken ofz ?

 

gr mij xx


6 reacties

Hoi

 

Tijdens je menstruatie kan het inderdaad helpen om voldoende water te drinken. Echter ook niet te veel; daar ga je je opgeblazen van voelen. Thee is ook een gezonde optie; kamillethee bijvoorbeeld. Da’s goed voor je buik. 

 

Heb je last van een hevige menstruatie? Dan kan je zowel een tampon als maandverband dragen. Op die manier ben je dubbel beschermd. Tampons moet je echter minstens om de acht uur verschonen.

 

Je zou een menstruatiecup, een siliconen cupje dat je inbrengt, een kans kunnen geven. Hier kan je meer lezen over een menstruatiecup. 

 

Bij krampen of rugpijn kan het helpen om een warm bad te nemen. Een warmwaterkruik op je onderbuik helpt ook. Ook bestaan er pijnstillers die doelgericht ontworpen zijn voor menstruatiepijn. Vraag dit maar eens na bij de apotheker of huisarts; die kunnen je vast vertellen waar jij het best mee geholpen bent. 

 

Als je last hebt van een onregelmatige of onaangename cyclus, zou je de pil kunnen overwegen. Daarmee heb je meer controle over je menstruatie. Bespreek dit, als je hier interesse in zou hebben, gerust eens met de huisarts. 

 

Heb je ergens specifiek graag advies om? Zo ja, vraag je het maar :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Badge +3

Hi super bedankt x ik  heb een vraag is dat normaal dat men menstruatie bv in mei op de 9de tot de 15 is en dan in juni op de 22 tot 28? Het is steeds verschillend  En heb je nog een tip zo dat je   S’avonds niet doorlekt ps ik gebruik maandverband xxx

Je menstruatie hoort na zo’n twee jaar wat regelmatiger te worden. Echter zijn er die nooit een regelmatige cyclus hebben, onafhankelijk van hun leeftijd. Misschien heb jij gewoon een wat langere cyclus. Is je cyclus wel regelmatig? Je kan dit bijhouden door middel van een app zoals Clue. Dan weet je ook meteen wanneer je je maandstonden kan verwachten. 

 

‘s Nachts kan je altijd voor de zekerheid een donkere handdoek op je bed leggen. Dan zijn je lakens beschermd, voor moest er wat gebeuren. Verder zou je maxi maandverband een kans kunnen geven. Wees niet bang om van die hele grote te proberen; misschien bieden die wel een oplossing voor je. 

 

Gr. Kenshin

Ik ben echt groot fan van tampons. Ik zou je aanraden om dat gewoon 's te proberen. Als je 't niks vindt, heb je het in ieder geval geprobeerd. (geef het natuurlijk wel even de tijd om te wennen) Ik zou inderdaad een menstruatie app bijhouden. Dan krijg je misschien wat inzicht in je cyclus.

Laatste tip klinkt misschien heel raar maar het werkt echt: Masturberen tijdens je menstruatie. Check dit korte Artikel maar.

Badge +3

(….) Ik zou inderdaad een menstruatie app bijhouden. Dan krijg je misschien wat inzicht in je cyclus.

Laatste tip klinkt misschien heel raar maar het werkt echt: Masturberen tijdens je menstruatie. Check dit korte Artikel maar.

Ja ik mastubeer ook soms tijdens men menstruatie en ik heb een app xx

Reputatie 3
Badge +1

Hallo 

Ik had ergen gelezen als je op je zij in een soort van bolletje ligt terwijl ke slaapt dat je minder bloed verliest dus heb ik dat geprobeerd en soms werkt het wel nog maar je moet het wel volhouden

Reageer