Skip to main content
Vraag

Luier Vragenlijst

• April 13, 2026
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Forum|alt.badge.img

1. Hoe worden jullie verschoond. Ik moet op een douchebrancard gaan liggen en daar wordt ik dan op verzorgd soms heb ik ook hulp nodig met dan weer aankleden dan moet ik ook blijven liggen 

2. Door wie. Mijn zus die werkt in de zorg soms mijn moeder.

3. Met of zonder handschoentjes en een schort met

Mijn zus draagt ook nog een schort zie foto mijn moeder doet aleen een schort aan bij douchen

4. Liggend of staand. Liggend soms staand als het niet anders kan

5. Op een verschoontafel of douchebrancard ooit verschoond of standaard op een verschoontafel of douchebrancard of bed. Ik op een douchebrancard

6. Ooit buiten huis liggend verschoond. Ja op een verschoontafel op een vliegveld in engeland

7. Hulp nodig met douchen. Ja op een douchebrancard

8. Andere verzorging nodig zoals tanden napoetsen, aankleden en uitkleden met wat hulp. Ik heb meer verzorging nodig.

Foto verwijderd door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

3 reacties

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • April 25, 2026

1. Hoe worden jullie verschoond.

Meestal liggend op bed

2. Door wie. 

Doe het meestal zelf of mijn vriendin voor het slapen gaan vind ik het fijn als mama het doet

3. Met of zonder handschoentjes en een schort 

Zonder

4. Liggend of staand. 

Liggend

5. Op een verschoontafel of douchebrancard ooit verschoond of standaard op een verschoontafel of douchebrancard of bed.

Meestal gewoon op bed

6. Ooit buiten huis liggend verschoond. 

Ja op de camping wel eens in bijvoorbeeld een familie-douche

7. Hulp nodig met douchen. 

Nee

8. Andere verzorging nodig zoals tanden napoetsen, aankleden en uitkleden met wat hulp. 

Nee verder geen hulp nodig 

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • April 25, 2026

1. Hoe worden jullie verschoond. 

Gewoon op bed

2. Door wie. Mijn moeder of mijn vriendin

3. Met of zonder handschoentjes en een schort met

Nee niks

4. Liggend of staand. Meestal liggend

5. Op een verschoontafel of douchebracard 

Nee gewoon op bed

6. Ooit buiten huis liggend verschoond.  ligt er aan wat we zijn maar meestal op en bed

7. Hulp nodig met douchen.  nee

8. Andere verzorging nodig zoals tanden napoetsen, aankleden en uitkleden met wat hulp. nee

Foto verwijderd door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 26, 2026

Ooh jee deze vragen passen niet zoo bij me. Ik draag luiers maar misschien ben ik altijd stoer gebleven. Maar er zijn kinderen die bovenstaande vragen  allemaal nodig hebben, die dingen. Invalide enzoo. 

Op mijn 12e begon ik met luiers dragen maar ik bedacht meteen in mijn hoofd: als ik moet liggen voel ik me een baby als mijn moeder dat moet omdoen. Ik zou ook denken: ik ben slim genoeg, ik kan dit zelf. ik kon dat op mijn 12e al niet hebben liggen voor een incontinentie luier. Ik doe het sinds het begin al staand op 2 voetjes zelfstandig passend bij m'n leeftijd. 

Alleen de allereerste incontinentie luier die ik kreeg op me 12e was van een apotheek medewerker. Ik wist van niks, ik wist niet hoe dat werkte met een incontinentie luier. Ze zij je hebt al sinds je 6e last van natte onderbroeken: ik zal je wel laten zien hoe dat moet. Dus kreeg ik staand op mijn benen een luier die we dan samen omdeden. Ik hield de luier op mijn buik vast en de apotheek medewerker pakte de achterkant vast en plakte het vast op de voorkant. Het voelde allemaal erg goed eigenlijk. Op mijn 12e had ik mijn hele leven natte boxers gehad. Dan voor het eerst een Pamper, appart maar altijd droog tot er te veel inkomt