Skip to main content
Vraag

Luier uitslag

• May 31, 2026
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi mensen die luiers dragen ik weet dat er paar zijn hier die ze dragen. 

Maar ik moet ze ook dragen zoals jullie weten van een ander topic van mij. 

Maar heb met deze warmte veel meer last van luieruitslag. 

Nou mijn vraag wat doen jullie er tegen om het te verminderen want heb er veel last van.

En ja ik kan niet zonder me luiers helaas

Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij want ik word er soms wakker van snachts mijn moeder zegt dit is luieruitslag alleen ze heeft bij de Kruidvat zo zalf gehaald en heeft ze er op gesmeerd maar het lijkt niet te werken 

Alvast bedankt voor de tips 

4 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 31, 2026

Hey, Sudocrem werkt wel goed bij mij iig🙂 ik had laatst last van rode billen omdat ik ineens heel veel zweette als gevolg van het warme weer. Is te koop in de drogist. Ik weet natuurlijk niet of het voor jou ook werkt😐 

(Niet als reclame bedoeld) 

Liefs🤍

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • May 31, 2026

Ja ik gebruik ook sudo crème en  ik gebruik  zinkzalf van zwitsal omdat ik het lekker vind ruiken .

Ik hou van zwitsal producten. 

Het werkt wel bij mij en misschien eerder verschonen ik word nu 2 keer meer verschoond  dat vind mijn moeder beter met deze warmte

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 31, 2026

Hoi meisje,

Ik ben niet van 1 merk maar ik gebruik zalf (als het nodig is) tegen luieruitslag.

2 merken zalf die ik ken is: TENA ProSkin Barrier cream.

En: ABENA Barrièrecrème

Hier in huis gebruik ik tena en heb daar de luiers van (4 plakkers) maar ook inleggers en de crème hierboven in overleg met mijn moeder. Dat is het allerbeste. Die crème hoort bij die luiers.

De crème is appart maar die is waterafstotend op je lichaam. De eerste keer is dat misschien appart, ik voelde me nog meer een patiëntje,  eerst een luier op me 12e voor het eerst en dan ook nog insmeren met die crème. Na toch ook weer een verbetering met droog blijven voelen ondanks ik flink lek.

Ook als je begint met die crème heeft je huid nog wat tijd nodig om te herstellen van luieruitslag.  Die crème voorkomt het maar ik hoef zelf niet altijd te smeren.

Ik weet ook niet hoe erg je incontinentie is ? Misschien kun je niks tegen houden. Met het warme weer gebruik ik ook vaak inleggers. Deze heten: tena comfort normal. Deze moet je dragen met een speciale onderbroek. Is minder warm als een luier en kan maar 1x nat worden. 

Hou je ook nog van strand?  Ik heb misschien het geluk dat ik daarvan houdt. Als ik op strand zit heb ik geen luier nodig. Ook daar heb ik ongelukjes maar dat verdwijnt in het zand of in de zee, dan kan je huid echt bijkomen van luieruitslag als je bijvoorbeeld de hele dag op strand zit.

Ik had voor dat ik luiers droeg meer luieruitslag omdat als ik in me broek plaste een natte onderbroek aan mijn lichaam had. Hoe langer je iets draagt wat nat is des te meer kans op luieruitslag. Een luier zuigt binnen 10 seconden alles op en voelt best droog.

Ik hoop je wat geholpen te hebben, je mag me alles vragen want ik help graag.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 1, 2026

Dank jullie wel alvast voor de reacties. 

Mijn moeder moet zo nog boodschappen doen en dan neemt ze sudocream mee hopelijk werkt het. 

We hebben ook mijn arts gebeld  maar die gaat kijken om er iets voor te kunnen geven geen idee wat zij daar mee bedoeld.