Skip to main content
Vraag

luier langer aan laten

• March 16, 2026
  • 7 reacties
  • 200 Bekeken

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3

Hoi hoi ik heb een vraagje voor alle bedplassers die luiers dragen. Laten jullie je luier de volgende ochtend nog langer aan, ook als die nat is? Soms heb ik echt geen zin om hem meteen uit te doen en ga ik gewoon nog naar beneden om te ontbijten enzo terwijl ik mijn natte luier aan hebben, doen jullie dit ook en wat vind je gezin ervan?

7 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 19, 2026

Verschilt, soms wil ik eerst ff douchen en in het weekend loop ik langer in me nachtluier voordat ik een schine luier omdoe. 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 19, 2026

Soms wel licht er aan hoe nat hij is want als hij een klein beetje nat is dan is het sonde van de luier dus dan laat ik hem langer aan.

Dus ligt er aan hoe nat hij is bij mij.

Ligt er ook aan hoe laat mijn moeder wakker word of me vriendin wakker word die het doen bij mij .

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 19, 2026

Soms loop ik er 's octends ook nog een tijdje in rond voor dat ik verschoon maar dat ligt er wel aan of ik niet te nat ben... Want anders verschoon gelijk na opstaan wat trouwens best fijn is lekker fris de dag beginnen.

Seashell 😘

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 20, 2026

Ik heb hem in de weekenden wel wat langer om sochtens van dezelfde nacht, het is dan ook een tena maxi active fit Small. Ik vindt dat die erg veel absorbeert.  Ik vindt het niet leuk dat ik in bed plas ook maar ik denk dat die luier 25% verbruikt is als het die nacht gebeurt is in mijn slaap. In ons gezin ontbijten we gezzelig samen met zijn allen in het weekend wat ik prettig vind. Voor de rest laten ze me vrij hoelang  ik uitslaap  in het weekend maar ze komen wel mijn kamer op om me wakker te schudden als het ontbijt begint en ik slaap nog. Dan kom ik gewoon met dezelfde luier onder een pyjama aan het ontbijt. 

Vroeger in het begin schaamde ik me nog voor die luier en bleef ik bovenaan aan de trap staan maar ons gezin is er ok mee, ze zien mijn schone luiers in de badkamer en soms een gebruikte in de prullenbak. Ze willen me erbij. Aan het ontbijt denk ik eigenlijk niet meer dat ik in een luier zit waar 1x flink in is geplast omdat het droog voelt, zoo zijn ze gemaakt. Als ik het zou voelen moet de luier meteen af.

Soms is er in ons gezin ook een wachtrij voor de douche als ik van bed afkom, de regel is dat ik mijn luiers afdoe in de badkamer.  Dus soms zit ook gewoon nog een uurtje vast aan dezelfde luier voordat ik in de badkamer kan en kan douchen. Dan doe ik wat op me kamer tot het mijn beurt is in een luier waarin geplast is maar voel me droog.

Ik heb niet altijd luiers gedragen, pas vanaf me 12e dus ik ken het verschil zonder. Zonder luier stond ik welleens voor de douche met een drijfnatte pyjama een half uur. Dat wordt koud en sta je te rillen.

• Net nieuw
  • March 25, 2026

In het weekend hou ik smorgens vaak ook mijn luier nog aan.
Gebruiken jullie je luier dan smorgens ook nog?

X Lotte

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 25, 2026

Ach ja de luier is toch al nat een plasje min of meer maakt dan ook niet echt meer uit. 👉👈

Seashell 😘

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 25, 2026

In het weekend hou ik smorgens vaak ook mijn luier nog aan.

X Lotte

Ik heb daar zelf wel een blokkade op om bewust de luier te gebruiken. Misschien ook nog te stoer. In huis bij ons zit ik ook vast aan de luier tot ik gedouched ben sochtens. Ik zou bijvoorbeeld gelijk bij opstaan uit bed de luier afkunnen doen en een boxer kunnen aandoen maar dan is de boxer ook gelijk smerig. Dus daarom blijft het om tot ik in de douche kan. In de weekenden wil iedereen van ons gezin douchen als ze uit bed komen en draaien ze de deur op slot waar ook gelijk de wc is. Ik heb vooral in het begin gehad toen ik nieuw was voor luiers, sochtens  toen  ik net van bed kwam nodig moeten plassen maar dat de deur op slot was van de badkamer. Gewoon mijn oude programma in mijn hoofd: ik moet plassen en ga het op de wc doen terwijl ik een luier heb. Ik heb vooral in het begin staan wachten voor een deur die op slot was en het het daar niet meer kon houden en dus voor de 2e keer dezelfde luier gebruikt.

Sindsdien ben ik makkelijker, ik wil geen pijn meer van proberen ophouden dus vaak plas ik er sochtens een 2e keer in. Ik zou het niet doen als er gevaar was op doorlekken. Ik heb parket op mijn slaapkamer. Zou stom zijn als ik weet dat ik bewust in de luier plas en dan zelf mijn eigen vloer moet dwijlen dan zou ik het niet doen. Gellukig houd de luier alles bij mij.