Vraag

Littekens

  • 14 August 2018
  • 10 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb verschillende littekens en zou er graag iets mee willen doen zoals een tatoeage. Maar ik weet het niet zeker. Ik weet dat ze niet weggaan, daarom vraag ik: een tatoeage laten zetten of moet ik de littekens zo laten. (Dus heb je nog geen littekens ga geen domme dingen doen zoals mij want dan heb je ze zo)

10 reacties

Hmm, ik neem aan dat snijden of jezelf van een klif proberen af te gooien stom zijn?
Hm dan is dat geen stomme dingen doen al mislukt..

Anyway

Je kan litteken zalf gebruiken om ze weg te laten gaan ( ten minste proberen )

En als je niet weet of je een tatoage wilt, dan kan je ook op je arm? Of wat dan ook teken wat je wilt hebben en dan ff kijken hoe je het vind.

Als je niet teveel last van die littekens hebt ( opmerkingen enz. ) of dat je je er aan ergert, dan zou je het ook gewoon zo kunnen laten.
Het lijkt mij op zich overbodig om er iets aan te doen, tenzij jij er anders over denkt.
Natuurlijk kan een tatoeage er beter uitzien dan een litteken, maar littekens vervagen naarmate de tijd verstrijkt, dus zullen ze uiteindelijk minder zichtbaar zijn.
Hoi

Misschien kan je (voorlopig) een hennatatoeage laten zetten. Die zijn niet permanent, en henna is een natuurlijk product dat goed is voor de huid.

Groetjes
x
Een tatoeage op littekenweesfel ziet er volgens mij niet super mooi uit. Maar dat hangt af van de ernst van de littekens.

Er bestaat een kans dat de littekens vervagen en bijna niet meer zichtbaar zullen zijn. Een tatoe daarentegen zal wel zichtbaar blijven en ook voor anderen.

Meestal durven anderen niet te vragen naar littekens, maar zijn ze wel nieuwsgierig naar een eventuele betekenis van een tatoe. Dan zal je dat dus moeten uitleggen en ik weet niet of je daar op zit te wachten.

Ehm ja, mijn antwoord is dus lekker zo laten.

Gr. Pin
Persoonlijk zou ik de littekens verberen met make-up, puur om de mogelijke 'trigger' weg te houden.
Ik heb elf littekens en inmijn eerste van 6 jaar geleden verdwijnt langzaam niet trouwens k heb ze bijna allemaal p mijn voorhoofd dus het valt bedt veel op maar ik bind dat het mij uniek maakt
Ik heb ook best veel littekens op mn armen. Had het er eerst heel moeilijk mee. Verzon smoesjes om lange mouwen aan te doen enz. Maar ik heb ze leren accepteren. De littekens zijn een deel van mij en mijn verleden. En op het moment dat je zelf accepteert dat je ze hebt, praat je er makkelijker over. En anderen begrijpen je. Dus ik zou zeggen. Lekker zo laten. Een tattoo kan altijd nog
Dat is echt aan jou ik vind het altijd wel mooi maar aleen een litteken kan ook heel mooi zijn ❤️

Bedenk eerst maar wat je zou willen en hoe dan kan je altijd nog beslissen of je het echt wilt

Ik denk dat het er ook wel aanlicht waar het litteken zit❤️

Maar die voral waar jij je goed bij voelt?
Hey het beste is natuurlijk om gewoon je littekens te omarmen en ermee leren te leven maar ik begrijp het wel als je er een tatoeage over wilt laten zetten

Ik heb gehoorden van meerdere tatoeage artiesten (???) dat tatoeëren over littekenweefsel heel moelijk kan zijn, dus je moet echt goed op zoek naar een ervaren iemand.

Ook heb in gehoord dat tattoeages over littekenweefsel extra veel pijn doet, dus ik weet niet hoe hoog je pijn tolerantie is maar ik heb gehoord dat je t echt niet moet onderschatten.

Ik wens je het beste x
Iedereen bedankt voor de reacties. Gr RobMann050 ik heb hier zeker wat aan.

Reageer