Vraag

litteken snijden is nog rood/roze

  • 14 April 2019
  • 6 reacties
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een probleem, ik heb twee maanden geleden mezelf 1 keer gesneden meer om te proberen maar kwam tot de conclusie dat het teveel gedoe is voor te weinig. maar nu is het litteken nog steed rood/roze en het zit op mijn onderbeen zo'n 10 cm boven mijn enkel. en ik weet niet hoe ik dat deze zomer moet doen en hoe ik het minder rood/rood kan maken, want mijn vrienden en ouders zijn gewent dat ik met de eerste beetje zon een kort broekje aantrek. en ik weet niet hoe ik dit moet doen met zwemmen en zomer.

Help me!!!
ps. let niet op de spelling please.

6 reacties

Dan kun je naar de apotheek of drogist om liever trekken zalf te kopen en je kunt als het dicht is kun je er make-up dan daar op doen maar let op je kunt kans krijgen op ontstekingen

hoe groot is het litteken heb anders nog meer tips veel meer tips
Hey!

Ik vind het alvast heel goed dat het maar bij één keer is gebleven, houden zo!
Ik heb weleens gehoord dat rozenwater schijnt te helpen op zo'n litteken. Verder bestaan er ook verschillende soorten littekenzalf die kunnen helpen. Voorlopig kun je er ook een pleister op doen.
Je kunt ook een smoesje gebruiken, als je maar één litteken hebt zit de kans er wel in dat ze dit geloven.
Het lijkt me misschien ook nuttig een bezoek te brengen aan een dermatologist, als het litteken nog bezig is met "ontwikkelen" kan er misschien nog wat aan gedaan worden.
Als je je hier klaar voor voelt kun je natuurlijk ook gewoon de waarheid vertellen, vertel hen dat je het wou proberen, maar dat je er uiteindelijk niet mee doorgegaan bent, dat zou ik heel knap van je vinden!

Groetjes
Lot
hey xLotx,

Ja maar dan krijg ik ook vragen van waarom en dat soort dingen en dat kan ik dus niet uitleggen. maar bedankt voor je antwoorden. en het ziet er roze uit alleen het is wel gewoon dicht en ik draag nu nog gwn lange boeken maar ik ben eerder bang voor waarneer het 20-25 graden word.
Ik snap behoorlijk goed wat je bedoelt, en ik ken je niet.
Ik denk dat als je het op dezelfde manier uitlegt aan mensen die jou wel kennen, en je er bij vertelt dat je zelf niet zo goed weet waarom je dit deed, maar dat het een beetje om uit te proberen was, ze het misschien wel zullen begrijpen. De waarheid is steeds het beste hé.
Het is niet fijn om jouw gewoonten (zoals korte broeken dragen) te moeten veranderen vanwege litteken(s). Probeer dus één van bovenstaande tips te gebruiken of de waarheid te vertellen (als ze het eenmaal weten zul je er ook niet meer over moeten stressen).
oke ik zal het overwegen, bedankt voor alle antwoorden
Dan kun je naar de apotheek of drogist om liever trekken zalf te kopen en je kunt als het dicht is kun je er make-up dan daar op doen maar let op je kunt kans krijgen op ontstekingen

hoe groot is het litteken heb anders nog meer tips veel meer tips

Reageer