Skip to main content
Vraag

Lichaam heeft geen energie, wat kan ik doen?

• May 25, 2026
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Lupus
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb gewoon, heel vaak heeft mijn lichaam geen energie. Ik heb motivatie om iets te doen, maar mijn lichaam wilt het niet doen. Of ben ik gewoon lui? Ik weet het niet meer. Ik wil heel graag verder met mijn leven en aan school gaan, maar het lukt me gewoon niet meer. Misschien omdat ik al mijn emoties opkrop? Ik weet het niet meer. Ik heb zelfs geen energie meer om topics te bekijken. Enig idee wat ik kan doen? 

Ik ben uitgeput.

4 reacties

koeski
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 28, 2026

Hoi ​@Lupus We hebben allemaal als jongere wel soms last van een soort depressie (stress voor school of emoties) door de hormonen die besluiten een feestje te bouwen in ons lichaam. Dat kan het zijn. Maar het kan ook een ziekte zijn zoals diabetes, te kort aan ijzer in je bloed, &zo. 

Spreek er es over met je mentor op school, die kan je mss helpen & doorsturen voor onderzoek, als er dan wat is  dan ben je er snel bij

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 28, 2026

Hi ​@koeski ,

Een mentor kan natuurlijk wel meedenken / een luisterend oor bieden, maar onderzoeken etc gaat altijd via de huisarts, een mentor kan daarin niks betekenen.  ​@Lupus als ik jou was zou ik dus naar de huisarts🙂 Hoop dat het snel beter met je gaat.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 28, 2026

Hey ​@Lupus  ik ben het eens met ​@koeski  dat het goed is om hierover te praten met iemand. Inderdaad je mentor, of huisarts of iemand anders die je vertrouwt. Want dat mag en het zou fijn zijn als je wat steun krijgt en adviezen. Heb je overwogen om de kindertelefoon te bellen?  Ik hoop dat je een stap kunt zetten om hulp te vragen 😘 je hoeft hier niet alleen mee te dealen! 

Liefs, Tover xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • May 28, 2026

Hoi hoi, ik ben naar de huisarts geweest op advies van mijn moeder, over 2 weken moet ik terugkomen dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Mijn mentor die weet het maar weet niet zo goed wat ze moet doen. Snap ik opzich wel, ik lig de hele dag in mijn bed haha. Als ik energie heb ga ik misschien wel de kt bellen ​@Tover01 , wel een goed idee denk ik

Groetjes Lupus