Vraag

Lengte en gewicht erg onzeker

  • 3 June 2019
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo forumleden
ik ben elf jaar en erg onzeker over sommige dingen vooral lengte en gewicht

Ik ben ongeveer 155 ik ben een van de grootste in de klas en ben hierdoor erg onzeker

Mijn gewicht is 55 kilo en ik ben ook best dik hierdoor ben ik vaak verdrietig en wil ik niet opstaan

Mijn vraag is dus eigenlijk

• is mijn lengte wel normaal
• is mijn gewicht normaal

• hoe oud ben je
• hoe lang/groot ben je
• hoe zwaar ben je


Alvast bedankt voor het lezen en het invullen
Ik ben benieuwd naar de antwoorden
je hoeft niet alles in te vullen het gaat mij vooral over de eerste twee vragen

6 reacties

Je kan altijd op internet een BMI test doen, dat is het gemiddelde van je lengte en gewicht samen. Dat verteld je of je overgewicht hebt of niet. Je kan ook altijd langs de kinderdokter gaan want die weten ook wat goed voor je is en wat niet. je zegt dat je 11 bent en voor iemand die 11 is, is 155 cm wel een normale lengte. Of 55 kilo ook gezond is weet ik niet precies.

zelf ben ik 13 en ben ik 164 cm en weeg ik ook 55 kilo.
Hallo Princes,
Jouw bmi komt uit op 22,9 wat een klein beetje te zwaar is.
Als ik jou was zou ik het met ouders bespreken en voorzichtig een klein beetje af te vallen. Doe dit alsjeblieft op een gezonde en geleidelijke manier en niet ineens heel weinig te eten of maaltijden over te slaan. Dat is namelijk heel ongezond en werkt niet eens zo heel goed. Wat wel aan te raden is om genoeg te eten in de drie maaltijden op een gezonde manier, veel te drinken en als je af en toe iets lekkers (wat af en toe natuurlijk ook mag) pakt iets kleins te pakken. Je kan ook proberen als je wat snackt iets gezonds te pakken, zoals een appel, snoeptomaatjes, een banaan of andere groenten en fruit. Maar vergeet niet dat je op deze manier natuurlijk ook prachtig bent. Ik zeg dit alleen omdat het beter voor je gezondheid is om op een gezond gewicht te zitten.

jouw lengte is prima en zelfs als je wat langer bent moet je daar ook trots op zijn.

zelf ben ik 14 jaar 174 cm lang en 59 kilo
Hey,
Ik zit hier ook mee:
maar ik ben 13 (bijna 14)
lengte: 1,67 cm
gewicht: 47 kg

• is mijn lengte wel normaal= ja je zit in de puberteit wss eerder dan de andere ik ben de enige in mn klas die de baard in de keel heeft:(
• is mijn gewicht normaal= hangt ervan af ikzelf vind het oke voor je lengte
groetjes
ik ben jongen 16 1,82 m , lull 16 cm stijf en ik weeg 75 kg. laatst een ggd controle gehad en is goed
Sergio je bent normaal
ah ik dacht altijd dat ik ondergewicht had

Reageer