Skip to main content
Vraag

last van afscheiding

• May 5, 2025
  • 11 reacties
  • 244 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Heyy, ik heb al een tijdje iedere dag afscheiding. Ik vind dat best vervelend, want soms voel je zo'n natte plek in je onderbroek. Ik ben trouwens nog nooit omgesteld geworden. En ik ben 13 jaar. Maar word ik dan ongesteld voor de 1e keer?

Groetjes anoniem

11 reacties

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 5, 2025

heyy, ik had dat echt voor een jaar lang (ik ben 13) en ik ben 3 weken geleden (gok ik) voor het eerst ongesteld geworden!

meestal is dat een teken dat je ongesteld kan worden binnen 1 of 2 jaar.  nog een vraagje, heb je ook al andere tekens van dat je binnenkort opgesteld kan gaan worden? zoals schaamhaar ofzo?

als je het echt heel vervelend vind kan je altijd een inlegkruisje in doen!

xxx anoniemja 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 5, 2025

Heyy, 

Ik ben 15, bijna 16. Heb zelf veel afscheiding dus daarom doe ik elke dag, overdag, een inlegkruisje in. Anders zou ik om de 2u van onderbroek moeten wisselen dat is niet te doen. 

Kan zeker zijn dat je ongesteld gaat worden, als je zo een klein beetje donkere/bruine/beetje rode afscheiding hebt is dat bij mij altijd een teken.

Weet je al hoe je een maandverband gebruikt?

Liefs Silence 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 6, 2025

Ten eerste bedankt voor het reageren! Ja ik heb al een beetje onder mijn oksels en bij mijn vagina is het al heel erg. Ik weet eigenlijk nier zo goed hoe je maandverband gebrui😅🙃

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 8, 2025

Ten eerste bedankt voor het reageren! Ja ik heb al een beetje onder mijn oksels en bij mijn vagina is het al heel erg. Ik weet eigenlijk nier zo goed hoe je maandverband gebrui😅🙃

hey, geen probleem!

als je andere tekens van de puberteit hebt kan je in principe elk moment ongesteld worden. 

een inlegkruisje is een soort van dun maandverbandje. er zit een soort velletje op (zoals bij een sticker), die haal je eraf en je legt hem gewoon in je onderbroek. (op de plek waar je vagina enzo zitten eigenlijk. als je het nogsteeds niet snapt kan je het altijd op youtube opzoeken!

xx anoniemja 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 8, 2025

Bedankt!

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 16, 2025

Moet ik uitleggen hoe je een maandverband gebruikt? 

Liefs Silence 

Paarse Badeend
Forum|alt.badge.img+2

Ik ben 12 en ben ook nog niet ongesteld geworden, maar je kan voor je afscheiding (waar ik ook last van heb) een inlegkruisje gebruiken.

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • July 4, 2025

Ik heb ongeveer 2 jaar afscheiding gehad voor ik ongesteld werd

iCecOfFeelOVeR
Forum|alt.badge.img

hey ik wou dit ook net vragen maar iedereen hier heeft het al uitgelegd! Bedankt lieverds❤️

Weet iemand toevallig ook wat het dan is die afscheiding? 

Xx Lo💕

FeetjeV12
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 8, 2026

Hoi! Ik heb dit nu ook, al anderhalf jaar... misschien langer zelfs. Ik heb deze reacties gelezen en het heeft me wel een beetje gerustgesteld.  Maar ik laat het gewoon gebeuren allemaal. Eerst dacht ik dat ik een rare speciale soort ongesteldheid ofzo! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 8, 2026

Ja ik ben nu 12 en heb het ook al een jaartje ik ben nog niet ongesteld geworden  toen ik het voor het eerst was was ik heel erg in paniek maar ik had het opgezocht en toen wist ik dat het er gewoon bijhoorde