Skip to main content
Vraag

Lang wakker liggen

• October 26, 2025
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi, m’n vraag was ik lig de laatste paar nachten heel lang wakker en als ik dan in slaap val word ik over 1 a 2 uur daarna weer wakker en ben ik gwn klaarwakker zoals nu als meestal als ik wakker word heb ik slechtgedroomd. Maar hoe slaap ik beter? Wat kan ik eraan doen?

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Wat bij mij helpt is m’n kamer echt donker en rustig maken, geen telefoon of schermen vlak voor het slapengaan, en proberen elke avond op hetzelfde tijdstip naar bed te gaan. Ook een warm drankje of rustige muziek kan helpen om weer in slaap te vallen als je wakker wordt. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 27, 2025

Hoihoi🙃

Tja, dit kan heel veel redenen hebben…

Heb je veel stress (gehad) de laatste tijd?

Heb je veel aan je hoofd? Pieker je veel?

Beweeg je genoeg overdag?

Heb je je telefoon mee naar bed?

Heb je het te warm/te koud in bed?

En er zijn nog veel meer dingen waardoor dit zou kunnen😢

Misschien heb je nog behoefte aan wat tips:

Iets warms meenemen naar bed (als je het koud hebt, anders juist iets kouds), zoals bijv een kruik, warme pittezak ofzo

Telefoon optijd aan de kant leggen

Zorgen dat je fysiek moet wordt, als je niet (veel) sport, kan dit ook door een rondje te rennen, wandelen of fietsen bijvoorbeeld 

Muziek aanzetten (zachtjes) tijdens slapen. Dit werkt bij lang niet iedereen, maar misschien helpt het

Even rustig worden voor het slapengaan (in geval van een druk hoofd), dit kan door even iets ontspannends te doen (liefst geen telefoon), bijvoorbeeld lezen, schrijven, tekenen etc. Even je verstand uit, en iets ontspannends doen (dus geen huiswerk😉)

Als je een slechte droom hebt gehad, kan het helpen om even uit je bed te gaan, wat te drinken, een rondje te lopen ofzo (zodat de angst/stress/adrenaline eruit kan) en dan weer opnieuw proberen te slapen

Hopelijk heb je hier iets aan! (Sorry nog voor de lange tekst)

❤️❤️'tjes X_anoniem

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • October 28, 2025

Ja ga ​@X_anoniem zijn bericht langs en kijk waar het aan kan liggen maar anders heb je bij de kruidvat of etos ook van die inslaan tabletjes die pak ik soms als ik me te veel druk maak