Vraag

Laag zelfvertrouwen

  • 29 September 2018
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 14 jaar. Ik voel me heel dik en lelijk. Ik heb ook een licht overgewicht. Ik heb nog nooit een vriendje gehad, en ik denk omdat ik zo lelijk ben. Ik voel me ook eenzaam, want ik heb niemand om mee te praten.

4 reacties

Je bent nog jong. Mijn zelfvertrouwen was ook laag wat heel begrijpelijk is op die leeftijd.
Hallo Anoniemli

Het is heel logisch dat je je zo voelt. Iedereen op die leeftijd heeft dat, ook de mensen waarvan je zou denken dat ze vol zelfvertrouwen zitten. Niemand is lelijk iedereen is knap op zijn eigen. En dat je nog geen vriendje hebt gehad, who cares. Dat komt vanzelf echt wel een keer. Er is gewoon nog niemand geweest die naar jou super mooie kante gekeken heeft, maar die gaat echt wel komen. Want volgensmij zit jij vol met mooie kanten. En over je licht overgewicht, als je er wat aan wilt doen doe dat, ga sporten ofzo. Maar sla in ieder geval nooit zomaar een maaltijd over!! Als je er niks aan wilt doen is dat ook niet erg, want iedereen is hoe diegene is.

Lieve groetjes Piehelp
Hoi

Je voelt je onzeker. Geen fijn gevoel is dat. Het kan dat de puberteit, met al die hormonen, dat onzekere gevoel vergroot. Als je eenmaal je aandacht gericht hebt op je negatieve kanten, wordt het moeilijker om je positieve kanten te zien. Die positieve, mooie kanten heb jij zeker.

Je hebt nog nooit een vriendje gehad. Maak je daar geen zorgen over. Het is helemaal geen vereiste om op jonge leeftijd al een vriendje te hebben. Ik hoop dat je vroeg of laat iemand tegenkomt die jouw mooie kanten ziet, en die jou kan helpen, zodat ook jij je mooie kanten ziet :)

Zoals @Piehelp zegt, kan je gaan sporten. Als je vermoedt dat je licht overgewicht hebt, kan je dat laten vaststellen door een arts. Die arts kan je helpen met het zoeken naar een manier om op een gezond gewicht te komen. Het is wel belangrijk dat je lichaam nog voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Sporten is gezond, ook voor je zelfvertrouwen, maar zorg ervoor dat je er niet in overdrijft.

Groetjes
Kenshin
Hoi anoniemLi, ik wou gewoon even zeggen dat omdat je geen vriendje hebt niet betekent dat je niet mooi of goed bent. Ik ben 15 en heb ook nog nooit een serieuze relatie gehad. Als je jezelf overgewicht vind misschien kan je dan naar je huisarts of naar de schooldokter als die er is en dan A vragen aan hun er over 🙂 . Sla vooral geen maaltijden over en als je er toch zelf wat aan wil gaan doen kan je proberen minder vette dingen te eten zoals snoepjes en gefrituurd eten. Vanaf 16 mag je een abonnement bij de sportschool maar misschien mag je van je ouders wel op een sport 🙂. Ik hoop dat dit helpt!

Reageer