Skip to main content
Vraag

koude handen/ vingers

• February 5, 2026
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi 

ik heb altijd koude handen en vingers en ik heb nog nooit gedronken of gerookt (als dat er wat mee te maken heeft) ik ben een 13 (bijna 14 jarig) meisje

heeft iemand anders dit ook?

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 6, 2026

Hi, wij meisjes hebben altijd al iets koudere vingers, handen vanwege biologische reden, iets met bloedsomloop en hormonen meen ik te weten. Bovendien zijn onze handen en vingers in het algemeen wat dunner dan die van jongens. Dat kan al een oorzaak zijn.  Meestal zijn we dus wat sneller aan de handschoen 🙂 maar mocht het je echt plagen en vervelend worden dan adviseer ik je om toch je huisarts te vragen. Niet dat ik zeg dat er iets ergs is maar die kan jou dan professioneel gerust stellen en adviezen geven. Maar ik herken je gevoel hoor. 

Groetjes xxx 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Wat vreemd, ik weet zelf ook niet echt hoe het kan ben natuurlijk ook geen dokter 😉 maar 2 vriendinnen hebben dit ook vaak, zou het misschien ijzertekort kunnen zijn? Of dat je te weinig vitaminen binnen krijgt? Je zou ook hiermee naar de huisarts gaan, zodat hij/ zij er iets aan kan doen. Ik hoop dat je er snel vanaf bent ♥️

Liefs 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Nog een toevoeging: heb je ook last van slaaptekort? Daar kan het ook mee te maken hebben.  ♥️