Kniepijn!!

  • 11 June 2018
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik heb af en toe als ik in bed lig heel veel last van mijn knie. Het is soms zo erg dat ik er niet van kan slapen. Ik wil ook niet naar de dokter gaan omdat het maar af en toe is en dus alleen als ik wil slapen. De pijn kan ik niet echt omschrijven maar het zit wel echt in mijn knie.

Hebben jullie een idee waar ik last van heb en wat ik er tegen kan doen???
Alvast bedankt.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik denk dat weinig mensen met zo’n vage omschrijving kunnen bepalen waar jij last van hebt. Ik dus ook niet. Kun je misschien bedenken door wat het veroorzaakt zou kunnen zijn? Ben je bijvoorbeeld op je knie gevallen of heb je hem verdraaid? Of kun je aangeven aan welke kant je er last van hebt? Misschien kan een gebruiker op deze manier wel bepalen wat jij evt zou kunnen hebben.

Dan nog raad ik je aan naar de huisarts te gaan. Je moet nog je hele leven op je benen staan dus een bezoekje zou echt geen kwaad kunnen. Het is ook niet erg dat je het niet constant hebt, als jij er soms niet door kunt slapen is het ernstig genoeg. Waarschijnlijk stelt het niet zoveel voor, maar je weet maar nooit. Je hoort toch veel liever een diagnose en tips om het te voorkomen van een arts dan van een aantal jongeren?
Hi anoniempje.,

@Daan. heeft wel een beetje (veel) gelijk dat het een beetje een vage omschrijving is. Dus dat het daarom moeilijk, zo niet onmogelijk is om goed te raden wat het kan zijn.

Ik heb net ff voor de grap op google gezocht op "kniepijn puberteit" en toen zag ik gelijk, wat ik wel grappig vond, "meidenknie" staan. Dat schijnt een redelijk vaak voorkomend iets te zijn bij meisjes in de puberteit. Jongens kunnen ook een "meidenknie" hebben, wel grappig.

Ik weet totaal niet of dit is wat jij hebt, maar ik wil hier toch een linkje naar het artikel neerzetten. Dan kun je het vergelijken met jouw klachten en misschien lijkt het er op. Maar ik denk dat de huisarts de aangewezen persoon is om er iets zinnigs over te zeggen.

Zoals @Daan. al zegt, je moet je hele leven nog met je knie doen, dus het is wel verstandig om ff de huisarts te laten kijken.

Ok en dan nu de link:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/151207-de-meidenknie-een-pijnlijk-probleem.html

hieronder een klein stukje van de tekst:

Ouders met opgroeide kinderen en dan met name meisjes die in de puberteit zitten, hebben vast te maken gehad met kniepijn bij hun kind. Het kan zelfs zo erg zijn dat ze bijna niet meer kunnen lopen. Dit is een erg pijnlijke aandoening, maar het is gelukkig niet ernstig. Deze aandoening heeft een naam: de meidenknie. Zoals het woord suggereert, zou het alleen bij meisjes voorkomen. Dit is echter niet het geval. Ook jongens kunnen hiervan last krijgen/hebben.

Lees de rest op de site.

Laat ff weten wat het uiteindelijk is, ajb

Groetjes,
M&M's
Hoi,

Pijn is een mechanisme van je lichaam om je te laten weten dat er iets kapot of beschadigd is of aan het raken is. Het is daarom altijd goed om te achterhalen wat de pijn betekent en hoe je hier weer het beste vanaf kunt komen.

Ik heb bijvoorbeeld gewrichtskrampen en spierkrampen. Deze heb ik ook niet altijd, maar als ik ze wel heb, zijn ze zeer hinderlijk. Daarvoor ben ik wel naar de huisarts geweest (die weet alleen ook niet wat het is). Ik denk dat dat best een verstandige beslissing is.

Als jij namelijk zelf niet kan bepalen wat er mis is, heb je een professional nodig: je huisarts.

Er bestaat ook een kans dat als je er niks aan doet, het erger wordt. Dat wil je natuurlijk ook niet hebben.

Gr. Pin

Reageer