Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Kleine borsten

Badge
Heyy,
ik ben nu 13 jaar en heb hele kleine borsten, iedereen uit mijn klas draagt al bh’s maar ik nog topjes. Ik ben hier heel onzeker over. Ik krijg soms kleding van mijn nichtjes en daar zaten ook bh’s bij. 1 keer kon ik het niet laten en paste m, en hij zat prima. Ik weet nu dus niet of ik al een bh moet gaan kopen, en als, mijn moeder en ik hebben een super goede band maar we praten nooit over dat soort dingen, en als ik dat doe (alleen als het dringend is) dan reageert ze soms een beetje verkeerd. Ik had een vriendin en die had hetzelfde, totdat ze bij oud en nieuw zei dat ze er ook een had. Wat moet ik doen????

5 reacties

Reputatie 4
Badge +11
Hoi

Als je denkt dat je graag eens een bh zou proberen, kan je naar de winkel gaan, en er een paar passen. Draag je die bh die je van je nichtjes kreeg af en toe? In de winkel kan je je eventueel laten opmeten, zodat je minder lang hoeft te zoeken naar je maat.

Je zou een vriendin kunnen meevragen naar de winkel, als je je daar fijner bij voelt. Je moeder zal de bh waarschijnlijk in de was vinden, maar het zou me verbazen dat ze dat vreemd zou vinden. Wat bedoel je precies met dat ze 'verkeerd reageert', als het om persoonlijke dingen gaat?

De kans bestaat dat je lichaam zich nog verder zal ontwikkelen. Je borsten kunnen nog groeien, maar als ze dat niet doen, is dat ook prima.

Groetjes
Kenshin
Badge
Ja soms maar ben bang dat ze het voeld als ze Mn rug streelt. En met ‘verkeerd reageren’ bedoel ik dat ze niet de juiste dingen zegt bijv. Ik heb al sinds eind groep 7 (en zit nu in de 2e) schaamhaar en toen ik einde 1e zei (ja ik heb het al die tijd geheimgehouden en geknipt met een schaartje) van ja ik wil me graag scheren, toen zei ze van ‘je oksels of... beneden?’ Ik zei beneden en toen zei zij van ja ik knipte t vroeger altijd (in t begin) (en dan denk ik van laat me gewoon! Ik heb het al die tijd al geknipt maar dag weet zei niet) en dat is wat ik bedoel.
Reputatie 4
Badge +11
Als ik het goed begrijp, vind je het niet fijn dat je moeder op deze onderwerpen ingaat. Misschien vind je het fijner om via een berichtje aan je moeder te vragen of je een bh mag. Je zou erbij kunnen vermelden dat je hier liever niet al te veel over praat. Op die manier zou je moeder daar rekening mee kunnen houden.

Groetjes
Kenshin
Badge
Ja goed idee! ❤️
Badge
Ja goed idee!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen