Beantwoord

Kind op mijn veertiende

  • 30 January 2020
  • 4 reacties
  • 836 Bekeken

Badge

Hay. 

Ik ben 14. En ik ben al ontmaagd ze zegt dat ze een test heeft gedaan en dat ze zwanger is.

Kan iemand mij helpen ben nog niet klaar voor een kind

 

Groetjes Lucas.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 January 2020, 18:23

Bekijk origineel

4 reacties

hoii,

als eerste gebruik voortaan een condoom!

heb je de test zelf gezien?? weten jou ouders dat je ontmaagd bent? weten haar ouders het? en als ze echt zwanger is dan moet je het vertellen. voor de rest weer ik niet wat ik hierop moet zeggen heb er zelf geen ervaring mee sorry..

 

 

 

xx me

Hoi

 

Het meisje waarmee je seks hebt gehad, kreeg een positief resultaat op een zwangerschapstest. Echter voel jij je allesbehalve klaar voor een kind. 

 

Heb je dit met dit meisje besproken? Als ze daadwerkelijk zwanger blijkt te zijn, zullen jullie moeten bekijken wat jullie beiden wensen zijn. Allereerst lijkt het me nuttig voor je vriendin om, eventueel samen, langs te gaan bij de huisarts. Deze kan een zwangerschapstest door middel van een bloedafname doen waarbij je vrijwel honderd procent zekerheid hebt over het resultaat. 

 

Als deze bloedtest positief terugkomt, zouden jullie, eventueel met de hulp van de huisarts, kunnen bekijken welke opties voor jullie openliggen. Bespreek dit samen, licht jullie ouders in, en neem jullie tijd om tot een goede, doordachte beslissing te komen. 

 

Zouden jullie je ouders durven inlichten? Dat kan een spannend moment zijn, maar nadat deze zijn bekomen van de schok, zouden ze jullie de nodige steun en advies kunnen bieden. Eventueel zouden jullie de situatie kunnen bespreken met de Kindertelefoon. In zo’n vertrouwelijk en anoniem gesprek krijgen jullie vast nuttig advies mee. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

dit kan 1 op de 5 gevallen gebeuren maar ik zou er met je vriendin of iemand anders over praatten  

Badge

Hey ik lees dit best laat maar is was ze dan echt zwanger?

Reageer