Vraag

Kan ik zwanger zijn?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb hulp nodig

Ik heb 3 maanden geleden seks gehad met mijn vriend zonder condoom, hij is niet in me klaar gekomen en ik slik al 2 tot 3 jaar de pil ongeveer. Ik ben gewoon ongesteld geworden, deze week was ik het ook. Je kan toch niet zwanger zijn en tegelijk ongesteld worden? (Ongesteldheid is gewoon hetzelfde als normaal!)

Alleen ik ben dus heel erg bang dat ik wel zwanger ben, hij zegt dat het niet kan en ik wil hem wel geloven alleen ik blijf bang.

Ik heb geen symptomen alleen het lijkt alsof mijn buik ronder is,kan ook gewoon zijn doordat ik minder sport (buikspieroefeningen etc.) Ik zag wel van die rare bruine plekjes op me buik vandaag idk wat dat is, Ik heb ook online tests gedaan en daar kwam ook uit dat ik niet zwanger ben.

En mijn buik beweegt zegmaar heel raar, als ik me adem inhou stopt het, zou het me hartslag kunnen zijn?

Een test durf ik niet te halen... wat zou ik nog meer kunnen doen?😅 en zou ik zwanger kunnen zijn? Dan zou ik het nu al 3 maanden zijn..

Alvast bedankt!

 

 


23 reacties

Reputatie 1
Badge +2

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)


wat is je leeftijd?

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

16

Reputatie 2
Badge +1

hoi @Iemand0162 ,

Ik denk dat het vrij onwaarschijnlijk is. Maar als je echt het gevoel heb zul je toch een zwangerschapstest moeten doen. Probeer je ertoe neer te zetten en doe het!

Groetjes mij

-onnodige quote verwijderd-

Oke, ik heb niet het gevoel ofs tis meer dat ik bang ben en dat ik niet weet wat ik moet doen als het zo is

 

Reputatie 2
Badge +1

oh ja, maar je hebt een hele kleine kans en waarschijnlijk niet. Want jje bent gewoon ongesteld

-onnodige quote verwijderd-

Ja klopt. Je kan sws toch niet zwanger en ongesteld tegelijk zijn? Ongesteldheid is gwn het zelfde als anders

Reputatie 2
Badge +1

nee dat kan niet je ongesteldheid stopt dan

-onnodige quote verwijderd-

Ja en ik ben gewoon nog ongesteld dus dan kan ik niet zwanger zijn?

Reputatie 2
Badge +1

nee dat gebeurt eingelijks nooit

-onnodige quote verwijderd-

Oke dus dan hoef ik me geen zorgen te maken?

Reputatie 2
Badge +1

nope

-onnodige quote verwijderd-

Oke, een test is dan ook niet nodig lijkt mij?

Reputatie 2
Badge +1

nope

nope

Oke maar ik maak me nog steeds druk om mijn buik😅

Als jij de pil slikt en nu gewoon regelmatig ongesteld bent (net zoals daarvoor), denk ik echt niet dat je zwanger bent. De menstruatie is (heel kort gezegd) gewoon een eitje dat vrijkomt en bevrucht kan worden. Als zo'n eitje inderdaad bevrucht wordt, stopt het vrijkomen van volgende eitjes ook (door hormonen etc.). Als je dus gewoon nog ongesteld wordt (ook wel eisprong) dan is het bijna onmogelijk dat je zwanger bent.

Het is heel normaal dat er dingen bewegen in je buik hoor. Al je organen bewegen daar namelijk ook. Je zegt dat als je je adem inhoudt, dat je het dan niet meer ziet. Het is echter niet zo dat je hart stopt met kloppen als je je adem inhoudt, dus je hartslag is het niet.

Wat het wel zou verklaren is dat je het middenrif voelt/ziet bewegen. Bij in- en uitademen beweegt het middenrif op en neer:

Middenrif bij in- en uitademen

Ik denk dat je dit ziet. 

 

Groetjess:kissing_heart:

Als jij de pil slikt en nu gewoon regelmatig ongesteld bent (net zoals daarvoor), denk ik echt niet dat je zwanger bent. De menstruatie is (heel kort gezegd) gewoon een eitje dat vrijkomt en bevrucht kan worden. Als zo'n eitje inderdaad bevrucht wordt, stopt het vrijkomen van volgende eitjes ook (door hormonen etc.). Als je dus gewoon nog ongesteld wordt (ook wel eisprong) dan is het bijna onmogelijk dat je zwanger bent.

Het is heel normaal dat er dingen bewegen in je buik hoor. Al je organen bewegen daar namelijk ook. Je zegt dat als je je adem inhoudt, dat je het dan niet meer ziet. Het is echter niet zo dat je hart stopt met kloppen als je je adem inhoudt, dus je hartslag is het niet.

Wat het wel zou verklaren is dat je het middenrif voelt/ziet bewegen. Bij in- en uitademen beweegt het middenrif op en neer:

Middenrif bij in- en uitademen

Ik denk dat je dit ziet. 

 

Groetjess:kissing_heart:

Oke dankjewel! Is niks ergs toch?

Als jij de pil slikt en nu gewoon regelmatig ongesteld bent (net zoals daarvoor), denk ik echt niet dat je zwanger bent. De menstruatie is (heel kort gezegd) gewoon een eitje dat vrijkomt en bevrucht kan worden. Als zo'n eitje inderdaad bevrucht wordt, stopt het vrijkomen van volgende eitjes ook (door hormonen etc.). Als je dus gewoon nog ongesteld wordt (ook wel eisprong) dan is het bijna onmogelijk dat je zwanger bent.

Het is heel normaal dat er dingen bewegen in je buik hoor. Al je organen bewegen daar namelijk ook. Je zegt dat als je je adem inhoudt, dat je het dan niet meer ziet. Het is echter niet zo dat je hart stopt met kloppen als je je adem inhoudt, dus je hartslag is het niet.

Wat het wel zou verklaren is dat je het middenrif voelt/ziet bewegen. Bij in- en uitademen beweegt het middenrif op en neer:

Middenrif bij in- en uitademen

Ik denk dat je dit ziet. 

 

Groetjess:kissing_heart:

Oke dankjewel! Is niks ergs toch?

Ik heb btw 2 x een test gedaan is was allebei negatief

Fijn dat de test negatief is, dat moet vast enorm opluchten.

Dat je middenrif op en neer gaat, is niks ergs hoor, dat heeft iedereen, heel normaal dus. Het zorgt ervoor dat de lucht naar binnen kan stromen en het er ook weer uitgeperst wordt.

 

Groetjess

Fijn dat de test negatief is, dat moet vast enorm opluchten.

Dat je middenrif op en neer gaat, is niks ergs hoor, dat heeft iedereen, heel normaal dus. Het zorgt ervoor dat de lucht naar binnen kan stromen en het er ook weer uitgeperst wordt.

 

Groetjess

Ja, oke dankjewel!

Reputatie 2
Badge +1

Hey

 Als je ongesteld bent kun je niet zwanger zijn. Als hij niet in je is klaargekomen ook niet. En als je de pil slikt is de kans ook heel klein. Je kunt op internet even kijken naar symptomen. En je kuntje vriend vragen om een test voor je te halen. Ik zou wel de volgende keer een condoom gebruiken. Gewoon voor extra veiligheid en tegen soa's. 

Hopelijk heb je hier wat aan! Xx

Hey

 Als je ongesteld bent kun je niet zwanger zijn. Als hij niet in je is klaargekomen ook niet. En als je de pil slikt is de kans ook heel klein. Je kunt op internet even kijken naar symptomen. En je kuntje vriend vragen om een test voor je te halen. Ik zou wel de volgende keer een condoom gebruiken. Gewoon voor extra veiligheid en tegen soa's. 

Hopelijk heb je hier wat aan! Xx

Hee ja ik heb zelf al 2 tests gedaan en was negatief gelukkig, ja klopt maar hij (me ex sinds een week) weet er ook nii van. En met condoom doen is idd beter.

Dankjewel! x

Hey

 Als je ongesteld bent kun je niet zwanger zijn. Als hij niet in je is klaargekomen ook niet. En als je de pil slikt is de kans ook heel klein. Je kunt op internet even kijken naar symptomen. En je kuntje vriend vragen om een test voor je te halen. Ik zou wel de volgende keer een condoom gebruiken. Gewoon voor extra veiligheid en tegen soa's. 

Hopelijk heb je hier wat aan! Xx

Mijn biologie leraar zei laatst dat tijdens zo’n 20 % van alle zwangerschappen er nog wel een vorm aanwezig is van (lichtere/mindere) menstruatie/bloedverlies. Als je ongesteld word betekent dit dus niet gelijk dat je niet zwanger kan zijn.

Hey

 Als je ongesteld bent kun je niet zwanger zijn. Als hij niet in je is klaargekomen ook niet. En als je de pil slikt is de kans ook heel klein. Je kunt op internet even kijken naar symptomen. En je kuntje vriend vragen om een test voor je te halen. Ik zou wel de volgende keer een condoom gebruiken. Gewoon voor extra veiligheid en tegen soa's. 

Hopelijk heb je hier wat aan! Xx

Mijn biologie leraar zei laatst dat tijdens zo’n 20 % van alle zwangerschappen er nog wel een vorm aanwezig is van (lichtere/mindere) menstruatie/bloedverlies. Als je ongesteld word betekent dit dus niet gelijk dat je niet zwanger kan zijn.

Nee is nii waar, je kan niet fking lang gwn bloedverlies hebben en je zou dan sws miskraam hebben ma ik ben nii zwanger dusja

Reageer