Vraag

Kan ik zwanger zijn

  • 29 May 2019
  • 1 reactie
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
In de nacht en ochtend waarop ik mijn pil 6 dagen had geslikt, en in de ochtend heb ik mijn 7e pil geslikt heb ik seks gehad. Op internet las ik dat na 7 dagen beginnen met anticonceptiepil de pil werkt, ik heb seks gehad een paar uur voor ik mijn 7e pil nam. Is de kans nu groot dat ik zwanger ben? Ik heb een morningafterpil besteld, die zou vandaag binnenkomen maar komt morgen. Morgennacht is de seks 72 uur geleden dus ik kan hem tot morgenavond nog innemen. Is de kans dan nog dat ik zwanger ben? En als ik dan gelijk een stopweek inlas kan ik dan zien of ik zwanger ben? Of na hoe lang kan ik een zwangerschapstest doen?

1 reactie

Hey Flood

Je bent sinds enkele dagen begonnen met het slikken van de pil, en hebt inmiddels, als ik het goed begrijp, seks gehad zonder condoom. Je hebt een morning-afterpil besteld, maar hebt niet de zekerheid dat deze op tijd zal arriveren.

Een zwangerschapstest kan je doen vanaf de eerste dag van je nieuwe cyclus. Deze eerste dag valt samen met de eerste dag van je menstruatie. Een zwangerschapstest uit de winkel biedt je enige zekerheid, maar voor een volledig betrouwbaar resultaat, kan je een zwangerschapstest doen bij de huisarts.

Welk effect de pil op jouw lichaam zal hebben, zal afhangen van het soort pil dat jij neemt. Er zijn meerdere varianten qua dosis en type. Als je twijfels hebt bij de bescherming die de pil je biedt, is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts.

Groetjes
Kenshin

Reageer