Vraag

K heb de meningokokken prik gehad

  • 19 March 2019
  • 3 reacties
  • 210 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb gisteravond de meningokokkenprik gehad en ik dacht dat anderen misschien wel weten hoe het ging.
Ik ben zelf redelijk panisch voor naalden, ben een keer bijna flauwgevallen na bloedprikken puur van de stress. Ik heb toen later weer een aantal keer bloed laten prikken, toen kon ik er mee omgaan, maar dan wel met verdovende spray. Die hebben ze dus niet bij de vaccinaties. Dus ik was stikzenuwachtig voor de prik. Ook omdat mijn 9-jaarsprik in een kerk was, met een hoop gillende kleine kinderen. Dan ga je als klein kind spontaan meegillen.

Maar toen ik eenmaal zat en werd geprikt, viel het echt heel erg mee. Je voelt de naald nauwelijks, bloedprikken met verdoving deed meer pijn dat dit zonder verdoving. Het helpt om je arm helemaal te ontspannen/slap te maken. Je voelt wel de injectie zelf, dat gekke drukkende gevoel. Maar na een uurtje was dat alweer weggetrokken. De prik zelf is ook zo gebeurd.

Ik zou ook zeker de vaccinatie halen, ik ben zelf al panisch als het om ziektes gaat, en meningokokken W wil je echt niet hebben.

3 reacties

Ik heb die prik een paar jaar geleden ook gehad, en ik ben het met je eens. Als je je ogen dicht doet en gewoon weg droomt, valt het allemaal wel mee!
hey,

ik moet deze week een prik halen en stress enorm erover, vooral omdat ik niet weet hoe het voelt en ook echt niet tegen naalden kan.
heb je tips? ook al gaf je er al een paar
Het is belangrijk om je arm helemaal te ontspannen, dan voel je de naald nauwelijks. Gewoon compleet slap maken.
Probeer ook om vooral niet naar de naald te kijken of naar anderen die de prik krijgen, ik word er zelf helemaal naar van.
En zoals ik al zei, het is veel minder erg dan bloedprikken, daarbij gebruiken ze een dikkere naald!
Ik heb mn best gedaan om mezelf zoveel mogelijk af te leiden voor de prik. Je kan muziek of een podcast luisteren onder het prikken, dat leidt af.
Het valt heel erg mee, en als je jezelf afleidt, merk je het misschien niet eens! Ik had zelf eerst niet eens door dat de naald er al in zat!

Reageer