Skip to main content
Vraag

jongens als meisje begonnen?

• June 19, 2026
  • 5 reacties
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

mijn buurjongen zegt dat we allemaal als meisje zijn ontstaan in de baarmoeder en dat jongens dus eigenlijk een meisje zijn zonder piemel en dat jongens moeten weten hoe het is om een meisje te zijn omdat we eigenlijk een meisje zijn. klopt dat?

5 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 19, 2026

Nou volgens mij is dit de grootste onzin .

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 19, 2026

Nee, we zijn eerst geslachtloos en ontwikkelen ons dan tot meisje of jongen.  En ook al was het waar: je kunt je niets herinneren van toen je nog niet geboren was, ook geen gevoelens.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • June 19, 2026

Haha het is maar hoe je het wilt bekijken volgens mij. Een embryo begint geloof ik bij iedereen hetzelfde en op een gegeven moment groeit het geslachtsdeel aan. Maar ik dacht dat het geslacht op zich al vast staat vanuit de spermacel. Dus eigenlijk nee, klopt dit dus niet. Wie weet het? (Zonder ai 😁) 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 19, 2026

@Tover01 ik herinner mij inderdaad uit biologie dat het geslacht bepaald wordt door de spermacel.  Zonder ai.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 19, 2026

Hoi,
Ik had dit laatst bij bio, dus gelijk een test of ik het goed onthouden heb… 😅 Een eicel is altijd een X chromosoom. Een zaadcel is X of Y. Als een zaadcel met X chromosoom de eicel bevrucht wordt het dus een meisje en als een zaadcel met Y chromosoom de eicel bevrucht een jongen. Dat staat dus vanaf de bevruchting al vast alleen kom je daar pas later achter.

ps. ook zonder AI :)