Vraag

Jong uiterlijk, vader accepteert dit niet (lees hele verhaal)

  • 10 May 2018
  • 3 reacties
  • 220 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Ik ben 15 jaar en ik zie er echt behoorlijk jong uit, mensen schatten me vaak 11/12. Mijn vader ziet natuurlijk andere meiden die even oud zijn als ik, maar die er ook echt zo vrouwelijk uit zien. Volgens mij accepteert hij daarom niet echt wie ik ben, laatst zei hij nog: “Jaa als wij dat feest hebben over een paar maanden, dan ga je je wel wat vrouwelijker kleden met meer make up en hakken he”. Ik dacht zo van okee ja hij maakt wel vaker grappen maar wist wil dat hij het stiekem toch meent, de volgende dag zei hij het weer! Nu wist ik het zeker, hij accepteert mij gewoon niet om hoe ik ben. Ik vind dat ook wel vervelend en stom dat ik er zo jong uitzie, maarja hij vond nike sneakers te kinderachtig (gewoon een volwassen schoen), verder draag ik echt geen kinderachtige kleding!

Ik schaam me dan soms ook tegenover mijn vader als we in de stad lopen en er zijn andere meiden
van mijn leeftijd. Ik heb dus nogmaals het idee dat mijn vader mijn uiterlijk (en lengte) gewoon niet kan accepteren, hij maakt mij ook best onzeker als we ergens heen gaan, wnat dan zegt hij: als ze vragen hoe houd je bent, zeg dan maar gewoon dat je 11 bent, dat scheelt weer geld!

Wat moet ik doen???

3 reacties

En zo maakt hij wel vaker van die stille hints dat ik meer make up enz moet gaan dragen
Hoi!

Jouw vader heeft het recht niet te bepalen hoe jij over je uiterlijk beslist. Hij heeft misschien wat "schoonheidsidealen" van thuis uit meegekregen, maar die hoeft hij niet op jou af te reageren.

Kan een ander familielid of vriend(in) van je vader hier met hem over praten? Jij kan jouw standpunt aan die persoon uitleggen, en die persoon kan met je vader praten. Best vind je iemand die een grote invloed heeft op je vader, bv. jouw oma, de moeder van je vader.

Wil jij sneakers aandoen, dan doe je die aan. Wil jij een unicornonesie aandoen, dan doe je die aan. Je vader zal moeten accepteren dat zijn idealen niet meteen de idealen zijn van de mensen om zich heen.

Je gedrag bepaalt meer dan je uiterlijk hoe oud mensen je schatten. Ik vind dat jij je hier volwassener gedraagt dan je vader.

'als ze vragen hoe houd je bent, zeg dan maar gewoon dat je 11 bent, dat scheelt weer geld'
Neem je identiteitskaart maar elke keer bij de hand, zodat je vader mooi de prijs van een 15-jarige moet betalen ;)

Groetjes
x
Dankjewel! Ik ga ermee aan de slag.
Meer tips over hoe ik hier bet beste mee om kan gaan zijn altijd welkom!

Reageer