Skip to main content
Vraag

Jeukende knieën

• October 23, 2025
  • 14 reacties
  • 113 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Mijn knieën jeuken op random momenten echt gestoord veel jeuk 😶 Bijvoorbeeld als ik in bad zit of gewoon op bed lig, hele normale momenten. Het zijn geen muggenbulten.

Ze worden ook knalrood dan en krijgen misschien hele kleine bultjes, dat kan ik niet helemaal inschatten omdat er natuurlijk sowieso al bultjes op knieën zitten.

Weten jullie wat dit kan zijn? Het lijkt me niet heel ernstig ofz maar ik vraag het me wel af.

xxx Yusa 

14 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 23, 2025

Hey lieve ​@Yusa  ik ben ook benieuwd. Misschien is het irritatie door een bepaalde stof ofzo. Heb je het ook als je een korte broek draagt?  En als je bv een pyjama of andere stof broek aan hebt? Ik ben benieuwd naar meer antwoorden. Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Heyy lieve ​@Yusa ,

Ah wat vervelend zeg.. hmm vind het wel lastig wat het zou kunnen zijn🙈 Gebruik je mss zeep of iets van creme voor je benen? En na het in bad zitten spoel je jezelf dan wel goed af? Misschien dat het gaat irriteren door zeepresten ofzo🙃 Of dat het schuurt in je broek/ je soms op je knieen zit?

Als het langer blijft kan je mss naar de huisarts gaan🙂

Liefs :)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Misschien kan het komn door superdroge huid of van het warme water in bad/douche? Je huid kan daar echt op gaan reageren en dan krijg je zo’n gekke jeuk en rode plekjes, probeer na het bad even goed in te smeren met bodylotion of zo’n crème voor gevoelige huid! En als het blijft of erger wordt, ff huisarts checken, gewoon voor de zekerheid

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 23, 2025

@Tover01 ja het is ook met korte broek weet ik van de zomer want nu vind ik t iets te koud daarvoor 😁

@Cantaloupe gebruik geen crème ofz voor zover ik weet.

@Wolf ik heb geen droge huid hoor, en het is ook als ik niet pas in bad ben geweest 

Ik zit eig nooit op m'n knieën hooguit op m'n hurken en m'n broek schuurt ook niet 👖🤔

Liefs ,

XXX Yusa 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Heyy ​@Yusa ,
Hmm miss kan het nog door wasmiddel komen? Weet het anders eig ook niet zo goed🤔 Maar zou dan eig denken dat het wel op meer plekken jeukt🙉🙃

Liefs :)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 23, 2025

--onnodige quote verwijderd--

Geen idee... vooral zover ik weet ga ik niet in bad met wasmiddel 🤣 Ja zou ik ook denken maar het is niet m'n verbeelding volgens mij hoor 🫢 Ik ben niet gek denk ik…

XXX Yusa 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Haha😅 Gelukkig maar, denk dat je huid daar niet zo blij van wordt😉

Bedoel dat het mss een beetje in je kleding blijft zitten / bepaalde stoffen uit het wasmiddel :)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 25, 2025

Laatst weer gehad in bed…

Even iets random: kan het te maken hebben met littekens? In de zomer ben ik keihard van m'n skateboard gevallen en landde op beide knieën. Dikke schaaf 🥲

Het is goed genezen hoor maar zitten wel littekens, kan dat er iets mee te maken hebben?

Liefs, XXX Yusa 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 25, 2025

Heyy ​@Yusa ,

Hier staat dat littekens soms wel kunnen jeuken maar dat het wel kan verschillen per soort litteken; https://www.amsterdamumc.nl/nl/patienteninformatie/soorten-littekens-1.htm

Denk dat als je er last van blijft houden je het beste naar de huisarts kan gaan, ik/wij zijn natuurlijk geen artsen🙂❤

Groetjes😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 25, 2025

Hey ​@Yusa  dat zou zeker kunnen. Misschien trekt het littekenweefsel iets aan de andere huid gedeeltes. Maar om het echt zeker te weten zou je toch de dokter kunnen vragen 😊😘

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 27, 2025

Fijn dat ik het nu weet wat het (waarschijnlijk) is 🙂

Gister weer in bad gehad, probeerde niet te jeuken 😵‍💫

Liefs xxx Yusa

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Misschien ben je allergisch voor iets? Probeer goed op te letten WANNEER je jeuk krijgt, en dan kun je er wat aan doen! Laat het vooral je ouders weten, want die weten er ook wel aardig wat van!

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 27, 2025

@Misty. Ik heb het er al over gehad met mn vader. Die had geen idee 🫣 hihi

Liefs xxx Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 26, 2025

Het is nu alleen nog mn linker knie en alleen nog in bad. Toch wel erg eigenaardig 🤔😅

Liefs Yusa 😘