Jeuk na het douchen, kan geen kleren aan, wie heeft tips



Toon eerste bericht

224 reacties

Wauw, supergoed nieuws! Ik ben hyperblij nu :D
Als het goed is, en er geen ongelukjes meer gebeuren, hoeven jullie voor een tijdje niet meer naar het ziekenhuis. Dat lijkt me wel fijn.
Jij deelt nieuws wanneer je dat wilt. Ik was heel erg benieuwd, maar dat is mijn zaak, daar moet jij je geen zorgen over maken.
Als je het druk hebt, moet je je vooral richten op wat voor jou het beste is. Het forum is er om jou te helpen, hoewel jij de rollen vaak omdraait, met je goede reacties.
Hi M&M's.

Ik zou me denk ik meer zorgen maken als het eerste waar jullie aan zouden denken, het goede nieuws op het forum delen is :8 Het is helemaal niet erg dat je er niet aan denkt of dat je achterloopt met updates. Je hebt altijd goede intenties en uiteindelijk komt de reactie er altijd wel :)

Echt super dat het nu allemaal waarschijnlijk achter jullie ligt! Probiotica zal als het goed is de schade van de antibiotica herstellen (als het al schade te noemen valt). Het vult gewoon de goede bacteriën bij.

Gr. Pin
Hi @Pin en @100Divergent11,

Bedankt maar weer voor jullie lieve reacties op de goede uitslagen 🙂

Het is de laatste tijd een beetje druk met school en dansen en al die jongens te logeren en we willen weer meer fietsen (door de week minimaal 2 x 3 uur kilometers maken en 3 x 1-1,5 uur mountainbiken op het strand en in het bos) enzo en dan schiet ons huiswerk er soms een beetje bij in en het forum nog meer. Dan wil ik eigenlijk eerst alle oude dingen afronden, maar dan staat er weer een nieuw topic dat ik wil beantwoorden en ja, dan blijven die oude weer liggen :P

Die probiotica moeten de bacteriën die door o.a. de antibiotica dood zijn gegaan weer vervangen. Ik word ook een beetje duizelig van al die namen, want je hebt ook nog prebiotica en synbiotica. Dat had Boy ons uitgelegd. De dokter ook wel, maar Boy nog een keertje extra.

Btw Boy had als verrassing voor ons nieuwe onderbroeken gekocht voor die 2 die in het ziekenhuis kwijtgeraakt waren toen we voor die jeuk en bacterie in het ziekenhuis lagen. We waren laatst bij hem en toen kregen we ze. Hij wist niet zeker of de maat goed was, dus toen hebben we ze bij hem maar even gepast en ze zitten wel goed, dus hij hoeft ze niet te ruilen. Het zijn wel mooie met plaatjes van Mickey en Donald. Echt lief van hem. Wij vinden ze wel leuk. Kijk deze:








Dus die probiotica moeten we nog wel een paar maanden gebruiken, want als we nu stoppen weten ze nog niet of het goed blijft. Want alle bacteriën gaan sws na een tijdje dood en als we dan zelf nog niet genoeg goede nieuwe maken dan kan het weer slechter gaan ofzo.

We hadden eerst capsules, maar nu zit het in een soort zuiveldrankje. Dan heb je meer levende bacteriën geloof ik en dat is beter. Die probiotica moet je eigenlijk op een lege maag innemen, dus dat doen we dan gelijk als we uit bed rollen.

Ik dacht eerst dat je al dat soort dingen tijdens of na het eten moest innemen, maar das voor vitamine en andere supplementen en JUIST NIET voor probiotica.
We hadden gehoord dat je probiotica ook ’s avonds kunt nemen en dat lijkt ons ook makkelijker, maar dat moeten we nog vragen.

Groetjes,
M&M’s
Hi M&M's,

Toffe onderbroeken! Jullie boffen toch maar weer met Boy! :)

Bacteriën zijn niet alleen maar slecht voor je, je hebt dus heel veel goede bacteriën die ook belangrijke dingen in je lichaam regelen. Dus als je er hier te weinig van hebt, dan heb ik inderdaad wel een probleempje.
Het is net als met je handen wassen. Mensen met bijvoorbeeld smetvrees wassen hun handen achterlijk veel. Dit is eigenlijk heel erg slecht voor je, omdat je zo allemaal goede bacteriën van je handen af wast en zo veel vatbaarder bent voor allerlei dingen.

Ik zou me nu in ieder geval geen zorgen maken. Die probiotica doen vast en zeker hun werk.

Wel nu eerst even die onderbroeken wassen hè? Anders krijgen jullie straks weer jeuk... Gelukkig niet na het passen!

Gr. Pin
Jullie besteden jullie tijd vast goed, dus maak je geen zorgen als je hier minder tijd doorbrengt. Fietsen, dansen en logeren zijn goede bezigheden, en als het jullie gelukkig maakt, moeten jullie dat vooral blijven doen.

Je lichaam heeft bacteriën nodig. Jullie nemen nu probiotica om die goede bacteriën binnen te krijgen. Zolang de slechte bacteriën wegblijven, is het goed.
Voor als er een slechte bacterie op jullie afkomt, contacteer dan deze man. Die rekent er wel mee af: https://www.youtube.com/watch?v=_2VE8BljLyc

Boy heeft er mooie uitgekozen. Nog meer Mickey-voorwerpen om toe te voegen aan jullie collectie.
Je gelooft het niet. Ik zat wat rond te zoeken op Youtube, en kwam dit tegen: https://www.youtube.com/watch?v=wLgSbo0YsN8
Mickey in Japan, wie bedenkt het.

@Pin, haha, eerst onderbroeken wassen, dat is inderdaad een goede tip.
Hi,

nou, dat we niet meer in het ziekenhuis zijn geweest is niet helemaal gelukt :(

We waren ongeveer 2 weken geleden aan het mountainbiken en werden door een paar scooters soort van, van de weg gereden. Ik was met mijn hoofd tegen een paal van een hek aangekomen en mijn twin was in het prikkeldraad gekomen. Hij had een paar hechtingen in zijn bil en ook in zijn lies (we dachten eerst dat het zijn piemel was, maar gelukkig niet) en verder wat schrammen, blauwe plekken en pleisters. Van mijn hoofd hadden ze een foto gemaakt omdat mijn fietshelm na het vallen net zo’n grote barst had als de eierdop van Calimero :D

Mama had voor ons vrijdag nog gevraagd of we die probiotica ook ’s avonds mochten nemen en dat mag. We kregen er ’s morgens een beetje een misselijk gevoel van, dus nu nemen we het een half uurtje ofzo voor het slapen. We kunnen niet supergoed tegen sommige melkproducten, volgens mij :(

Wij vinden Boy heel aardig en die onderbroeken super leuk, maar ons jongere broertje vindt ze kinderachtig :(

Wij houden van Mickey en Donald dingen en wie niet eigenlijk. Zelfs in Japan is Mickey “a star”, zagen we in dat yt filmpje.. We vinden die tekenfilmstemmetjes grappig uit jouw filmpje en die met zijn zwaard kan ons idd wel helpen met de foute bacteriën opruimen of de mening van ons broertje een beetje te veranderen :P

We moeten die onderbroeken idd nog wel wassen. We hebben ze eigenlijk nog niet echt gedragen, alleen even aan gehad, omdat Boy het vroeg. Toen hadden we ons uitgekleed in zijn slaapkamer, omdat dat meisje waar hij bij woont ook thuis was.
Boy had ze voor ons uitgepakt en toen hebben we ze allemaal even aan getrokken voor de maat. En ze zitten perfect en toen hadden we daarna onze andere onderbroeken gewoon weer aangedaan.

Tegelijk had Boy zijn nieuwe zwembroek gepast. Die hadden wij voor hem gekocht. Was wel leuk om Boy zo voor het eerst te zien allemaal :P

Altijd, als we een cadeautje krijgen dan gaan we dat eerst ergens leggen, zodat iedereen, die bij ons op onze kamer komt het kan zien. Kleren hangen we vaak boven ons bed om te showen en daar hangen Mickey en Donald nu al sinds we ze gekregen hebben.

Ik ga ze strakjes of vanmiddag na school, wel even alle drie bij elkaar in een emmertje gooien en wassen, want om voor 3 onderbroeken een hele wasmachine te laten draaien is een beetje onzinnig. De eerste keer kun je ze toch ook beter niet bij andere was doen? Daarom gewoon alle drie maar samen even wassen zonder andere kleren erbij. Dan kan er niks gebeuren, toch?

Als ze gewassen zijn, kunnen we ze hopelijk zonder problemen en dus ook zonder jeuk te krijgen, dragen. We gaan denk ik gewoon een muntje opgooien voor wie, welke aan mag doen.

Hopelijk blijven we lang jeukvrij en gebeuren er geen rare dingen, zodat we weer in het ziekenhuis komen :)

Groetjes voor nu,
M&M’s
Hoi M&M's,

Pffff, wat hebben jullie toch weer een geluk, niet dus 😞 Ik hoop dat jullie een goede zorgverzekering hebben :8 😉 Wel fijn dat er geen hechtingen moesten in de piemel van je broer en dat jij een helm op had! Camilero is volgens mij best een flinke vogel :8

Fijn dat die probiotica ook in de avond mogen! Ik hoop dat dat helpt.

Het is pas kinderachtig als je het zelf kinderachtig vindt. Gewoon lekker dragen.

Haha, dat showen. Nou ja, wel leuk toch?

Volgens mij kun je nieuwe kleding gewoon wassen met 'oude' kleding. Ik weet niet hoeveel kleding jij koopt als je weer eens wat nieuws nodig hebt, maar ik krijg nooit een wasmachine vol hoor. Hoe doe je dat anders bij nieuwe kleding?

Ik hoop ook zeker dat jullie geen jeuk krijgen en weg blijven van het ziekenhuis!

Gr. Pin
@Pin,

Ja, maar wij zijn het wel gewend, wij zijn thuis altijd de brokkenpiloten. Oze broers en zus hebben eigenlijk nooit wat en wij altijd.

Mijn twin had na die val pijn in zijn kruis en durfde zelf niet te kijken, nadat hij bloed had gezien aan zijn piemel en toen moest ik kijken waar het bloedde :(

Ik vond het wel spannend, omdat ik het jammer zou vinden als er iets met zijn piemel zou zijn. Dus toen moest ik zijn piemel een beetje schoonpoetsen om te kijken of er wondjes waren. We hadden ook geen water meer bij ons, dus toen had ik het met een beetje spuug en mijn vingers gedaan 😛 en gelukkig waren er alleen een paar krasjes op zijn piemel en kwam het bloed uit een wondje in zijn lies.

Dat was van zo'n prikkeldraad dingetje en het zat links waar normaal zijn piemel ook zit. Dus het was er net naast en ook een beetje erover gekrast. Gelukkig niet echt zijn piemel, want die is nogal gevoelig, dus ja een wondje eraan, daar zit je niet op te wachten.

Dat wondje bloedde best wel redelijk en dat had ik dan met een stuk van mijn shirt (wat ik eraf had gescheurd) dicht gedrukt en toen hadden we naar huis gebeld om ons op te laten halen met ons busje.

Die jongens op de scooter waren gewoon door gereden :@

Nu is het weer goed genezen en zijn de hechtingen er al weer uit gehaald. Op zijn bil was niet zo hard aan het bloeden, maar dat bleef wel een beetje open staan, dus daarom moest er een hechting in.

We komen regelmatig voor allerlei dingen in het ziekenhuis als we vallen of ergens tegenaan botsen en van die dingen :P

Wij doen altijd onze cadeautjes, hoe klein ook, uitstallen in onze kamer. Vroeger deden we het ook met Sinterklaascadeautjes enzo en die zetten we dan op ons nachtkastje of bureau en dan konden we er naar kijken voor het slapen gaan. We doen dat nog steeds, ook als we nieuwe kleren hebben. Dan zijn we trots en hangen het op dat iedereen het kan zien :D

Ook zoiets als verjaardagskaartjes bewaren we allemaal en tekeningen die we gemaakt hebben op de peuterspeelzaal enzo en die we van neefjes of nichtjes gekregen hebben.

Wij vinden die nieuwe onderbroeken gewoon cool, dus we gaan er wel in rondlopen 🆒

We kopen idd niet tegelijk zoveel kleren dat we een hele wasmachine vol hebben, zeker niet die van ons, want das een grote wasmachine, omdat we met veel thuis zijn en we heel veel en heel snel veel kleren vies maken/gebruiken, ook door het sporten.

Vroeger deed mama of iemand anders onze was, maar ik doe het nu voor de jongens en ik heb nog niet zo veel ervaring. Zeker niet met nieuwe kleren. Soms kieper ik het gewoon erin, al zijn het maar een paar shirtjes of onderbroeken en dan doe ik er wat handdoeken van het douchen bij. Maar met nieuwe rode onderbroeken durf ik dat niet.

Mama heeft wel eens gezegd dat we onze rode onderbroeken niet overal bij mogen gooien. Dat hadden we een keertje gedaan en toen hadden we ineens een heleboel roze t-shirts en sokken, dus daarom dacht ik dat we die 3 onderbroeken beter ff bij elkaar deden en die alleen wassen of is dat niet slim?

Die probiotica ’s avonds hebben we nu 2 keer gedaan en we hebben dan niet dat misselijke gevoel zo erg, dus dat lijkt wel te werken.

Maar ja, we hebben nog maar 2 x gedaan en dan weet je het nog niet zeker. We gaan het wel ff in de gaten houden en zeggen of het werkt.

Als we de onderbroeken hebben gewassen zullen ze wel niet meer jeuken, denk ik. Hoop ik.

Groetjes,
M&M’s
Hey,

Haha, ja dat is herkenbaar. Ik kom vergeleken met mijn zus heel vaak bij de huisarts. Een paar maanden terug ging ze weer ergens voor naar de huisarts en die zei dat ze iets van 2 jaar niet was geweest :8 Ik heb altijd pijntjes of rare dingen. Nu ook met m'n mentale gezondheid... Of eerder het ontbreken daarvan. Ik ben een speciaal geval in de praktijk waar iedereen vanaf weet, zo ernstig allemaal :P:8 Ah ja, ieder z'n ding. Lang leve de zorgverzekering. He dat rijmt, ik ben een heuse dichter.

Niet dat ik een piemel heb, dus ik kan het natuurlijk niet echt weten, maar ik kan me wel voorstellen dat het daar extra pijn doet!

Ik ben zelf ook niet zo'n held met de wasmachine, dus ik blijf er altijd maar weg. M'n moeder sorteert altijd op kleur voor ze wast, om te voorkomen dat een rood ding de was roze maakt :P

Ik denk dat je sowieso wel goed zit met zo'n handwas en dat het risico op jeuk daar alweer mee vermindert 🙂

Hopelijk blijft dat de misselijkheid weg nu jullie de probiotica in de avond nemen en hopelijk blijft de jeuk ook weg :)

Gr. Pin
Fijn dat jullie de probiotica 's avonds mogen nemen. Ik hoop dat het misselijke gevoel daarmee wegblijft. Misschien wordt de gevoeligheid voor melkproducten met de tijd minder.

Van de weg gereden door scooters, die nog eens doorgereden zijn ook? Sommige mensen hebben geen waardegevoel. Ik kan er echt boos van worden. Niet fijn dat jullie daardoor weer naar het ziekenhuis moesten. Gelukkig hebben ze daar goed voor jullie gezorgd.

Die onderbroeken kinderachtig? Als ik later een vriend heb (zou geweldig zijn, maar nu puur hypothetisch) en die draagt zulke onderbroeken, zou ik het helemaal geweldig vinden.

Met cadeautjes op een zichtbare plek te zetten word je er steeds aan herinnerd, en krijg je telkens dat fijne gevoel terug. Goed idee van jullie.

Bij de eerste keer wassen kunnen er nog veel chemische stoffen, waaronder kleurstoffen op kleding zitten. Deze kunnen afgeven op andere was. Ik denk dat daardoor aangeraden wordt nieuwe kleren eerst afzonderlijk te wassen. Desnoods met de hand en zeep, en aan een wasrek laten drogen (misschien best niet in de zon, aangezien die invloed kan hebben op de kleur). Die zeep kan eventueel irriterend zijn voor je handen, dus daar ben je best voorzichtig mee.

Die val en dat bloed moet schrikken geweest zijn. Fijn dat jullie zo veel steun aan elkaar hebben, en zo goed voor elkaar zorgen.

Wees alsjeblieft voorzichtig. Ik wil niet dat jullie pijn hebben. Jij ook, @Pin, ik hoop dat jouw pijn snel plaats maakt voor geluk.

Best grappig. Ik wil alles uit mijn kindertijd en jeugd liefst verbranden, en jullie koesteren alles. Jullie methode is vast heilzamer, en als jullie er steun in vinden, zeker een goed idee.
Hi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de nieuwe onderbroeken ff apart gewassen in een emmertje. Ik had eerst die rode erin gegooid en een beetje omgespoeld en toen wilde ik die licht blauwe Mickey er bij gooien, maar onze zus, die net binnen kwam , riep “nee, niet doen”. Ik “hoezo, ze zijn allemaal nieuw” Zij ”maar kijk dan hoe rood dat water al is”. En ja, het was super rood, leek wel bloed haha, dus ja, die andere toch maar helemaal apart gewassen.

Ze zijn nu helemaal schoon en ruiken lekker fris. Ze hangen weer boven ons bed. Wij gaan ons niks aantrekken van de kritiek van ons jongere broertje en gwn lekker rondlopen in die onderbroeken. We wachten op een speciale gelegenheid ofzo om ze aan te trekken. Misschien voor als Boy er is en dat ie dan ziet dat we ze aan hebben ofzo, idk.

Die misselijkheid is dan wel weg door die probiotica ’s avonds te nemen, maar ik had van de week een paar keer van dat zuurbranden of hoe noem je dat. Dan krijg je zo’n scherp gevoel in je slokdarm en mond ofzo. Mama had me een klein tabletje Rennie gegeven en dat helpt wel, maar die wil ik niet elke dag slikken, dus ik neem pas een stukje als ik het voel of kan ik beter van tevoren nemen?

Er was best veel bloed bij twin zijn piemel (die zat helemaal onder) dus ik was wel geschrokken, maar gelukkig kon ik niet echt een wondje op zijn piemel vinden. Nu is ie weer helemaal zoals ie was.

Wel superstom dat die jongens doorgereden zijn. We hadden ook iets van € 350 schade aan onze fietsen, helm en kleren. Opa had alles weer gemaakt en samen met oma nieuwe spullen voor ons gekocht. Wel superlief van ze.

Calimero weet ook altijd een oplossing om alles weer goed te krijgen, net als opa en oma, zoals je kunt zien in “Ruzie op rolschaatsen”
https://www.npo.nl/calimero/05-11-2014/POW_00803953

Wij bewaren veel spullen, omdat we de herinneringen leuk vinden. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je verder wilt je soms ook afscheid van bepaalde spullen moet/wilt nemen. Das voor iedereen verschillend en het is niet goed of fout. Het is persoonlijk.

Wat kun je nog meer tegen zuurbranden doen? Waar kan het allemaal door komen? Nu dus geen jeuk, maar iets anders, waar ik ook een soort van “jeuk” van krijg. Om te voorkomen dat we weer jeuk krijgen, hebben we nu last van zuurbranden :P
Dat is ook iet echt wat we willen.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi,

Tof van jullie opa en oma om dat allemaal te regelen! Vergoed de verzekering het niet gewoon ook al zijn de daders niet gevonden?

Ik heb weer eens wat nuttige informatie uit de bijsluiter gehaald, ik weet alleen niet of dit de Rennie is die jullie hebben. Ik vind het wel jammer om te horen dat je nu nog steeds niet weet altijd even de bijsluiter te lezen!! 😉

De info uit de bijsluiter:
''Wanneer naast Rennie 680 mg/80 mg andere geneesmiddelen worden gebruikt,
verdient het aanbeveling om Rennie 680 mg/80 mg pas 1 à 2 uur na inname van deze
geneesmiddelen te gebruiken. De opname en daarmee de werking van geneesmiddelen
kan door gelijktijdige inname met Rennie 680 mg/80 mg worden beïnvloed.''

Misschien even handig na te kijken of het dus kan?

''Zwangerschap
Voor zover bekend kan dit geneesmiddel veilig worden gebruikt tijdens de
zwangerschap.''

Hè wat fijn dat we dat ook weer weten 🙂 ;)

''De gebruikelijke dosering is bij alle genoemde indicaties: zuig 1 à 2 tabletten op,
herhaal indien nodig (maximaal 16 kauwtabletten per etmaal). Om snelle verlichting te
krijgen, de eerste tablet fijnkauwen.

Gebruik Rennie 680 mg/80 mg niet langer dan 14 dagen zonder een arts te raadplegen.
In geval u bemerkt dat Rennie 680 mg/80 mg te sterk of juist te weinig werkt,
raadpleeg dan uw arts of apotheker.''


Dan weten we dat ook weer.

Verder nog een bijwerking:
''...en/of jeuk en huiduitslag...
Oeps, hopen dat dat niet gebeurt...

Dat was 'm denk ik. Dus lees zelf nog even de bijsluiter en dan weet je het ook weer. Zelf zou ik zeggen, neem pas als je last krijgt.

Gr. Pin
@Pin,

ik kreeg net een mailtje dat je om 15.18 een reactie geplaatst hebt, maar ik zie helemaal niks. Heb je een aanpassing aan je berichtje gedaan en is ie daarna helemaal verdwenen ofzo? Idk. Het is niet erg als je zelf het berichtje weer verwijderd hebt (ik zou niet weten hoe, maar ok), maar dan weet je het iig.

Ik doe expres geen verbeteringen meer maken in geplaatste reacties, omdat ik bang ben dat het hele bericht dan weer foetsie is. Dat had ik vorige week bij een ander topic en daar had ik een reactie in het topic over geschreven en een rapportage naar KT, maar daar heb ik helemaal niks op gehoord. Dus idk, wat er aan de hand is.

Groetjes,
M&M's
@M&M's

Ja, mijn bericht is inderdaad weer foetsie en dit heb ik al gemeld. Het zal dus hopelijk weer terugkomen. Ik dacht, laten we het gewoon maar proberen en er zat echt een dikke fout in m'n hyperlink, dus die moest ik gewoon verbeteren. Als hij weer op een of andere manier voor goed foetsie is, dan zal ik hem proberen zo goed mogelijk na te typen.

Gr. Pin
Badge +2
@Pin, wat een vervelende situatie zeg. Ik heb ook melding gemaakt dat je bericht ineens weg was. Ik kon gelukkig je bericht zien en weer terughalen. Als het goed is staat je bericht er weer tussen. Groetjes, Pauline (de Kindertelefoon)
@Pauline_D
Ja! Hij is weer terug! Super bedankt :)

@M&M's
Hij is dus weer terug!
Ik heb alle berichten stuk voor stuk gelezen, (ja het duurde 'n tijdje) 😛
@Anoniem8090,

Wow, daar was je vast wel even mee bezig. Volgens mij ken ik je nog van één van mijn andere topics. Je bent echt een bikkel.
Leuk dat je reageert :)

Groetjes,
M&M’s
@Pauline_D,

Bedankt voor het terugzetten. Is het probleem na wijzigen van een geplaatste reactie nu helemaal opgelost of verdwijnt je reactie dan nog steeds?


@Pin,

Ok, ik zie het. Ik ga er zo even voor zitten om alles goed te lezen en dan zal ik wel een uitgebreidere reactie plaatsen, maar alvast bedankt.

Nog één dingetje, bij mij werkt die "en/of" link niet, die andere wel.
Misschien was je die aan het verbeteren toen je reactie ineens helemaal weg was en heeft ie de verbetering niet opgeslagen?

Nou ja, misschien wil je die link zelf nog een keertje proberen of als die niet werkt, een nieuwe plaatsen?

Alvast bedankt.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Ja, die link is dus geen link en dat wou ik wijzigen, maar dat heb ik nu maar niet gedaan, voor mijn reactie een 2e keer zou verdwijnen...
Er zat óók fout in de andere (dus eigenlijk enige) hyperlink, die heb ik dus verbeterd.
Dus in en/of zit geen hyperlink, dus hij doet het inderdaad niet. Ik weet ook niet waarom het forum denkt dat het een hyperlink is :?

Neem gerust je tijd :)

Gr. Pin
Zus redder van Mickey en Donald. Voor haar een virtuele knuffel.
Ook virtuele knuffel aan je twin, om hem te troosten omdat hij vast geschrokken moet zijn van al dat bloed en de situatie, en een virtuele knuffel aan jou, aangezien je vast ook geschrokken was.
Ook een virtuele knuffel aan @Pin, want die verdient die ook :)

Fijn dat de misselijkheid weg is. Jammer van de zuurbranden. Wat je ertegen kan doen weet ik niet. Pin heeft geholpen met de bijsluiter, daar ben je al veel mee. Wat je ertegen kan doen, weet ik ook niet. Ik ga jullie mijn natuurlijke middeltjes besparen, want remember die ene keer dat ik zei dat melk kon helpen tegen keelpijn, en dat jullie daar alleen zieker van werden? Wel, beter geen middeltjes die ik aanraad innemen :D

Volgens karma keren al je daden uiteindelijk terug naar jezelf. Die jongens die zijn doorgereden zouden daar op een of andere manier voor gestraft moeten worden, de bacterie die jullie ziek maakte krijgt zijn karma ook vast in zijn gezicht geslingerd, en jullie, die zo lief zijn voor anderen, staat vast een mooie toekomst te wachten. Hey, karma is leuk.

Lieve oma en opa. Fijn dat ze geholpen hebben met het herstellen van jullie spullen. Kintsukuroi toegepast? 😃
Als je valt bij het paardrijden (ben ik weer met mijn paarden) en ook al zie je niets aan je helm, is het belangrijk dat je toch een nieuwe koopt. Soms is er schade die niet zichtbaar is, maar die er toch voor zorgt dat in de helm bepaalde systemen kapot zijn, waardoor je niet meer goed beschermd bent. Als ik het goed begrijp was jouw helm er Calimerostijl-aan. Hoe ziet die van je twin eruit? Barst of niet, best koopt hij ook een nieuwe helm.
(Ik was de schrijfwijze van Calimero aan het checken, en blijkbaar is Calimero een Italiaans-Japanse televisieserie. Jammer genoeg kan ik de video die je gelinkt had niet bekijken vanaf mijn locatie.)

Ik hoop dat je snel van dat zuurbranden af bent. Alvast beterschap :)
(random virtual hug aan iedereen die dit leest)
Hi Pin,

Oh ja, nou zie ik dat dat linkje van “en/of” eigenlijk helemaal geen linkje is. Ik had jouw reactie gisteren heel snel even over heen gelezen en wat ik dacht dat linkjes waren, aangeklikt. Das dus duidelijk.

Je hebt gelijk dat ik beter zelf de bijsluiter lees, maar ik had van de week mama om 2 uur ’s nachts gemaakt, omdat vooral ik, twin ook wel een beetje, last had van dat zuurbranden.

Toen had mama gezegd dat ik zo’n tabletje moest pakken en dat die in het medicijnkastje lag. Dus, ik ging zoeken en toen kon ik het niet vinden en mama was weer in slaap gevallen en toen vond ik het vervelend om haar weer wakker te maken. Dus toen had ik onze zus wakker gemaakt en die had voor mij de tabletjes gezocht. Dus ja, als mama en onze zus zeggen dat het goed is, dan nemen we het gewoon.

Maar ik heb nu alles gelezen wat je gestuurd had en we zijn niet zwanger en geven geen borstvoeding, dus dan mag het wel. Ik ga nooit van mijn hele leven een meisje zwanger maken haha, ik ga alleen seksen met jongens. Misschien alleen een meisje mijn sperma in een potje geven voor een baby ofzo, maar dat weet ik nog niet precies, ik ga iig mijn piemel er niet in steken.

Onze nieren werken goed, dus das ook geen probleem. We eten nooit vlak voor het slapen gaan. We hebben nog nooit alcohol gedronken, geen overgewicht (57-58 kilo), dus ja, waardoor we het zuurbranden krijgen idk.

Er stond wel iets van niet combineren met andere medicijnen, maar probiotica zijn niet echt medicijnen en verder gebruiken we niks. Het is wel iets met zuivel, dus meer een melkproduct en van (volle) melk kun je soms oprispingen krijgen volgens de bijsluiter en wij kunnen sws niet zo goed tegen melkproducten.

Als je plat gaat liggen kan het erger worden en ja, wij liggen plat in bed net als iedereen haha, nou ja, gewoon met ons hoofd op één kussen. We hebben gisteren samen één tabletje op gekauwd voordat we gingen liggen en dat hielp al. Je mag er per dag iets van 11 of 16 tabletjes nemen, dus we hebben best weinig ingenomen.

Meestal als we gaan slapen lig ik een beetje op mijn linker zij en mijn twin op zijn rechter zij, zodat we elkaar aankijken, zeg maar en soms op onze rug, maar twin beweegt nogal veel en ligt soms half over me heen en heeft me ook wel eens uit bed geduwd.

Linker zij is toch ook stabiele zijligging van de EHBO, dat je niet zo snel stikt in je kots toch, dus das sws goed toch?

We gaan nu die probiotica iets vroeger nemen, om 22.00 uur ofzo en dan kijken of we dan zonder Rennie kunnen, maar dan mogen we ook niks meer eten, terwijl we soms op vrijdagavond wel eens chips eten als we naar Time to Dance kijken. Nou ja, dan maar geen chips of omdat we op vrijdag meestal later naar bed gaan, wel een beetje chips en het drankje een uurtje later. Pff dilemma, haha.

We gaan wel wat proberen en dan laten weten of het werkt.

Opa is echt altijd super lief voor ons en iedereen eigenlijk. Hij kan goed knutselen en we vinden het ook leuk om samen met opa dingen te knutselen, maar deze keer had hij het als verrassing gedaan,

Onze fietsen zijn wel verzekerd tegen diefstal, maar volgens mij niet tegen zoiets. Maar ik zal het nog wel eens aan opa vragen of die weet hoe dat zit. We kunnen iig weer lekker fietsen en ik heb een nieuwe coole helm gekregen en twin een nieuwe bibtight en een nieuw wiel.

Bedankt voor je tips en ik zal proberen er aan te denken om de bijsluiter altijd te lezen, maarja, je kent me een beetje, ik moet het nog zien gebeuren. Als mama zegt dat het goed is of onze zus, dan ja …..


@100Divergent11,

ik zie net dat je ook gereageerd heb. Ik ga je berichtje zo goed lezen en je nog iets sturen.

Groetjes 🙂,
M&M’s
@100Divergent11,

Onze zus heeft wel voorkomen dat onze lichtblauwe Mickey net zo rood als Donald is geworden, dus ja, was wel goeie van onze zus. We hebben de virtuele knuffel vertaald in een echte voor haar en we sturen jou er ook eentje. Een knuffel kan nooit kwaad, toch?

Volgens mij zijn we nog nooit ziek geworden van jouw tips, dus don’t you worry.

We zijn een beetje aan het experimenteren hoe we het zuurbranden kunnen voorkomen. Hebben we geen jeuk dan is het wel weer iets anders als gevolg van het bestrijden van de jeuk. Als het lukt laten we het wel weten. Maar we moeten sws de probiotica blijven gebruiken, zolang de dokter het zegt, dus daar kunnen we niks aan veranderen. Misschien tijdstip van innemen beetje aanpassen enzo.

Jammer dat je Calimero niet kunt zien via die link. Ik heb ff een andere op yt voor je gevonden. Die gaat ook over ruzie en dat je het het beste altijd oplost. Ik kon dezelfde als van de link niet vinden, maar ja, het gaat er maar om dat je kunt zien wat voor scheur er in Calimero’s eierdop zit om te weten hoe mijn helm eruit zag.

Hier een linkje naar de video:
Calimero – 05 – Ruzie Maken
https://www.youtube.com/watch?v=Q7vHBJ3uq9k

Mij twin zijn helm is volgens mij nog wel ok. Hij heeft met zijn hoofd niks geraakt. Hij is gewoon gelijk in het prikkeldraad gereden. Wel met zijn wiel eerst tegen een paaltje en een steen, voordat ie erin terecht kwam. Gelukkig was de vaart er toen al een beetje uit.

Ik was wel een beetje geschrokken toen ik in zijn broek keek en er allemaal bloed op zijn piemel was, maar gelukkig was zijn piemel, op een paar krasjes na, niet gewond. Alles werkt weer gewoon als vroeger en je ziet ook geen littekentjes ofzo, dus daar zijn we wel blij mee, want anders zouden we steeds minder op elkaar gaan lijken :P

Karma zal die jongens die doorgereden zijn wel nog tegenkomen of hoe zeg je dat.

Dat Kintsukuroi is toch met dat goud repareren? Das wel een mooi idee om die barst in mijn helm met goudverf te “behandelen” en dan hang ik ‘m ergens aan de muur als aandenken.

Opa heeft “gouden handen” (oma ook), telt dat ook als “Kintsukuroi”?

Misschien is er wel een soort “gouddrankje” die dat zuurbranden door de probiotica weg kan nemen

Dankjewel voor je reactie en beterschapswensen :)

Groetjes,
M&M’s
Wel een beetje chips en het drankje een uurtje later lijkt me ok. Hoeveel chips eten jullie? Desnoods doen jullie wat chips in een kommetje. Op die manier voorkom je dat je een hele zak opeet. Als de zak chips voor je neus ligt, zit je met de 'nog eentje, en das de allerlaatste'-mentaliteit, en heb je voor je het weet een hele zak op. Hetzelfde geldt voor M&M's (haha).

Over op je linkerkant slapen:
'Door links te slapen, kan minder tot geen maagzuur uit de maag lekken. De maag zit aan de linker kant van het lichaam. Indien men op de linkerkant slaapt, dan ligt de maag en maagopening ten opzichte van de mond, keel en slokdarm laag. De zwaartekracht zorgt er als het ware voor, dat de vloeistof in de maag blijft.'
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/166649-op-de-linkerkant-slapen-om-brandend-maagzuur-te-vermijden.html

Als je twijfelt, kan je altijd je apotheker of arts raadplegen.

Toch vind ik het veiliger dat je twin een nieuwe helm koopt. Een nieuwe helm kost wat, maar de waarde van je twin ligt veel hoger.

Dat beeld met dat bloed moet heel eng geweest zijn. Ik hoop dat de wonde in zijn lies en de andere op zijn bil goed genezen.
Ook al hebben jullie verschillende littekens, jullie band blijft sterk en mooi. De dingen die jullie samen meemaken maken die band alleen maar sterker en specialer.

Barst in de helm met goud repareren kan de helm een mooie betekenis geven. Begrijp wel goed: die helm is nu een gedenkteken, ik wil hem niet meer op je hoofd zien als je gaat fietsen. Bescherm je hoofd maar met je mooie nieuwe helm :)

Opa heeft “gouden handen” (oma ook), telt dat ook als “Kintsukuroi”?
Dat vind ik supermooi verwoord. Dat telt zeker :)

Misschien straalt jullie gouden hart wel uit naar jullie slokdarm, waardoor het zuurbranden verdwijnt.
@100Divergent11,

Zelf eten we niet zoveel chips. Ik denk dat twin en ik samen 2-3 dagen doen met een zak chips. We kopen chips meestal voor Newt, nou ja, die gooien we dan bij mama in het karretje (de chips, niet Newt) of we vragen of ze die meeneemt voor Newt. Voor vandaag hebben we patatje joppie chips en voor Luca kopen we altjd Yoki drink frambozen en zo kopen we wel meer voor anderen dan voor onszelf.

Wij snoepen bijna nooit, gewoon groenten en fruit, volkorenbrood, havermout, pasta, rijst, aardappelen, kip enzo is al genoeg. Oh ja, kauwgum hebben we wel.

We eten wel eens notenmix ofzo en chocopinda’s haha. Want die zijn net zo lekker als we zelf zijn, mmmmmmmm :P

Wij drinken meestal gewoon vers geperst fruitsap zonder toevoegingen of water en thee en niet zoveel frisdrank.

Ik denk niet dat we van teveel of te vet eten zuurbranden krijgen. We denken dat het drankje met die bacteriën er schuld van is.

Het gekke is wel dat ik vaker op mijn linker zij lig als mijn twin, terwijl ik meer last van zuurbranden heb. Je zou eerder andersom verwachten met dat verhaal van jouw linkje.

Of misschien zitten we in spiegelbeeld in elkaar ofzo, idk.

Ja, ik was zeker geschrokken en ik zie dat beeld nog wel voor me. Het was best veel bloed en ik dacht OMG, het leek wel of zijn piemel er afgescheurd was ofzo, maar toen ik m beet pakte om het te onderzoeken (zelf durfde hij niet) voelde die nog gewoon warm en werd ie gelijk hard door het aanraken en toen had ik het bloed er een beetje afgepoetst en zag die er wel net als anders uit.

Het is een beetje raar om te zeggen dat ik blij was dat hij een stijve kreeg toen ik hem beet had, maar het was vooral een geruststelling dat er niet iets heel ernstigs aan de hand was.

Nu is het al mooi genezen. Van die krasjes zie je bijna niks meer en dat wondje in zijn lies is een klein littekentje en op zijn bil ga je het niet vinden als je niet weet waar het zit. Dus, gelukkig allemaal meegevallen.

Ik ga nog wel eens aan papa vragen of je een helm kunt testen dat ie nog goed is of dat hij beter ook een nieuwe voor twin koopt. Een nieuwe helm kost wel iets van €160, maar ja, twin is onbetaalbaar als het er op aan komt. Er zijn wel goedkopere helmen, maar die hebben niet altijd MIPS en ze zitten ook niet altijd goed.

Ik las ook dat je zuurbranden van stress kan krijgen, dus ik weet niet of dat ongeluk er dan ook mee te maken kan hebben? Zelf hebben we niet echt het gevoel dat we veel stress hebben, maar misschien onbewust dat ik me zorgen maak om mijn twin na die val, ofzo. Ik weet niet hoe stress werkt dan met zuurbranden. En hoe precies die probiotica die tegen de jeuk moeten helpen dan voor zuurbranden kan zorgen.

Idd die oude kapotte helm is alleen nog voor aan de muur en niet voor op iemands hoofd, want das niet veilig.

Wij zijn blij met iedereen die ons altijd zo goed helpt, dus niet alleen onze familie en vrienden thuis, maar ook iedereen hier die ons steunt.

Wel lief hoe je je berichtje eindigt met ons gouden hart, maar wij zijn geen heiligen. We hebben ook vaak stomme en soms slechte dingen gedaan.

Alleen iemand met een gouden hart kan zo iets liefs over iemand anders zeggen :)

Dankjewel @100Divergent11 :)

Groetjes,
M&M’s

Reageer