Jeuk na het douchen, kan geen kleren aan, wie heeft tips



Toon eerste bericht

224 reacties

Hoi!

Ik heb nog steeds zo mijn twijfels, maar omdat het onderzoek inmiddels is aangepast naar de-meest-onnozele-en-totaal-niet-representatieve-maar-wel-goed-bedoelde-jeukt-de-onderbroek-of-niet-test, zal ik mijn bedenkingen voor me houden. Anders blijft er niks meer over vrees ik ;)

Hmmm, een vliegende auto bouwen. Dus toen je tot de ontdekking kwam dat je niet kunt vliegen, dacht je, 'laat ik eens kijken of ik wel in staat ben een vliegende auto te maken!' Goed dat je nu ook weet dat auto's niet kunnen vliegen. Vliegende auto's komen trouwens waarschijnlijk in 2019 op de markt. Maar goed, ik dwaal af.

Strak plan om jullie neefjes de afwas te laten doen!

Veel succes en plezier morgen en ik hoor graag de uitslag van de-meest-onnozele-en-totaal-niet-representatieve-maar-wel-goed-bedoelde-jeukt-de-onderbroek-of-niet-test.

Gr. Pin
Hi Pin,

Ik snap wat je bedoelt, onze zus en oudere broer zijn ook niet helemaal overtuigd van onze aanpak, maar als we eerst op de dermatoloog moeten wachten duurt het ook lang voordat we iets weten. We willen niet stilzitten en misschien levert het iets op, waardoor we misschien sneller bij de dermatoloog terecht kunnen, bijv. als er morgen weer jeuk en uitslag is.

Durf fouten te maken (HD)
https://www.youtube.com/watch?v=IXC11sDgktA

Dit is wel een inspirerende video. Het laat wel zien hoe moeilijk oorzaak-gevolg verbanden kunnen zijn. We voldoen met ons onderzoek niet aan alle voorwaarden van een goed onderzoek, denk ik 😉, maar niks doen is geen optie. We maken liever wat fouten en leren daar van. Je moet ergens beginnen….

We hebben die fotoshoot over een paar weekjes al en al was het maar om te kijken of we weer jeuk krijgen. Als we niets krijgen kunnen we het soort van uit ons systeem zetten en hoeven we ons minder druk te maken dat we op de shoot ineens onder de pukkeltjes zitten. Als het alleen jeuk is, kunnen we het voor de foto’s wel ff volhouden, denk ik, zolang we maar niet helemaal onder de pukkels komen te zitten. Anders moeten ze ons maar fotoshoppen.

We zijn benieuwd wat er uit komt.

Goede ideeën zijn altijd welkom van iedereen. Ook al denk je “het is vast niks”, post het, want misschien is het wel de oplossing.

Btw met die vliegende auto wilden we niet over het kanaal vliegen zoals Blériot deed in 1909 (https://nl.wikipedia.org/wiki/Louis_Bl%C3%A9riot), maar met behulp van een schansje over een slootje van nog géén meter springen. Maar ja, zelf dat was te ver. We hebben wel ons best gedaan en lol gehad. Soms moet je dingen gewoon doen. Ja, ik dacht idd als ik zelf niet kan vliegen, maak ik iets om mee te kunnen vliegen en toen dachten aan een auto, omdat je dan gelijk weer verder kunt als je geland bent. En nu hebben anderen ons idee gepikt :P

@Pin, dankjewel voor je support steeds.

We maken de uitslag wel bekend, maar misschien hebben nog eerst nog wel even tijd nodig om de gegevens te verwerken.

Groetjes,
M&M’s
Kijk wat ik bedoel, wat willen jullie nu eigenlijk te weten komen met het onderzoek? Wat de jeuk heeft veroorzaakt? Ondanks de aanpassingen die zijn gedaan - die het overigens wel beter maken, daar heb je gelijk in - heb ik nog steeds sterk mijn twijfels of alles wel werkt. Alles wat cruciaal is om hetzelfde te zijn is anders. Voorbeeld:
Er is een moord gepleegd met wapen a van merk en model x. Maar dit wapen wordt niet gebruikt voor het forensisch onderzoek, daar gebruiken van wapen b voor. Wapen b is een nog nooit gebruikt wapen. Het is precies hetzelfde merk en model (x). Dat is toch raar? Je onderzoekt toch gewoon het originele wapen?
Jullie voeren de test uit met andere garnalen, andere mensen en andere onderbroeken. Ze zijn wel hetzelfde 'merk en model', maar niet de originele. Daarom heb ik mijn twijfels.

Ik snap dat jullie wat willen doen en daar ben ik ook niet op tegen ofzo. Ik zeg dus alleen dat ik niet verwacht dat jullie een echt resultaat gaan krijgen.
Ik snap nu dat dit dus ook voor jullie een test is of jullie weer wat kleding kunnen verdragen.

Geen copyright gevraagd op de vliegende auto? 😉 Toch zonde.

Gr. Pin
@Pin,

Sorry voor de late berichtgeving. De test is niet door gegaan, omdat we tegen een huiswerk deadline aan liepen en we moesten kiezen tussen test en huiswerk. Toen hebben we een muntje opgegooid “kop” voor de test en “munt” voor huiswerk. En ja, je raadt het al, het was “kop”. Dus wij lekker, yeah, we gaan de test doen, maar onze zus was bij het flippen van de coin, zeg maar en die vond het allemaal niet zo’n strak plan. Dus ja, wij zijn toen maar lekker aan het huiswerk gegaan, not really, but we had to. Maar ja, het is voor een good cause, zullen we maar denken. We willen wel over gaan.

Nieuwe dag voor de test is nu zaterdag of zondag. Tis net een raketlancering die steeds uitgesteld wordt…

Maar, misschien is het wel goed dat we nog ff wat meer tijd hebben. Dan kunnen we nog wat dingetjes aanpassen, aan de hand van jouw opbouwende kritiek.

Er zijn in de opzet tot nu toe iid wel nog een paar verbeterpuntjes 🙂, zoals je zegt.

Voor wat betreft de garnalen hebben we goed nieuws. We hebben nog genoeg van diezelfde partij in de diepvries, dus bonuspunt voor ons. We hadden de vorige keer net een 2 kilo pak open gemaakt (die komt uit de zaak snappie)

Over de onderbroeken hebben we trouwens ook goed nieuws. We dachten dat we ze al gewassen hadden, maar we vonden ze zopas onder ons bed. Kennelijk hadden we ze onder ons bed geschopt ofzo toen we ze uitgetrokken toen we jeuk kregen. Dus, we kunnen de originele gebruiken. Das toch mooi meegenomen. Die andere nieuwe kunnen we gebruiken als een soort controle. Dat betekent dus dat we max. 6 proefpersonen kunnen nemen, dus 2 extra, das ook beter, toch?

De omstandigheden van het zwembad en de sauna zijn wel vergelijkbaar, denk ik. Omgevingstemperatuur en watertemperatuur en ph en chloor kunnen we controleren, zodat die het hetzelfde is.

Verder gaan we denk ik één neefje garnalen laten eten voor de jeukproef (zoals al eerder gepland) en eentje na de jeukproef en dan dus kijken of hij uitslag van de garnalen of onderbroek krijgt.
Dat kunnen we ook met een aantal andere proefpersonen doen.

Das ook wel een verbetering van de test, denk ik.

We hebben dan dezelfde garnalen, dezelfde onderbroeken, maar andere mensen. Alleen doen wij sws ook mee en wij zullen de onderbroeken ook nog testen, maar we willen eerst ff kijken of de neefjes er jeuk en uitslag van krijgen. Als het niet te erg is, kunnen wij besluiten om ook de onderbroeken nog te testen. Snappie. Dan lopen wij minder risico :8:cool:

Wat vind je van deze aanpak?

Ik weet dat er nog steeds wel wat foutjes in de test zitten, maar het is al een stuk beter, toch?

We willen gewoon iets te doen hebben en weer eens iets nieuws proberen. We maken er gewoon een gezellige morgen of middag van en als er iemand jeuk en uitslag krijgt is het mooi meegenomen 😉 :P

Moeten we ook rekening houden met het tijdstip op de dag? Of valt dat foutje toch in het niet bij andere grote missers die we maken?

Is het verstandig om onze neefjes en jongere broertje een waiver te laten tekenen?

Ja, balen geen patent op die vliegende auto :(
Dat gaan we de volgende keer anders aanpakken. We hebben er nog over gedacht om een zelfrijdende, elektrische auto te gaan bouwen, maar ja, één of andere Elon Musk (wie denk hij dat ie is) heeft er net eentje de ruimte ingeschoten :P

Groetjes,
M&M’s

Btw iedereen die een goede tip of op- of aanmerking heeft, ga je gang en laat het weten. Hoe klein ook, wie weet helpt het ons, post it
Hoi!

Helaas is het niet doorgegaan, maar nu hebben jullie inderdaad wel meer tijd de test te perfectioneren! :)

Ik zat te denken, jullie zijn een eeneiige tweeling, dus jullie DNA is hetzelfde. Dat is eigenlijk super mooi, want dat betekent dat jullie niet allebei dezelfde tests hoeven te doorstaan! Wat bij de een gebeurt, zou namelijk ook bij de ander moeten gebeuren, omdat jullie hetzelfde zijn (lichamelijk). Dat scheelt heel veel denk ik. Ik kom hier straks even op terug.

Oké, dus de garnalen en de onderbroeken zijn eigenlijk hetzelfde. Dat is heel erg mooi! Dat maakt de test al een stuk beter!

Ik stel voor om de test ongeveer zo te doen:

1. Eén van de proefpersonen eet vooraf al een garnaal en een ander proefpersoon doet vooraf al de onderbroek aan. Als dat allebei goed gaat eet jij of je twin vooraf een garnaal. De ander doet vooraf de onderbroek aan.
Wat je hiermee test is of de garnalen slecht zijn en of de onderbroeken slecht zijn. Omdat jullie twins zijn, hoeven jullie het niet allebei te doen (mag wel, als je bijvoorbeeld jaloers bent op de ander dat die meer garnalen krijgt of als je het voor de zekerheid toch wilt testen, MAAR dan moeten jullie het wel in omgekeerde volgorde doen, zodat iedere test met een 'clean' lijf is gedaan).

2. Daarna gaan jullie door met het zo goed mogelijk reproduceren van die dag. Dus alles met de work-out, het douchen en de garnalen. Vergeet ook niet om te testen of de bodylotion de bultjes wellicht veroorzaakt!

Dat dus als aanpassing denk ik. Nog steeds is het een beetje gammel, maar ik denk dat het echt stukken is verbeterd!

Is het verstandig om onze neefjes en jongere broertje een waiver te laten tekenen?
Wat is een waiver?

Ik denk dat je het tijdstip wel mag verwaarlozen. Blootstelling aan zon (dus aantal zonuren) is belangrijker om zo goed mogelijk te reproduceren.

Maar hé, als die Elon Musk de auto in de ruimte heeft gelanceerd, betekent dat dat er op aarde weer plek is voor nieuwe vliegende zelfrijdende auto's! Ik zou je kans grijpen ;)

Gr. Pin
Ik heb dit wat vaag gevolgd, en ben van mening dat een dermatoloog het handiger gaat aanpakken. Voor die fotoshoot kunnen jullie best op voorhand laten weten dat jullie misschien een reactie op nieuwe kleding hebben. De organisatie die de shoot organiseert kan maatregelen nemen, zoals op voorhand de kleren wassen. Naar die shoot gaan met de stress om jeuk te krijgen, zal niet fijn zijn, en bij het minste kriebeltje zullen jullie denken dat de jeuk terug is. Uit respect voor jullie moet die organisatie daar rekening mee houden. Ze werken met mensen, dus het kan dat plannen gewijzigd worden. Dat weten zij ook.

Dit kwam in mijn hoofd: Het is goed om op het einde van je douche te eindigen met koud water. Door warm water gaan je poriën meer open, wat goed is voor het reinigen van je huid. Als je eindigt met koud water, "sluiten" die poriën weer. Dit is beter voor je huid, aangezien die dan wat meer "beschermd" is.

Als je uit de douche komt, is het goed om eerst je huid vanzelf te laten drogen. Drie minuten in de douche blijven staan is al goed. De wrijving van een handdoek, eventueel gecombineerd met je poriën die nog wat gevoelig zijn, kan irritatie veroorzaken. Als je eerst je huid natuurlijk laat drogen, kun je er met je handdoek wat sneller en lichter over.

Ga de week voor de shoot niet experimenteren met nieuwe producten. Dingen als scrubs kun je de dagen voor de shoot het best vermijden, aangezien die soms wat "hard" kunnen zijn voor je huid. Mogelijk is jullie huid extra gevoelig, dus voorzichtig daarmee. Een scrub op basis van suiker is zachter dan één van zout, dus als je scrub wilt gebruiken, best beginnen met suiker.

Het irriteert me dat deze reactie zo "koud" overkomt. Ik krijg hem niet vrolijker, dus hopelijk heb je wat aan de informatie.

Om de reactie toch wat op te vrolijken, een emoji: 😃
@Pin,

Een waiver is dat ze iets tekenen waardoor ze afstand doen van al hun rechten, nou ja, dat ze ons niet aansprakelijk kunnen stellen voor geleden schade :P

Ik kon niet zo snel een Nederlandse uitleg vinden, maar je kunt de Engelse lezen op https://en.wikipedia.org/wiki/Waiver

Ja, we houden wel heel veel van onze neefjes, maar better safe than sorry of zo.

Trouwens verder super bedankt voor je reactie. Ik ga het strakjes nog even goed doorlezen en op reageren. Ik MOET eerst mijn huiswerk afmaken of anders GEEN garnalen :@

Tot later :)

Groetjes,
M&M’s
@100Divergent11,

Super dat je weer een reactie stuurt.

Je hebt natuurlijk gelijk dat de dermatoloog er meer verstand van heeft, maar we zitten nu al zover in de voorbereidingen en vinden het bijna te leuk om het niet te doen ;)

Ik ga straks of morgen wel uitgebreider reageren, want we hebben net de huiswerkpolitie (onze zus) op bezoek gehad.
Mijn zus steekt dan haar hoofd om de hoek van onze slaapkamerdeur en kijkt met zo’n blik van …. als jullie nou niet echt aan jullie huiswerk gaan werken, dan zal ik wel zorgen dat jullie uitslag krijgen. Haha, nou ja, dat gaat ze niet echt doen natuurlijk, maar ze is wel serieus dat we ff moeten studeren.

Tot later.

Ik vind jouw reactie ook top zonder dat er een grapje in zit.
Ik werd al blij van je reactie op zichzelf :)

Groetjes,
M&M’s
Hmmm, zo'n waiver is wel handig. Zou het gewoon doen! Kunnen je oom en tante in ieder geval niet de kosten van doktersbezoeken bij jullie verhalen 😉 :P

Huiswerk... Tja. Misschien wel net zo vervelend als jeuk... ;)
Succes!

Gr. Pin
@Pin,

Ik ga jouw tips verwerken in ons nieuwe testschema. Dus eerst garnaal en onderbroek testen voor we beginnen en dan ook bij de rest de puntjes op de i zetten.

We maken nooit ruzie of de één of de ander iets meer heeft gehad, maar dankjewel dat je er aan gedacht hebt, ter voorkoming van problemen. Na de test kan iedereen nog meer garnalen en ijs eten, dus dat komt wel goed, denk ik.

Die bodylotion/sunmilk is wel een goeie om ook aan te denken. Die was ik al weer vergeten :8 Dat zou idd ook de reden voor die bobbeltjes op mijn broertjes billen kunnen zijn geweest. Dus gewoon de helft van de testpersonen insmeren of iedereen?

Ik denk dat ik gwn, als we met alle testpersonen gaan douchen, iedereen zijn haren maar ga wassen en dan kan ik ook net zoveel shampoo gebruiken als we ook zelf gebruikt hebben toen. Dan is het ook beter dat ik iedereen ga wassen op de manier dat ik zelf ook doe met een stukje zeep, denk ik. Dan is dat voor iedereen hetzelfde. Vaak gebruiken we doucheschuim, maar die keer dat we jeuk kregen hadden we met een stukje zeep gewassen, omdat het doucheschuim op was.

Ik ga wel iedereen zo’n “waiver”papier laten tekenen. Voor onze veiligheid. Kweenie of het rechtsgeldig is, maar ja, dan zijn ze iig gewaarschuwd dat ze niet moeten “piepen” als ze jeuk krijgen. Trouwens je mag toch voor niks naar de dokter als je verzekerd bent?

Lijkt het je wat, als we het zo doen? :)
I know dat er bedenkingen zijn, maar we kunnen wel proberen toch?

Als we klaar zijn met de test gaan we wel weer nieuwe uitvindingen doen, misschien een pak waardoor je onzichtbaar wordt ofzo 🙂 Dat lijkt me wel wat. Ik ga nog niet verklappen hoe ik het ga doen, anders gaat iedereen het al namaken voordat die van ons klaar is

Groetjes,
M&M’s
@100Divergent11,

Ja, misschien is de dermatoloog “iets” beter in dit soort onderzoekjes, maar we gaan het gewoon ff proberen. We zijn best wel eigenwijs en als we iets in ons hoofd hebben da willen we het proberen.

Misschien heel dom, maar we dekken ons goed in met die waivers, denk ik. Verder gebruiken we geen spullen die kunnen ontploffen of brand veroorzaken, dus ja… Wat kan er nog mis gaan??? ;)

Je hebt wel gelijk dat het misschien beter is om de opdrachtgever in te lichten, maar die willen meestal geen gedoe op een shoot. Als je denken dat het mis kan gaan, vragen ze andere jongens, denk ik. Ze willen ons wel graag, maar toch. We durven eigenlijk niks te zeggen om ons baantje niet kwijt te raken :(

We kunnen altijd aan de huisarts pilletjes tegen allergie vragen en die voor de zekerheid innemen voor de shoot. Als we dan jeuk of uitslag zouden krijgen is het dan vast niet zo erg.

Als het alleen jeuk is, slaan we ons er wel doorheen. Dat moet dan maar. We kunnen sws al een beetje talkpoeder op onze billen en “voorkant” doen 🆒

We hadden vanmorgen al even geprobeerd om koud te douchen, zoals je had gezegd, maar we stonden gewoon te bibberen. Toen hadden we het nog een keertje gelezen en toen zagen we dat je had gezegd dat we alleen op het laatst even koud moesten doen en niet de hele tijd. We zijn ’s morgens nog niet echt goed wakker als we als zombies naar de douche lopen, dus sorry, het is niet jouw schuld :)

Nou ja, dat doen we dan vanavond voor het slapen misschien nog wel. Je bedoelt toch met echt alleen koud water hè of mag het ook een beetje lauw zijn?

We vinden het niet erg om gewoon op te drogen zonder handdoek, maar wat kunnen we in die tussentijd doen, zolang we nog nat zijn? Dan staan we daar maar een beetje niks te doen in ons blootje. We kunnen wel muziek aanzetten en gaan dansen, maar dan gaan we weer zweten.
Mogen we met een föhn elkaar droogblazen?

Verder hebben we nog een vraagje over “opmaken”, want onze zus wil ons altijd soort van mooi maken voor zo’n shoot. Meestal zegt ze dan “jullie zijn natuurlijk al mooi, maar ik ga jullie nog een beetje mooier maken”. Van ons hoeft het niet per sé, maar als zij het leuk vindt om aan ons te friemelen en prutsen, vinden we het niet erg. Ze zorgt altijd zo goed voor ons, dus. Dan gaat ze onze nagels vijlen en van alles doen en ook maskertjes geven in de week voor de shoot en met crème enzo.

Als onze fietsketting er die week dan een keertje af gaat en we leggen die er ff op, hebben we soms weer vet en olie aan onze handen en dan moet ze dat weer helemaal wegpoetsen. Ja, ik snap wel dat je geen zwarte randjes aan je nagels moet hebben als je naar een fotoshoot gaat, maar wij zijn jongens en dan ga je daar niet allemaal over nadenken van tevoren, toch? 😉 Dan gaat ze zeggen “wat hebben jullie nou weer gedaan?” Gelukkig moet ze dan meestal lachen als ze naar onze “onschuldige puppieogen” kijkt, 😳 :8 :)

Ik weet niet precies wat ze allemaal voor produkten gebruikt, dat zal ik nog wel even vragen. Ze doet het altijd en volgens mij gebruikt ze altijd dezelfde spullen en daar hebben we nog nooit last van gehad.

Maar ja, we trekken ook elke dag een schone onderbroek aan en tot vorige week hadden we daar ook nog nooit last mee gehad.

Ik hoop niet dat we straks nergens meer tegen kunnen of maken we ons nu onnodig zorgen?

Nou ja, als iemand een goed idee heeft, dan horen we het graag.
Bedankt alvast voor het reageren.

Groetjes,
M&M’s
Oh ja, iedereen mag natuurlijk overal op reageren. Dat spreekt hopelijk voor zich :)

Het is niet uitsluitend voor of @Pin of @100Divergent11 bedoeld

Groetjes,
M&M's
Preventief pilletjes nemen tegen allergische reacties kan een goed idee zijn, zowel tegen jeuk als voor een betere gemoedsrust. Bespreek dat wel eerst met jullie huisarts, om te zien of die het er mee eens is.

Jullie gezondheid en comfort is belangrijker dan dat baantje. Als jullie de week voor de shoot zo veel stress hebben dat het niet meer gezond is, is het misschien goed die te cancelen. Aan de andere kant is het misschien goed om er nu voor te gaan, zo weten jullie waar jullie aan toe zijn, en krijgen jullie weer zelfvertrouwen i.v.m. volgende shoots.

Jullie hebben een koude douche genomen? Ik bedoelde inderdaad alleen eindigen met koud of lauw water 😃 Nouja, als het lente werd, gingen de Samurai altijd douchen onder smeltwater van een berg, als een soort van 'character building'. Laat ons zeggen dat dit jullie Samurai-moment was. Er zit een beetje krijger in ons allemaal 😉 Die koude douche is vast niet voor niets geweest.

Met de föhn elkaar droogblazen lijkt me ook ok, maar niet te dicht op je huid en niet te warm. Best op de lichtste, koudste stand.

Jullie zus lijkt me een geweldig persoon. Zo lief en zorgzaam. Als jullie nooit last hebben gehad van die maskertjes, lijkt de kans dat dat nu wel het geval zou zijn, me klein. Nagels veilen kan sowieso geen kwaad. Je zus weet er vast meer van dan ik, zal heel voorzichtig zijn, en rekening houden met de situatie.

Hadden jullie al een afspraak met de dermatoloog?
Inderdaad die bodymilk niet vergeten! De helft insmeren klinkt goed.

Ik denk dat het goed zit als je dezelfde zeep gebruikt en dan zorgt dat de zeep ongeveer dezelfde lichaamsplekken aanraakt. Je huid is namelijk niet overal hetzelfde.

Ik denk niet dat jullie geïmproviseerde waiver rechtsgeldig is, maar het is voor jullie dan meer een soort afspraak. Het is dan vastgelegd op papier, dus dan kunnen je neefjes niet zeggen dat jullie het niet hebben afgesproken.

Een huisartsconsult krijg je inderdaad altijd vergoed als je verzekerd bent. Alleen stel zij moeten ook naar het ziekenhuis en verdere onderzoeken bla bla, komen er misschien wel kosten. Maar het lijkt me sterk dat het zo ver gaat komen.

Een pak waardoor je onzichtbaar wordt. Klinkt leuk. Ik hoor het graag als die af is ;)

Ik vind trouwens ook dat @100divergent11 gelijk heeft. Jullie gezondheid is belangrijker dan die shoot en als jullie je er op één of andere manier niet goed door gaan voelen, moeten jullie het maar afzeggen.

Gr. Pin
Hi 100Divergent11,

Thnx again.

Nou komt het misschien over alsof we er stress over hebben, maar we proberen alleen dingen uit te sluiten (voor zover dat lukt dan met die test) en verder voorbereid te zijn op wat misschien gaat komen (preventief pilletjes en talkpoeder). Voor de rest liggen we er niet wakker van :)

We nemen de shoot zoals het loopt.

We zijn geen opgevers en we “rollen” er wel doorheen.

Ons leven hangt natuurlijk niet af van die fotoshoots die we doen, maar we vinden het gewoon superleuk om te doen ;)

We hebben, toen we in het ziekenhuis lagen, al een shoot af moeten zeggen en we krijgen nu een nieuwe opdracht, die we wel heel graag willen doen. Want op een gegeven moment blijven de kansen niet meer komen :(

Dus we zijn na het koud douchen echte Samurai haha. Altijd al gedacht dat er nog iets meer was aan ons. We hebben trouwens bedacht dat we wel tanden kunnen poetsen tijdens het wachten tot we opgedroogd zijn en misschien ook onze haren al doen. Of mag je je haren niet met een handdoek drogen omdat het slecht is ofzo bij jouw methode?

Onze zus is super lief. Ze vindt dat gepruts allemaal leuk en wij vinden het niet erg. Ik heb nog niet gevraagd hoe die make-up allemaal heet die ze gebruikt, dus die heb je nog tegoed. We worden niet echt opgemaakt door haar, maar is meer voorbereidende werkzaamheden die ze doet. Op de shoot is iemand die maquillage doet.

We hebben nog geen afspraak bij de dermatoloog. De huisarts heeft gezegd dat ze eerst willen kijken of we het nog een keer krijgen en dat ze dan verder gaan kijken. Daarom testen we zelf nu maar wat.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi Pin,

bedankt !!

onder de douche gaan we altijd eerst gewoon haren nat maken en ons lichaam en dan gaan met ons hoofd een beetje onder de sproeier vandaan en eerst haren wassen met shampoo 2x en tussendoor uitspoelen en dan gaan we helemaal onder de stralen vandaan en met een stukje zeep in mijn hand ga ik dan met 2 handen eerst schuim maken en dan met mijn handen overal inzepen en pas als ik helemaal ingezeept ben, ga ik weer onder de stralen staan en afspoelen.

Bij het afspoelen ga ik ook met mijn handen overal weer wrijven om de zeep eraf te halen. We gebruiken nooit een washandje hiervoor. Is dat goed? Moeten we dat gewoon ook zo doen bij iedereen? Ik denk dat het wel beter is voor de test, want zo doen we het altijd.

Ik ben nu het nieuwe schema met al jouw tips erbij aan het maken. Beetje knippen en plakken. Morgen is het J-Day ? (jeukdag). Ben benieuwd.

Ja, die waiver zal wel niet echt gelden, maar dan weten ze wat ze kunnen verwachten. We zijn allemaal onder 18, dus voor de geldigheid zouden papa, mama, onze oom en tante ook moeten tekenen, denk ik. Maar komt wel goed zo, hoop ik ;)

We gaan er geen stress van hebben en idd onze gezondheid is het belangrijkste :)

Ik heb jullie vragen misschien een beetje door elkaar beantwoord, maar alles wat ik bij de één heb geschreven geldt ook voor de ander, zeg maar. Dus iedereen kan en mag overal op reageren.

Misschien dat sommige medicijnen extra betaald moeten worden, ok, bedankt voor de info. Betalen we dat wel uit onze spaarpot ofzo.

Trouwens heb je me nog niet gezien in mijn “onzichtbaarheidspak”? Dan betekent dat dus dat het prototype werkt. Haha, ik heb natuurlijk nog niks, maar is een grapje :P

Groetjes,
M&M’s
Hoi,

Als jullie nooit een washandje gebruiken, moet dat ook niet tijdens de test. Met een washand haal je volgens mij meer dode huidcellen weg, dus daar wordt je huid anders van.

Dus jij zet mijn raam steeds open! Of is het toch m'n moeder? 😉 :P

Veel succes, maar vooral veel plezier morgen!

Gr. Pin
@Pin,

We gaan het gewoon DOEN morgen.

Bedankt voor je aanmoediging, is altijd fijn om te horen, ook al wordt het misschien niks morgen haha.
Plezier gaan we vast wel hebben

Ja, dat raam … wie weet …. :8
Maar je hebt me gelijk wel weer een nieuwe uitdaging gegeven. Ik moet met dat “onzichtbaarheidspak” natuurlijk niet zulke sporen achterlaten, dus moet je er ook mee door muren kunnen enzo :D

Je merkt wel dat er met mijn fantasie niks mis is, misschien wel met mijn realiteitszin :P
Maar ja, jammer dan. Ik droom graag.

Groetjes,
M&M’s
Ik vind dromen ook altijd geweldig. Lekker slapen ;)

Door muren, kijk, nu wordt het interessant!

Nogmaals veel succes en plezier, maar ik geloof dat dat wel goed zit :)

Gr. Pin
Tanden poetsen of haren drogen tijdens het opdrogen is prima. Bij haren drogen kun je gewoon je handdoek gebruiken, aangezien jullie de vorige keer geen jeuk hadden op jullie hoofd. Met de haardroger kan ook, maar best niet te warm.

Dat modellenwerk is een hobby voor jullie. Als het niet te veel stress bezorgt is het goed. Jullie gaan er samen naartoe, en dat lijkt me al minder eng dan alleen.

Jullie zijn al weer een tijdje "jeukvrij", dus de kans dat het terugkomt, lijkt me klein. Misschien was het een combinatie van de medicijnen, stress van het ziekenhuis, sporten-sauna-zwembad-douche, nieuwe kleding... wie weet wijst jullie test dat wel uit :D

Op school hebben we geleerd dat je bij wetenschappelijk onderzoek moet proberen om zo veel mogelijk factoren onder controle te houden, om er zeker van te zijn dat het alleen de factoren waarvan je vermoedt dat ze invloed hebben, degenen zijn die invloed hebben. Onze leerkracht legde het beter uit, maar ja 😃

Trouwens, voor pollen en die bloemdingen is het nog vroeg, nee? Misschien hebben jullie hooikoorts, maar dat lijkt me echt vroeg, tenzij jullie van die exotische planten in jullie zwembad hebben staan?

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/algemeen/de-10-meest-voorkomende-allergietriggers/?
Allergietrigger 1. lijkt me wat vroeg voor de tijd van het jaar, maar misschien is allergietrigger 3., 7. of 8. een mogelijkheid?

Ook al komt er niets uit de test, dan kunnen jullie het er zo wel op wagen. Wat ze in Japan zouden zeggen: 'Sho ga nai'. Dit komt zowat neer op 'Er kan niets aan gedaan worden, het is zoals het is.' Naar de shoot gaan, en afwachten wat er gaat gebeuren. Het is vast wat spannend, maar nu ken je in ieder geval een Japans zinnetje om je rustig te houden ;)

Groetjes nog aan je twin en je zus (zullen ze leuk vinden, van een compleet onbekende)
Ik heb net aan de eettafel gevraagd of het vroeg was voor pollen, en dat bleek zo te zijn. Mijn vader mompelde iets van een hazelaar, dus misschien staat er zo een in jullie tuin, of de tuin van de buren? Hoe het zou komen dat jullie er alleen die dag last van hadden kan ik niet verklaren, maar het menselijk lichaam doet vreemde dingen.

Sorry voor al mijn irrelevante Japan-gerelateerde opmerkingen. Hier is de enige plaats waar niet tegen mij gezegd wordt dat ik meteen mijn mond moet houden als ik over Japan begin, dus vandaar.
@Pin,

Je had het laatst erover dat mijn broertjes DNA hetzelfde is als het mijne, maar nou dacht ik er nog eens over, maar mijn twinbroertje ruikt wel anders als mij.

Hoe kan dat dan, als we hetzelfde zijn en geen deo of andere luchtjes op hebben. Als ik aan onze gedragen kleren ruik met mijn ogen dicht (bv. t-shirt of onderbroek of iets anders dat je direct op je huid draagt) dan heb ik het altijd goed van wie de kleren zijn. Dus, ik bedoel ermee te zeggen “zijn we dan wel precies hetzelfde en reageren we dan ook precies hetzelfde op dingen?”

Oh ja, het probleem met dromen is, dat ik het niet alleen ’s nachts doe, maar ik zit ook vaak te dagdromen :)

Groetjes,
M&M’s



@100Divergent11,

we hebben nog een grote ventilator, die zo heen en weer kan, op zo’n statief. Misschien gaan we die wel proberen achter ons in de badkamer te zetten als we tandenpoetsen. Dan worden we droog geblazen, lijkt me wel een goeie truc. Scheelt ook afdroogtijd ’s morgens, nou ja, altijd, maar ’s morgens hebben we meestal haast.

We doen dat modellenwerk/shoots al een aantal jaren, dus we zijn het wel gewend en hebben nooit echt zenuwen.

Ik heb nog even naar dat allergielijstje gekeken of ik denk dat het iets kan zijn. Eerst die 3 punten die jij je afvroeg:
3. Huisstofmijt
Het is best wel schoon in onze kamer want we hebben een epoxy gietvloer, dus nergens naden of kieren waar stof in kan. Er liggen alleen wel een paar vloerkleedjes, maar die worden geregeld uitgeklopt en gestofzuigd
7. Latex
We hebben geen latex handschoenen voor zover ik weet, wel latex condooms, maar die hadden we die dag iig niet gebruikt
8. Medicijnen
We waren al een klein weekje gestopt met de antibiotica. Alleen wel nog steeds die maagbeschermers, maar die gebruikten we toen ook al een paar weken

Ik heb ook nog even die andere allergietriggers bekeken:
Pollen zou kunnen, want we hebben wel van die Nutella nootjes bomen ergens in de tuin, das toch een hazelaar? Maar we hebben nog nooit iets van hooikoorts gehad. Ook geen exotische planten in huis. We hebben geen huisdieren. Ik ben wel een jaar of 3 geleden binnen 10 seconden door iets van 8-10 wespen gestoken en toen werd mijn onderarm helemaal dik. Papa had toen zo’n wijnfleskoelerachtigmanchetding uit de diepvries om mijn arm gedaan en na een paar dagen was die weer soort van normaal. Maar ik weet niet of dat een allergie was. Schimmels hebben we volgens mij niet, want er zit een afzuiging in de badkamer. Of het van eten kwam idk of het moeten die garnalen zijn geweest. Maar we eten best regelmatig garnalen en andere visdingen en nooit last gehad. Parfum gebruiken we niet, alleen deo en heel soms aftershave (terwijl we niks hebben om te shaven) of eau de toilette. Die dag hadden we volgens mij na het douchen nog geen deo op. Tenslotte, kakkerlakken ken ik alleen van de tv en die kunnen zich nergens in onze kamer verstoppen.

Bedankt voor de groeten en de groeten terug. Mijn twin kent jou wel hoor, hij is vaak bij me als ik reacties aan het schrijven ben. Hij vindt jou ook leuk en dat je zo goed helpt. En Pin ook. Tegen mama en onze zus hebben we een tijdje terug gezegd dat we een paar meisjes leuk vinden en dat we veel berichtjes naar elkaar sturen.

Toen vroeg mama nog of er iets was dat ze moest weten, zoals of we niet alleen op jongens vallen haha. Mama die zich zorgen maakt dat we op meisjes vallen 🙂 Het moet niet gekker worden 😛 PS ze weten jullie namen niet en verder ook niet echt iets over jullie, alleen dat jullie zo goed helpen, dus no worries.

Ik hoop dat de test “wetenschappelijk” genoeg is om te werken strakjes. Maar ja, zien we dan wel weer. Ik denk dat we na de middag gaan testen, beetje zelfde tijd als die dag toen.

Ga vooral door met die Japanse dingen, dat vind ik leuk en met die “Sho ga nai” heb ik al een plannetje, maar dat vertel ik nog wel.

Groetjes,
M&M’s
Hoi,

Je hebt 2 verschillende dingen, een genotype en een fenotype. Je genotype zijn je genen, dus je DNA, je fenotype is je uiterlijk.

Eeneiige tweelingen hebben hetzelfde genotype. Als je wordt geboren, is je genotype bepalend voor je fenotype, dus bij geboorte lijken jullie enorm op elkaar. Echter kan je fenotype gemakkelijk veranderen. Stel jij snijdt je en je krijgt een litteken, dan is je fenotype veranderd.

Ook heb je het fenomeen 'mutaties', daarbij kunnen je genen veranderen. Dit is niet eng, iedereen heeft dat en meestal merk je er niks van. Het is namelijk meestal maar 1 cel ofzo. Dus in principe kan jullie DNA wel een pietepeuterig beetje verschillen.

Dit verklaard niet dat jullie anders ruiken. Je geur wordt in zekere zin bepaald door je DNA. Hoe je zweet en dergelijken, maar ook door omgevingsfactoren. Wasmiddel van je kleding, parfum die je op doet, waar je allemaal komt en wat je aanraakt. Ik vind het niet raar dat dat anders is.
Je ouders kunnen jullie toch ook gewoon uit elkaar houden? Dan is er toch ook iets aan jullie anders, waardoor dat kan?

Het feit blijft wel dat jullie zijn ontstaan uit dezelfde cel, dus in principe zijn jullie gewoon gelijk.

Gr. Pin
Hi allemaal,

De test is op zichzelf wel goed verlopen :)

Behalve mijn twinbroertje en ik waren er nog 4 proefpersonen. Twee neefjes en ons jongere broertje en onze nieuwe klasgenoot/vriend.

We hebben netjes alles volgens het, tot in de puntjes bijgewerkte, schema gedaan.

De testgarnalen en onderbroeken waren goed en toen konden we beginnen.
Eerst sporten (fietsen, lopen, touwtje springen), daarna zwemmen en eindigen in de sauna. Het garnalen eten hadden we in 2 groepen gesplitst. Toen alles erop zat zijn we met zijn allen gaan douchen en heb ik iedereen gewassen, zeg maar.

Er is wel iets uit de test gekomen, maar we moeten alles nog even goed nakijken voordat we conclusies trekken. Ik ga dus ook nog niet verklappen of en wie er wat heeft opgelopen.

Btw ik kan wel verklappen dat we net van de HAP komen :P

Volgende keer meer.

Groetjes,
M&M’s
Hi Pin,

Bedankt voor je genotype/fenotype uitleg. Daar heb je wel gelijk in en ik snap wel wat je bedoelt. Bouwstenen zijn gelijk, maar uitvoering op details kan verschillen.

Ik ben nooit mis met het herkennen van mijn twinbroertje, andere mensen vaak wel. Hoe zou dat komen? :8

Dat hij anders ruikt weet ik al lang en soms komt het wel van pas als we bij gym op school eenzelfde t-shirt aan hebben, dus bv. allebei een zwarte of witte onder onze hoodie. Als we dan onder de douche weg komen liggen onze kleren vaak door elkaar in de kleedruimte en hoewel het me niks uitmaakt of ik zijn kleren of de mijne aantrek, ruik ik dan even aan de kleren of hij doet dat en dan weten we wat van wie is.

We hebben dezelfde shampoo, doucheschuim, zeep, wasmiddel, deo, stylinggel etc. etc. en zijn een groot gedeelte van de dag (en nacht sws) samen en komen dus ook op dezelfde plekken, eten en drinken eigenlijk altijd dezelfde dingen (we zijn wel een beetje raar als ik dat allemaal lees 😞, maar ok) en toch ruiken we anders. Ik vind dat wel grappig, maar snap niet hoe dat werkt.

Ik denk dat mijn twinbroertje gemuteerd is :P
Ik ga ff googlen:

Oh, oké ik lees net dat we allebei mutanten zijn 🆒 :

- begin quote

“Volgens een onderzoek van Professor Hans Eiberg en zijn team aan de Universiteit van Kopenhagen, zouden de blauwe ogen bij de mens ontstaan zijn door een mutatie, die optrad ongeveer 10.000 jaar geleden in het noordwesten van de Zwarte Zee.”

Maar we vinden het niet zo erg, want

“Volgens de traditionele volkswijsheid is de blauwogige persoon een zachtaardig en minzaam mens.”

en

“Volgens een onderzoek van Prof. Em. Joanna Rowe van de Universiteit van Louisville, Kentucky, zouden mensen met blauwe ogen intellectueel begaafder zijn, onder meer voor planmatig denken en strategie.”

- einde quote

Bron: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/14502-blauwe-ogen-de-zachtaardige-mutant.html

Lees het hele artikel voor een volledig beeld. Bovenstaande quotes dekken niet de hele lading van het artikel.

We zijn waarschijnlijk dus jammer genoeg niet 100% hetzelfde :(
Wat voor gevolgen kan dit hebben voor allergieën? Kunnen we verschillend reageren op hetzelfde?


Groetjes,
M&M’s

Reageer