Jeuk na het douchen, kan geen kleren aan, wie heeft tips


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

mijn twin en ik hadden net ff beetje gesport: hardlopen en fietsen en zwemmen en toen ff in de sauna gezeten en net lekker onder de douche geweest en nu jeukt alles en kunnen we geen kleren verdragen. Heeft iemand tips?
We zijn alleen thuis, dus kunnen het niet aan mama vragen. Jongste broertje is er wel, maar daar hebben we niet zo veel aan.

Groetjes,
M&M's

224 reacties

Hoi!

De combinatie van zweet, sauna, eventueel de koude buitenlucht en zwembadwater kunnen ervoor zorgen dat je huid geïrriteerd voelt. De temperatuurwisselingen en het koude weer kunnen je huid ook irriteren, dus misschien ligt het daaraan.

Zijn jullie allergisch aan een bepaalde stof, hebben jullie een nieuwe soort kleding, een kat in huis gehaald? Een allergie kan jeuk veroorzaken, dus eens nagaan of er dingen veranderd zijn in huis kan helpen.

Je kan altijd de huisdokter bellen. Dit hoeft niet per se ernstig te zijn, maar tips i.v.m. hoe je er vanaf kunt komen lijkt me wel fijn.

Ga niet allemaal zalfjes en crèmes opsmeren, tenzij op doktersadvies. Misschien zat daar iets tussen waar jullie allergisch voor zijn.

Je kunt je mama bellen. Als ze op haar werk is en ze kan niet opnemen, kunnen jullie een boodschap inspreken of een sms sturen. Zij kan dan antwoorden zo snel ze kan.

Ik hoop dat jullie snel van die jeuk af zijn. Hoe moeilijk het ook is, probeer niet te krabben, want dat maakt het waarschijnlijk erger.

Groetjes
x
Hi 100Divergent11,
Wow, ik ben sws blij dat er al iemand reageert en dat jij het bent is extra leuk.

We hebben alles binnen gedaan, want fietsen was op de hometrainer en lopen op de loopband en zwembad is ook bij ons en sauna ook.

We hebben niet iets anders gedaan als anders, dus zouden het niet weten. Onder het douchen hadden we nog niks gemerkt. Pas met aankleden merkten we wat, mijn twin trok zijn onderbroek als eerste aan en toen zei die gelijk al dat het jeukte, maar toen had ie ook zijn t-shirt aan getrokken en begon het daar ook te kriebelen. Hij had toen weer alles uit gedaan.

Ik had hem eerst een beetje uitgelachen en toen ging ik een onderbroek aandoen en bij mij begon het ook te jeuken en met t-shirt ook. Maar hij zei dat hij die onderbroek net ook aan had (we hebben samen een kast voor kleren) gehad en het was een schone onderbroek, dus ik had een andere gepakt en dat jeukte ook.

We zijn nu dus nog bloot en we dachten we gaan wel ff in bed liggen, maar dan jeukt het ook.

Ik had net een beetje sunmilk op mijn broertje zijn billen gesmeerd, omdat het daar het ergste was. We dachten dat koelt een beetje ofzo. Maar er zijn nu kleine bobbeltjes op zijn billen. Ik had er al een foto van gemaakt, maar die mag ik hier niet plaatsen natuurlijk.

Heb je nog tips? Misschien opnieuw douchen of zo?

Groetjes,
M&M’s
@M en Ms, even charmant als altijd ;)

Het contact met stoffen lijkt jullie huid te irriteren. Hoe dit zo ineens gebeurt snap ik niet, aangezien ik veronderstel dat jullie die combinatie van sporten, met daarna douchen en aankleden al vaker hebben gedaan, zonder jeuk achteraf.

Jullie zijn thuis, dus is het niet zo erg om even naakt rond te lopen. Geef jullie huid wat rust, en probeer het straks nog eens. Misschien gaat zitten op houten of leren stoelen beter. Een stoffen bank of bed kan irriteren.

Opnieuw douchen kan helpen. Lauw water lijkt me het beste. Geen heet, geen ijskoud, iets in het midden. Die sunmilk wast je twin er best af, aangezien die lijkt te irriteren. Geen zeep, geen shampoo, alleen water.

Ik snap het niet, ineens zo'n reactie van jullie huid. Reacties kunnen altijd ineens en voor de eerste keer opkomen, maar toch. Misschien was er iets met de chloorconcentratie in het zwembad, of met de temperatuur in de sauna?

Als jullie niets aanraken, dus niet op een bed liggen of geen kleren aanhebben, jeukt jullie huid dan?
Hi 100Divergent11,

Haha, dat komt omdat we je aardig vinden dat we charmant zijn :P

Ja, we doen wel vaker sporten en sauna en dan douchen en nooit een centje pijn.

Oh ja, mama zit in het vliegtuig voor werk en die willen we nu niet ongerust maken.

Ons jongere broertje heeft onze kleren (onderbroek en t-shirt) net ook even geprobeerd en hij krijgt geen jeuk, dus idk wat er is. Denk niet dat het de waspoeder is ofzo.

We hebben geen huisdieren en met poezen hebben we sws niet zo veel als gay jongens. Sorry moest ff een grapje maken, maar het is ook een beetje lachwekkend dat we niks aan kunnen en al meer dan een uur bloot rondlopen.
Tenminste, raar voor in de winter dan, want in de zomer lopen we wel vaker bloot rond in het zonnetje op het strand en in de tuin.

We hebben ff in de woonkamer op de leren bank gelegen en dat ging wel, maar ja, is misschien niet zo handig met van die grote ramen aan de straat kant 😳 :8

Als we elkaar aanraken jeukt het niet :)

Groetjes,
M&M’s
Je mama zit in het vliegtuig? Die nu bellen lijkt me inderdaad geen goed idee. Komt jullie vader wel naar huis? Volwassenen hebben vaak dat zesde zintuig en merken snel wat er mis is.

Aan de kleren ligt het niet. Aan de ene kant goed nieuws, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Aan de andere kant weten we nog steeds niet wat er aan de hand is.

In je eigen huis doe je wat je wilt. Desnoods doe je de rolluiken naar beneden of de gordijnen dicht, hoewel dat er misschien verdacht uitziet. Niet zo handig als de politie nu komt checken of alles ok is.

Jullie kunnen elkaar aanraken, ok. Als jullie het koud krijgen kunnen jullie elkaar nog steeds een knuffel geven.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/80524-warmte-uitslag-een-veelvoorkomende-huidirritatie.html
Misschien was die hitte van de sauna en de douche er teveel aan, en had jullie huid er even genoeg van.
Hi 100Divergent11,

We zijn net weer ff onder de douche geweest, zoals je zei, alleen met water en mijn broertje heeft die sunmilk er af gepoetst, maar ik zie nog steeds bobbeltjes op zijn billen. Beetje hetzelfde als toen ik het er net opgesmeerd had.

De handdoeken kriebelen nu ook, net als onze kleren.

Ons broertje had net ook nog voor een leuke verrassing gezorgd. Hij had een nieuwe jongen uit onze klas binnen gelaten zonder dat we het wisten (toen we onder de douche stonden). Hij had die jongen in de keuken laten wachten en toen kwamen wij niets vermoedend in ons blootje binnen.

We hebben het maar even uitgelegd. Hij moest er wel om lachen. Nou ja, we hebben onze eerste kennismaking wel gehad, ik denk niet dat hij dat snel zal vergeten.

Hij weet ook niet wat die bobbeltjes zijn en waarom het jeukt. Hij ziet verder niks bijzonders aan ons, behalve die bobbeltjes bij mijn twin en dat we heel veel op elkaar lijken dan.

Hoe lang kan zoiets duren?

Groetjes,
M&M’s
Hi 100Divergent11,

Oh ik zie net je nieuwe berichtjes. Ik ga ze zo ff lezen.

Ja, we kunnen altijd met elkaar knuffelen als we het koud hebben :)

Ik ga zo ff dat linkje bekijken en de rest van je berichtje lezen

Groetjes,
M&M's
Hoe lang dat kan duren weet ik niet. Dat valt niet echt te voorspellen, zeker als je de oorzaak niet kent.

Het kan dat die bobbeltjes nog even blijven. Ga er in geen geval een ander product opsmeren, tenzij dat de dokter anders zegt.

De situatie met die klasgenoot van je broertje was misschien een beetje ongemakkelijk, maar wel grappig 😃 Nee, die vergeet jullie niet meer. Misschien heeft hij een vermoeden waardoor het komt?
Ja, die klasgenoot is wel een coole jongen. Hij heeft er geen probleem mee dat we bloot zijn. Hij is zelf ook wel eens op het naaktstrand geweest. Dat weten we nu dus ook en misschien kunnen we van de zomer wel keertje samen gaan.

Hij is nog bij ons, hij heeft ook naar die bobbeltjes enzo gekeken en hij weet het ook niet. We hebben dat stukje van jouw link net gelezen en we hebben nu een coolpack op mijn broertje zijn billen gelegd om te kijken of het helpt. Hij ligt nu op zijn buik op de bank in de kamer, want het bed kriebelt.

Papa is vanavond pas na sluitingstijd van de zaak thuis, dus zal niet voor 23.00 uur zijn, want er kwam een hele groep van een bedrijf en die hadden vanmiddag ook een zaaltje gehuurd en daarna zouden ze nog gaan eten.
Als we hem bellen, komt ie wel, maar zolang we geen kleren aan hebben gaat het wel, dus willen we hem niet lastig vallen.

Onze zus en pleegbroer komen strakjes voor het eten.

Kunnen we wel koken, denk je, in ons blootje?
We zouden macaroni maken voor iedereen. Of is dat gevaarlijk bij de pannen?

Groetjes,
M&M’s
Weer een nieuwe vriend gemaakt. Toch nog een voordeel aan die jeuk ;)

Even afwachten hoe de uitslag evolueert zou ik zeggen. Als het beter wordt, is dat goed, als het niet beter wordt, of verergert, papa of de huisarts bellen.

Ik ben blij dat er straks nog personen thuiskomen. Hun visie kan misschien iets nuttigs voortbrengen.

Koken lijkt me geen probleem. Je krijgt best niet te veel ingrediënten op je huid, en ovenwanten kunnen vervelend zijn nu, maar misschien kan je broertje of die jongen de macaroni uit de over halen?
Die jongen is echt heel aardig. Hij is pas sinds van de week bij ons op school en we hadden gezegd dat het altijd goed was als hij langs wilde komen en hij was dus zopas gekomen. Wij hebben ons al helemaal bloot gegeven, nou hij nog haha. Nee, hij mag zijn kleren voorlopig wel aanhouden, maar hij heeft ook wel het één en ander verteld over hemzelf. Ik geloof dat we wel een klik hebben.
Hij blijft steeds maar verbaasd naar ons kijken, hij zegt het is net of ik dubbel zie.

Hij had net zelf al aangeboden om met koken te helpen, dus we hebben gevraagd of hij ook blijft eten. Hij gaat zo zijn moeder vragen of het goed is.

Het jeuken is nog niet weg, maar zonder kleren gaat het wel. De bobbeltjes op de billen van mijn twin zijn nog beetje zelfde.

Ik ga zo even met mijn klasgenoot het zwembadwater controleren op ph en chloor. We hebben zo’n testdingetje en dan moet je zwembadwater in die buisjes doen en dan in die ene een geel druppeltje voor de chloor en in die andere een rood/paars druppeltje voor de ph (zuurgraad) en dan kun je de kleur vergelijken met een kaartje en bij de kleur staan de waardes.

Die sauna is zo’n infrarood en we hebben er nog nooit last mee gehad zoals jeuk. Die infrarood is ook niet zo warm als een finse sauna. We zetten m meestal op iets van 65 graden (zo’n finse is met water opgieten enzo en die zijn warmer, tot wel 100 graden)

Dus als we dat ook getest hebben, kunnen we misschien dingen uitsluiten?

Groetjes,
M&M’s
Ja, doe dat maar. Misschien plastieken handschoenen aandoen als jullie het water testen. Moest er iets mis mee zijn, is het niet handig dat op jullie handen te krijgen.

Je kunt een foto van die bobbeltjes nemen (of die je al genomen hebt gebruiken) en naar de huisarts sturen. Misschien herkent die het wel.

Van sauna's weet ik niets. Daar nagaan of alle meters en waarden nog juist staan kan nuttig zijn. Misschien er niet meer ingaan zolang het niet uitgesloten is dat die nog helemaal werkt.

Goed dat die jongen er is. Als er iets vreemds aan de hand is, zoals onverklaarbare jeuk, is het fijn om een extra iemand rond je te hebben. Het helpt ook om een band op te bouwen.

Dingen uitsluiten is een goed plan. Begin maar met dat zwembad en de sauna. Als het die niet zijn, kun je een allergietest doen bij de dokter. Misschien is die jeuk zo voorbij, maar weten waardoor het komt kan nuttig zijn voor de toekomst, om die jeuk te voorkomen.
Het zwembadwater is goed en de sauna stond ook gewoon op de goede instellingen.

Verder geen nieuws, we gaan nog op onderzoek.

Oh ja, we hebben onze Mickey Mouse pantoffels aangedaan, want we kregen een beetje koude voeten. Wel cute hè als je verder niks aan hebt 🙂 🆒



Ik geef wel een update als ik weer iets weet of nieuwe vragen heb.

Ondertussen mag iedereen die een tip ofzo heeft reageren, zodat we strakjes toch weer kleren aan kunnen.

We kunnen morgen moeilijk in ons blootje naar school gaan ;)

Groetjes en bedankt alvast voor alle reacties die al gepost zijn en die er nog aankomen,
M&M’s
Het zwembadwater en de sauna waren het niet. Dan weet ik het even ook niet meer. Ik hoop dat er nog iemand reageert die hier iets van weet, zodat er wat nieuwe denkpistes geopend worden.

Superschattig die pantoffels 😳 In alleen die pantoffels naar school gaan is inderdaad geen optie. Als het morgen niet beter is, blijven jullie best een dagje thuis, met de huisarts die langskomt. Met jeuk op school zitten is niet bevorderlijk voor de concentratie, dus dat zou geen zin hebben. Voor hetzelfde geld is de jeuk morgen weg.

Als het blijft jeuken, kunnen jullie eventueel op de leren bank in de woonkamer slapen. Ideaal is het niet, maar beter dat dan jeuk hebben in bed.
Oeps, we hadden geen handschoenen aan gedaan voor het zwembadwater te testen,
want we lezen pas net dat berichtje van je ………

Maar het water was toch goed na de test, dus hebben we net gezwommen met die jongen. Of is dat heel dom?

Nou ja, we zien het wel of hij nou ook jeuk krijgt. Beter gaan we dan ook nog even in de sauna. Dan is hij onze crashtestdummy. Als hij het nu ook krijgt is het van het zwembad of de sauna.

Btw voor wie nieuwsgierig is, ja, hij is ook bloot nu, maar hij gaat zich strakjes wel weer gewoon aankleden en nee, er is niks gebeurd.

We gaan nog ff een kwartiertje ofzo in de sauna en dan gaan we douchen en dan eten koken, want onze zus komt om iets van 18.45-19.00 thuis en onze grote broer ook.

Oh ja, die foto van mijn broertje zijn billen hebben we naar Luca (ons vriendje) gestuurd en hij heeft er heel hard om gelachen en een foto gemaakt dat het leek alsof hij er een kusje op gaf en die terug gestuurd. Nou als dat niet helpt dan weet ik het ook niet meer. We krijgen dus van alle kanten hulp :P

Gelukkig zijn de adviezen hier op het forum beter dan die van Luca

Nog een nieuwtje:
de krantenjongen zwaaide net ook nog even naar ons toen die voorbij liep…..
Heeft hij thuis ook weer wat te vertellen.

Ach ja, soms heb je van die dagen 😠 😞, maar het zal wel weer goed komen :)

Trouwens naar school op alleen Mickey pantoffels zouden we wel durven hoor, als het de laatste schooldag ooit zou zijn.
Maar ja, doordat we het dan zouden doen, zou het misschien sws wel de laatste schooldag zijn geweest dat we daar welkom zouden zijn.

Nou ja, tips tegen de jeuk of waar het aan zou kunnen liggen zijn altijd welkom, ook later nog. Je weet maar nooit of we het hierna nog een keertje krijgen. Het is nu nog niet over trouwens. Bloot gaat het wel, zodra we iets aan doen, is de jeuk er weer.


@100Divergent11,

Hartstikke bedankt zover voor alle tijd en moeite die je er in gestopt hebt.
We gaan je zo maar geen knuffel geven, want wie weet is het besmettelijk of kan dat niet besmettelijk zijn zoiets.
Nou ja, virtuele hug dan maar :)

Nog een vraagje:
Kun je ook rechtop staand slapen? :?
Ja, das voor als het strakjes nog niet over is en liggen vannacht niet gaat.

We houden jullie op de hoogte en ga nu ff sauna doen.


Groetjes,
M&M’s
Als de waarden van het water ok zijn, zal dat niet zo'n groot probleem vormen. Wat ik nog zag als oorzaak voor de jeuk was de temperatuurwisseling van "koud" water naar warme sauna. Ik raad aan je huid wat rust te geven, en die niet te veel bloot te stellen aan ruwe omstandigheden.

Net een nieuwe vriend gemaakt die gepromoveerd is tot crashtestdummie. Iedereen heeft een ander huidtype, dus hoe hij erop reageert hoeft geen uitsluitsel te bieden voor de toestand van het zwembad of de sauna. Ik hoop dat hij geen jeuk krijgt.

Haha, Luca weet hoe iemand op te vrolijken. Schattig :$

Virtual hug ontvangen. Bedankt 🙂 Graag gedaan van de reacties, ik hoop dat ze geholpen hebben.
Besmettelijk? Het lijkt me meer een reactie op iets dan een besmettelijk iets.

Rechtstaand slapen? Weet ik niet, zal eens navragen hoe paarden dat doen. Is de leren bank een optie? Of hebben jullie tuinstoelen, die binnen gezet kunnen worden? Als jullie van die opblaasbare ligdingen/matrassen hebben voor in het zwembad om op te liggen kun je daarop slapen. Dat is plastiek, en irriteert misschien minder. Eerst wel goed afspoelen, want als ze in het water hebben gelegen, zitten er chloor en andere chemische stoffen op.
Hallo daar,

Ik heb alles doorgelezen (pffff 😉 ) en toen ik het las, dacht ik meteen: bijwerkingen! Jullie hebben best veel antibiotica geslikt de afgelopen tijd, dus het kan best dat dat nog in jullie systeem zit en jullie daarvan bijwerkingen hebben gekregen.
Je hebt in je topic over de gele plas genoemd dat jullie Amoxicilline/Clavulaanzuur hadden. In de bijsluiter hiervan staat dat huiduitslag een bijwerking is. Al denk ik dat dit al uit jullie systeem is. Krijgen jullie momenteel nog medicatie binnen? Dan zou ik daarvan even de bijsluiter opzoeken en nalezen. Wellicht mochten jullie helemaal niet zwemmen omdat chloor een bepaalde reactie teweeg brengt ofzo...

Ik denk ook dat jullie niet meer uitgedroogd zijn, maar mensen met een droge huid, moeten oppassen met douchen etc. Veel en heet water kan de huid uitdrogen. Dat is mijn 2e theorie voor deze bijzondere gebeurtenis. Als je zwemt, doucht en naar de sauna gaat, dan kan het zijn dat jullie huid dit gewoon niet aan kan. Als je heet hebt gedoucht wordt je huid bijvoorbeeld wat roder.
Ik zou nu niet meteen bodylotion op smeren, want wie weet wat er dan weer gebeurt, maar het is sowieso wel handig dit te doen nadat je in het water bent geweest.
Deze pagina gaat over warmte uitslag. Er staan ook mooie foto's bij die jullie dan kunnen vergelijken met de bips van je broer.

De bultjes/uitslag kunnen trouwens ook komen van het krabben (?)

Dit klinkt misschien random, maar het gaat ergens heen: Ik heb autisme, daardoor ben ik overgevoelig voor prikkels. Dit betreft al mijn zintuigen (horen, zien, voelen, proeven, ruiken). Ik ben daardoor ook overgevoelig voor kleding. De kleinste naadjes voel ik al zitten. Het is zelfs zo dat ik geen spijkerbroeken aan kan, omdat die stof kriebelt. Gewoon altijd. Nu heb ik een jaartje geleden toch eigenwijs een spijkerbroek gekocht. Het kriebelde. Continu. Na 5x wassen werd dit wel steeds minder, maar goed. Wat wel zo was, was dat ik aan het eind van de dag de kriebel al een stuk minder voelde. Ofwel, gewenning liet de kriebel verminderen. Misschien omdat jullie de hele ochtend naakt zijn geweest, is jullie huid niet meer gewend aan kleding en moet het gewoon even wennen. Echter weet ik niet of het verstandig is om nu random je kleding weer aan te trekken, zeker omdat je broer uitslag kreeg.

Trouwens, jullie (leuke) pantoffels kriebelden niet?

Verder, denken dat iets jeukt, laat het jeuken. Denk aan een grote dikke spin en je voelt hem haast over je lichaam lopen. Dat werkt ook zo met jeuk.

Als laatste: niet krabben. Krabben maakt de jeuk alleen maar erger.

Dat waren mijn ideeën, ik lees graag snel de update ;)

Gr. Pin
Hi,

Eten is allemaal gelukt dankzij onze nieuwe vriend/klasgenoot.
Hij was weer aangekleed voordat onze zus en pleegbroer thuis kwamen, dus no worries haha

Mijn zus en pleegbroer weten ook niet waar de jeuk vandaan komt. Behalve die bobbeltjes op mijn broertje zijn billen kunnen ze niks vinden op onze lichamen van uitslagdingen ofzo.

Maar zodra we weer kleren proberen aan te trekken begint het weer te jeuken.
Ik doe meestal de was van mijn twin en jongere broertje en mij en ik heb steeds hetzelfde wasmiddel gebruikt. Misschien dat mama afgelopen weekend een keertje met een ander wasmiddel gewassen heeft idk. Ik ga wel vragen morgen ofzo.

Een opblaasbed is wel een goeie, die hebben we wel. Moet alleen ff zoeken. We hadden ook al iets bedacht en we hadden voordat we je berichtje lazen een hangmat in onze kamer neergezet. Zo eentje op pootjes zeg maar die normaal buiten staat. We gaan wel ff kijken of we het nodig hebben en hoe we het dan gaan doen. Anders gaan we in de jacuzzi slapen haha, want in het water hebben we geen last.

Zwembadwater is iets van 28 graden dus valt wel mee, is niet zo koud. Maar wel goed dat je daar allemaal aan denkt trouwens.
Opa had dat zwembad allemaal gebouwd toen het huis nog van hem was. Hij had een nieuw huis gebouwd voor hemzelf en oma en toen zijn wij in het oude gaan wonen.

Onze nieuwe vriend gaat zo naar huis. Hij is echt heel aardig en leuk en spontaan. We zien hem morgen of overmorgen weer op school.

Wij lopen nog steeds bloot rond, maar ok, dat zijn ze wel gewend van ons.

Is er een bepaald soort stof die sws minder irritatie geeft. In onze onderbroeken zit ook polyester, das toch niet goed voor allergie ofzo?

Nou ja, misschien weten jullie nog iets.

Groetjes,
M&M’s
Die hangmat kan werken. Misschien bedoelde je het als grap, maar in de jacuzzi slapen is geen goed idee. Je huid is niet gemaakt om zo lang in contact te zijn met water. Denk maar aan als je een lange douche neemt, en de huid op je vingers gaat rimpelen.

Grappig dat dit alles ervoor gezorgd heeft dat je een fijne namiddag hebt gehad met jullie nieuwe klasgenoot. Jullie waren waarschijnlijk zonder dit incident ook vrienden geworden, maar dit verhaal is toch wat grappiger om in de zomer rond een kampvuur te vertellen :D

100% katoen is het beste tegen allergieën, want dat zijn natuurlijke vezels. Als het het contact met kleding is dat de irritatie veroorzaakt, en niet de stof zelf, zal dat niet veel uitmaken. Dan is het een kwestie van wachten tot jullie huid weer kleding om wil.

Slaapwel (ik hoop dat dat zal lukken)
In de jacuzzi slapen is inderdaad geen goed idee. Je huid kan niet zo lang tegen water en zeker geen water van 28°C.

Ik vind het grappig dat je van sommige dingen wel irritaties krijgt en van andere dingen niet.
Een leren bank kan, een hangmat ook, maar je onderbroek, handdoek en andere kleding niet. Heb je daar al enige logica in ontdekt?

Katoen zorgt inderdaad voor de minste irritaties.

Gr. Pin
Hi,

@Pin,
Sorry, ik zie net pas je berichtje van 20.14 uur en natuurlijk die van 20.48 uur
We hebben nog tot eind vorige week 2 soorten antibiotica geslikt. Ik ga zo wel even de namen opzoeken en we hebben nu nog steeds iets voor onze maag.
Ik ga strakjes nog een berichtje sturen met alles erin.

@100Divergent11,
Ja, van de jacuzzi was een grapje, maar het zwembad is 28 graden en de jacuzzi is 37 graden. Ik ga strakjes de rest beantwoorden als onze nieuwe vriend naar huis is. We gaan nog een toetje eten en dan ga ie weer naar huis.

Tot straks.

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

Het heeft toch iets langer geduurd dan ik dacht, het wordt vanzelf wel duidelijk waarom.

Eerst even je vragen beantwoorden van je eerste berichtje:
thuis hadden we idd Amoxicilline/Clavulaanzuur en in het begin in het ziekenhuis ook en toen ze die bacterie hadden gevonden kregen we 2 andere soorten antibiotica amoxicilline en claritromycine. En die laatste 2 hebben we tot ongeveer een week geleden geslikt (tot toen we 5 dagen uit het ziekenhuis waren). Verder slikken we een maagzuurremmer omeprazol, omdat die bacterie je maagwand aantast, maar als het goed is kunnen we daar over een tijdje mee stoppen.

Dus idk of de medicijnen nog huiduitslag kunnen geven. Ik heb de bijsluiter van omeprazol nog niet gelezen. Misschien niet zo handig, maar ok.

We hebben naar die plaatjes gekeken van je linkje en het ziet er echt anders uit op z’n billen, het lijkt meer op kippenvel en je voelt die bobbeltjes wel goed, dus ja, kweenie of het dan warmteuitslag is.

Kleren eerst wassen helpt misschien wel als je ergens niet goed tegen kan. Vervelend trouwens dat je er ook last van hebt met spijkerbroeken en van die randjes enzo.

De onderbroeken die we aangetrokken hebben, hadden we vorige week uitgepakt en in onze kast gelegd, dus het waren nieuwe. Mama zegt altijd dat we nieuwe onderbroeken het beste gewoon eerst kunnen wassen, maar dat hadden we bij deze niet gedaan. Ze zijn van Freegun, die ene Indian-Nat Boys, met een indiaan en het is 92% microvezel en 8% elastan met een katoenen kruis. Misschien door het katoen dat hij alleen op zijn billen bobbeltjes had. Of door die sunmilk die ik erop had gesmeerd. Die andere onderbroek was Freegun Skate-RLR Boys.

Maar we kregen ook jeuk van t-shirts die we al vaker aan gehad hebben en van onze lakens. Het bed was wel net vanmorgen met nieuwe lakens en dekbedhoes opgemaakt, maar die hebben al vaker op ons bed gelegen.

Die Mickey (je weet I love Mickey) pantoffels jeuken niet, de leren bank ook niet echt, de hangmat ook niet, maar we hadden er maar eventjes in gelegen om te proberen.

Dus, het is wel lastig om te weten waar het aan ligt. Ik kan niet echt logica ontdekken. Nou ja, die onderbroeken en t-shirt lagen in onze kast, onze lakens en dekbedhoes ook, maar de handdoeken in de badkamer, de bank staat in de woonkamer en onze sloffen liggen daar ook meestal. Die hangmat stond bij het zwembad en nu in onze slaapkamer.

Wie lost de puzzel op.


@100Divergent11,

die jongen zit sinds maandag bij ons in de klas en hij woont niet zo ver van ons vandaan en dinsdag waren we met hem naar huis gefietst van school en dan komen we eerst langs ons huis, dus wist ie waar we woonden.

We hadden hem toen uitgenodigd, alleen hadden we geen dag en tijd afgesproken. Het is wel een beetje anders als anders gelopen, dankzij ons jongere broertje. Het is dat hij er heel normaal over deed dat we niks aan hadden, je kon wel merken dat hij ook wel gewend is om bloot te zijn. Anders was hij de eerste keer ook niet zo lang (6 uur) gebleven, denk ik.

Je zegt wel iets belangrijks:
“Als het het contact met kleding is dat de irritatie veroorzaakt, en niet de stof zelf”
Ja, dat kan allebei en met dat verschil moet je wel rekening houden.

Dus 100% katoen is het beste, dan moeten we ff in de kast op zoek naar katoenen onderbroeken. Ik weet niet of we die wel hebben. Maar die blijven niet zo mooi strak toch, want mama heeft wel eens gezegd dat er in t-shirts enzo beter geen 100% katoen zit, omdat ze dan sneller gaan kreukelen en met een beetje polyester gladder blijven. Maar ja, als we er niet tegen kunnen, hebben we weinig keus.

Groetjes,
M&M’s
Hi,

Ik had die reactie hierboven al bijna helemaal getypt gisteravond toen die jongen weer naar huis was gegaan. Maar voordat ik hem kon versturen was papa thuis gekomen en die had het hele verhaal gehoord en nog eens goed naar ons gekeken en omdat we nog steeds als we kleren aantrokken heel veel jeuk kregen heeft ie de huisartsenpost gebeld om te horen wat we het beste konden doen.

Hij wilde eigenlijk dat de huisarts zou komen, maar daar vonden ze het niet ernstig genoeg voor en ze zeiden dat we wel naar de huisartsenpost konden komen, maar dan moesten we natuurlijk wel iets aantrekken. Ten eerste omdat we anders zouden bevriezen en ten tweede omdat we anders door de politie opgepakt zouden worden in ons blootje.

Dus ja, weinig keus, maar van onze kleren kregen we jeuk en toen had onze zus een geweldig idee (nou ja). Ze draagt in bed meestal zo’n lang t-shirt-achtig slaapshirt en die zijn van 100% katoen.

We vonden het niet een echt goed idee, want toen we allebei eentje aangetrokken hadden zagen we er belachelijk uit. Mijn broertje had iets met streepjes aan en die leek net op een ontsnapte boef die een steekje los heeft en ik had iets met Mickey Mouse erop en ik leek wel op zo’n ontsnapte gek van één of andere inrichting uit een slechte film. Het leek net of we een iets te kort jurkje aan hadden. Bovendien is alleen zo’n lang t-shirt met Mickey sloffen ook niet echt warm.

Gelukkig was het niet echt druk bij de huisartsenpost en mochten we al snel in een apart kamertje.

De dokter had ons helemaal bekeken en wist het ook niet. Lekker dan, daar ga je voor naar het ziekenhuis om half één ’s nachts. En dan ben je pas weer om 2 uur thuis.

Hij had het wel over contactallergie en zoiets als irritatie reactie. Dat had ie ook opgeschreven voor ons. Toen hij het uitlegde was het geloof ik zoiets als wat @100Divergent11 ook zei met “Als het het contact met kleding is dat de irritatie veroorzaakt, en niet de stof zelf”

Maar hij zei dat ze dat pas konden zeggen als ze van alles hadden onderzocht en dan moeten we bij de dermatoloog (geloof ik) een afspraak maken. Dan zouden we wel een lijstje met vragen krijgen en misschien ook spullen uit huis mee moeten nemen.

Nou ja, we hebben wel een soort talkpoeder voor op mijn broertje zijn billen en we mogen dat ook gebruiken op andere plekken die jeuken. We hebben gewoon voor de zekerheid elkaar maar ff “ingepoeierd” (is dat een bestand woord?) en toen zijn we gaan slapen.

We hebben ondertussen een paar uurtjes in de hangmat geslapen met zijn 2-en en dat ging wel. Alleen we rollen wel steeds tegen elkaar aan, maar das ook wel lekker warm. Onze zus had nog een katoenen dekbedhoes en kussenslopen enzo gevonden, want die van ons zijn van satijn. Met die poeder heeft het niet meer zoveel gejeukt, maar we zien wel een beetje wit haha. Ik denk dat we een beetje op “Winterklaas” van de Luizenmoeder lijken.

Misschien kunnen we beter niet gaan douchen strakjes, want dan spoelt die poeder er weer af. We hebben net nog even een bordje havermoutpap gemaakt, want onze magen knorden en nu gaan we nog even verder proberen te slapen. Ik denk niet dat het school wordt vandaag, toch iig niet vanmorgen. Het zal mij benieuwen of we, als we opstaan ook weer gewoon kleren aan kunnen. Nou ja, welterusten maar weer.

Tot later.

Groetjes,
M&M’s
Hoi,

Oké, alle medicijnen die jullie hebben gebruikt kunnen huiduitslag geven. De bijsluiter over omeprazol zegt ook meerdere dingen over huiduitslag:
  • ''Rood worden van uw huid, met blaren of loslatende stukken huid. Ook kunnen er ernstige blaren en bloedingen optreden op uw lippen, ogen, mond, neus en genitaliën. Dit komt mogelijk door het ‘syndroom van Stevens-Johnson’ of ‘toxische epidermale necrolyse’ ''
  • ''Huiduitslag, bobbelige uitslag (galbulten) en jeukende huid''
  • ''Huiduitslag bij blootstelling aan zonlicht.''
  • ''Plotselinge zeer ernstige huiduitslag of blaren of loslatende huid. Dit kan gepaard gaan met hoge koorts en gewrichtspijn (erythema multiforme, syndroom van StevensJohnson, toxische epidermale necrolyse).''
  • ''Huiduitslag, mogelijk met pijn in de gewrichten.''

Ik denk alleen niet dat jullie dit hebben, want dit staat allemaal bij zeldzaam en het is allemaal vrij ernstig en zo klinkt de uitslag van je broer niet. Ook denk ik dat dit dan meteen had moeten gebeuren toen jullie begonnen met slikken, maar goed, ik ben geen dokter.

Geen warmte uitslag dus gelukkig. Kunnen we ook weer wegstrepen.

Onderbroeken en andere kleding moet je sowieso eerst even wassen voor je ze aantrekt. Je weet maar nooit wie of wat het allemaal heeft aangeraakt. Misschien heeft iemand die nieuwe onderbroek wel gepast en had diegene een schimmel op z'n kont. Je weet maar nooit. Nu denk ik niet dat dat is gebeurd, maar goed. Ook allemaal stofjes uit de fabriek kunnen achterblijven ofzo, dus alles gewoon lekker wassen.

Ik vind het nog steeds bijzonder dat sommige dingen niet jeuken en andere dingen wel. Ik kan de puzzel helaas ook niet oplossen.

Ik vind het wel grappig dat jullie je dekbed dingen van satijn niet kunnen verdragen, want satijn zorgt juist voor een vermindering van huidirritaties haha!

Maar dus geen/minder last met katoenen dingen? Dat is dan in ieder geval wel fijn.

O ja, talkpoeder! Slim. Haha, Winterklaas. Dat moet er vast leuk uit zien. Nu nog een oxboard and you are good to go. ;)

Nog welterusten dan en ik hoop dat de jeuk snel minder is!

Gr. Pin

Reageer