Skip to main content

jeugdzorg en astma

• September 18, 2025
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

heyy dus ik ben 227 dagen schoon dus ongeveer 7 maanden !!!!! maar ik ben bang dat ik weer ga snijden omdat school die maakt me echt moe het geeft me zo veel stress en mijn zusje die heeft zeg maar op school gezegd dat mijn moeder haar slaat maar dat is niet waar mijn moeder slaat ons niet en als me moeder haar had geslagen zou je een plek zien want ze is lightskin me zusje btw en ze ze zei tegen haar docent dat het ze het heel hard deed en dat haar pols pijn deed maar dat is niet waar ze moest naar bed maar ze wou ze niet en toen had ze der tablet gepakt en toen had me moeder haar tablet gepakt alleen dat en ik was erbij en dus me ouders moesten op gesprek met der juf en ze hebben een melding gemaakt bij de jeugdzorg vgm dus het kan zijn dat ze ook nr mijn school komen om te praten tot me erover maar ik wil niet in jeugdzorg en dat geeft me ook heel veel stress en ik ben ziek ik ben verkouden maar we waren nr de dokter gegaan gisteren omdat ik niet kon ademen en ik heb brochitus maar ze hebben ook vgm een verkeerde asthma pufje gegeven de vorige keer dus ik gebruik nu al een maand een verkeerde pufje denk ik want je hebt verschillende pufjes vroeger gebruikte ik een andere en nu heb ik een diskus gekregen ik zet wel een foto ervan hier onder maar ja dus dat en me ouders zeiden dat ze miss gaan kijken op me armen voor blauwe plekken maar ik ben bruin dus je gaat sws niks zien maar ze slaat me niet dus ja en me zusje zit in groep 4 . oh ja en ik ben nu al een paar dagen thuis omdat ik ziek ben maar het voelt alsof ik dood ga ik kan niet goed ademen en als ik hoest komt er zo een piep geluid en ik val heel vaak flauw.

vroeger gebruikte ik de eerste dus de Aerosol en nu heb ik een diskus.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 18, 2025

ik had een foto gezet maar het is er niet jammer genoeg sorry 

Liefs N

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • September 18, 2025

Hi ​@anoniem0201 ,

Wat een vervelende situatie… Wat lastig met jouw zusje en dat je het verkeerde pufje hebt, maar wel echt super knap van jou dat je al zo lang niet gesneden hebt!  Weet wel dat je er niet alleen voor staat. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Hee ​@anoniem0201, wat je allemaal vertelt klinkt echt superveel en zwaar tegelijk. 😢 Het is heel goed dat je al 7 maanden schoon bent, dat laat zien dat je het kan volhouden, ook al is het moeilijk. Het is logisch dat je bang bent om weer te snijden met alles wat er nu om je heen gebeurt en dat je veel stress voelt door school, je zusje, de jeugdzorg en je gezondheid.

Het is belangrijk dat je nu zo snel mogelijk iemand erbij hebt die je echt kan helpen, zeker omdat je moeilijk kunt ademen, flauwvalt en piepende adem hebt. Dat kan een dokter zijn of iemand bij wie je je veilig voelt, zoals je ouders, een schoolverpleegkundige of je mentor. Als je je adem echt niet goed krijgt of flauwvalt, moet je direct naar de dokter of 112 bellen, want dat kan gevaarlijk zijn.

Over je zorgen over je armen en blauwe plekken: jij zegt dat je ouders je niet slaan en dat je huid bruin is waardoor het minder zichtbaar is, en dat klinkt alsof je veilig bent op dat vlak. Het is normaal dat je bang bent voor controles, maar je veiligheid staat voorop.

Probeer te blijven praten met iemand die je vertrouwt over je angst om te snijden en de stress die je voelt. Misschien kan je een plan maken met kleine manieren om jezelf te kalmeren zonder jezelf pijn te doen, bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen, tekenen, muziek luisteren of iets kleins wat je rustig maakt.

Je hoeft hier niet alleen doorheen te gaan. Het is echt oké om hulp te vragen, vooral nu je je lichamelijk en mentaal slecht voelt. ❤️

xx liefs Wolf 🐺