Skip to main content

Je Zal Het Maar Hebben (incontinentie)

• March 17, 2026
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+5

Het is al een aantal weken geleden... Maar dit was de eerste keer dat het bij JZHMH (Je Zal Het Maar Hebben) (TV-programma op BNNVARA) ging over incontinentie. Ik vind het wel heel stoer van E. In de reportage eigenlijk zonder schaamte over haar Incontinentie en over haar luiers durft te praten. Wel leuk dat Emma Wortelboer ook een luier aan trekt😂. Sommige denken dat dit een beetje lacherig is doen over een beperking maar ik vond dat dit best wel een respectvolle reportage.

Wat vinden jullie ervan?

Seashell 😘

4 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 18, 2026

Wauw ​@Seashell 

Dit is precies hoe het gaat als je het hebt dus mooi dat ze daar een item van gemaakt hebben met respect  want zo is het wel en zeker waar hoe dat meisje zich bloot geeft met haar probleempje  maar hopelijk word het nu voor sommige makkelijker om er mee om te gaan ik heb hem toen ook gezien .

Dus top dat emma zich er echt in gooide in het incontinentie probleem .

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • March 18, 2026

@NN15000 jaa precies dat dit moet gewoon meer uit de taboe-sfeer worden gehaald. Erover praten is de eerste stap in de goede richting.

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 18, 2026

@Seashell  Ja ik hoop met heel me hart dat er nu meer begrip komt voor incontinentie voor ander ik heb wel het geluk dat me vriendinnen er voor me zijn maar heb wel eens gehoord bij ander. 

En niet dat ze denken dat we ze leuk vinden om te dragen maar omdat we ze moeten dragen .

Die heb ik wel eens gehoord helaas .

Dus ik hoop dat dit meer word gedaan door de programma's makers 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 20, 2026

Wel goed dit,  ik zou dit zelf in het openbaar in het echt misschien niet zoo kunnen doen. Nog steeds wat schaamtevol nog. Toch heb ik precies hetzelfde probleem als dat meisje met echte incontinentie in het begin.  Ik was eerst ook nog te stoer voor luiers. Ik ben tussen mijn 3e en 12e bijna dagelijks nat geweest in gewone boxers en broeken. Nat worden en ervan balen maar mezelf elke keer beloven om niet in mijn broek te plassen. Zoo ging het door tot me 12e.

Dat Emma wortelboer dat ging doen viel mijn mond wel van open,  Bij mij was de allereerste luier op aanraden van een huisarts, daarna een medewerker van de apotheek in een witte jas. Toch herken ik alles van Emma  in de video.

Tis ook A-relax om in een luier te plassen voor het eerst als je het niet gewend bent. Maar ik maakte hartstikke veel schaamtevolle dingen mee voordat ik luiers droeg. Zoals met een grote natte vlek in mijn spijkerbroek door de middelbare school lopen naar de kantine.