Vraag

Is striae normaal?

  • 18 June 2019
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb striae tussen mijn boven benen maar ik heb gehoord dat je het bij je heup krijgt maar ik heb het in mijn bovenbeen, Ik vind het ook best wel lelijk dus zijn er hulpmiddels om het weg te halen? En is het normaal dat ik het bij mijn boven benen heb en niet bij mijn heupen? Komt het door lichaamsvet of puur door de puberteit want vgm zit ik gewoon goed op mn gewicht.

2 reacties

Hey
Je hoeft je hier niet druk om te maken, dit is heel normaal. Ik heb het ook op mn boven been. Het zou best kunnen dat er iets van middeltjes tegen zijn maar dat is totaal niet nodig.
Striae komt als je lichaam ineens snel gaat groeien en dan heeft je lichaam huid te kort en wordt get dunner en dat is de striae. Het betekent dus gewoon dat je in de groei zit/zat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Liefs Lexy❤
Hey, zoals @Lexyhoop hoef je je geen zorgen te maken. Heel veel meiden/vrouwen hebben het. Doordat ze in korte tijd veel groeien, maar ook in de zwangerschap heb je er kans op. 'De strepen trekken nooit helemaal uit zichzelf weg', zei mijn dermatoloog. Wel zijn er behandelingen voor.
Ik heb ze zelf ook (ben een jongen). Twee op mijn rug, één van 20 cm en een van 25 cm.

Reageer