Dit gaat niet over mij, Stoppelbaartje. Bij mij zit het wel goed.
Maar hier op deze kant van het forum stellen jongens zich vaak de vraag:
Is mijn penis wel goed?
Is hij te lang / kort /dik / dun. Dat kan natuurlijk allemaal. en het zijn goede vragen, waar ook goede antwoorden op zijn.
is deze tabel staan de gemiddelden per leeftijd
Leeftijd | gemiddelde erectie | omtrek |
12 jaar | 7 tot 10.4 cm | 7,6 cm |
13 jaar | 8,7 tot 13,6 cm | 9,9 cm |
14 jaar | 9,8 tot 14,6 cm | 10,1 cm |
15 jaar | 11,8 tot 15,3 cm | 10,6 cm |
16 jaar | 12,5 tot 15,7 cm | 11,0 cm |
17 jaar | 13,5 tot 15,9 cm | 11,3 cm |
18 jaar | 13,7 tot 16 cm | 11,7 cm |
https://gemiddelden.nl/sex/gemiddelde-lengte-penis/
en zit je nu met je penisploert onder het gemiddelde van je leeftijd, niks aan de hand. Het kan gewoon zijn dat je nog niet in de puberteit zit. Dit kan je makkelijk zien. Heb je schaamhaar, okselhaar, kinhaar, liphaar, je weet wel haar waar dat vroeger nooit had. en heb je als je een orgasme heb na het masturberen sperma. Ja, dan zit je in de puberteit.
en in de puberteit begint je groei pas echt. Het gemiddelde per leeftijd is dus jongens die die groei al wel hebben mee gemaakt, gemengd met jongens die die groei nog mee mogen maken. en dus als je 14 ben en nog een penis stijf heb van 9 cm betekent dat waarschijnlijk, dat je nog niet bent begonnen met groeien.
Later zal ik nog de getallen over ballen en sperma in deze topic zetten, maar daar zijn haast geen goede gegevens over. Zelfs over penis lengte zijn veel verschillende onderzoeken die elkaar tegen spreken. maar ik denk dat deze gegevens het beste kloppen.