Vraag

Is het 's nachts dragen van een beha gevaarlijk/slecht?

  • 8 October 2019
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De jongens mogen dit onderwerp gerust skippen. Ik snap dat dit niet het fijnste onderwerp is.

Ik heb een groepje van vriendinnen (inclusief mezelf) en we hadden het vanmiddag over "sociale verplichtingen" zoals dat van meisjes over het algemeen verwacht wordt dat ze zich mooi maken, en dat jongens stoer/sterk moeten overkomen. En toen kwam het onderwerp "beha's" opeens ter sprake.

Een van mijn vriendinnen doet haar beha direct af als ze thuis komt, en als ze die dag niet weg hoeft, doet ze er überhaupt niet om. Mijn andere vier vriendinnen houden hem gewoon de hele dag om, maar doen hem 's nachts af. En dan heb je mij: ik heb hem ook s' nachts om. Ik doe wel elke dag een schone beha aan (en ook een onderbroek), maar ik maak me nu wel een beetje zorgen. Twee van mijn vriendinnen schrokken hier nogal van. Een ervan beweerde zelfs dat je er borstkanker van zou kunnen krijgen. We zijn er wel achter gekomen dat borstkanker daar niet door komt, maar er is verder geen duidelijk antwoord of het nou echt slecht is of niet.

Het gaat het fenomeen "hangborsten" niet tegen, maar het maakt het ook niet erger. Wel las ik iets over dat het slecht zou zijn over lymfeklieren? Kan iemand hier nog even wat toelichting op geven? Zelf ondervind ik geen problemen van het 's nachts dragen van de beha. Ik heb geen rugpijn, de bandjes snijden niet en dergelijke.

4 reacties

Er zijn meerdere onderzoeken over gedaan en geen enkele bewijst dat het dragen van een beha tijdens het slapen slecht voor je is. Zelf zou ik er wel voor kiezen om een sport beha/ topje te dragen in plaats van een 'echte' beha. Maar als jouw beha goed past is er geen reden voor zorgen. De meeste vrouwen en meisjes die hun beha zo min mogelijk dragen hebben een beha die niet goed past.
Hoi, er zijn inderdaad geen onderzoeken over gedaan dat het dramatisch erg is. Ik denk alleen zelf dat het niet heel goed is voor je huid en voor je spieren etc. Het knelt toch wel af ook al is het een goed passende BH. Zelf draag ik een iets te grote elastische sportbh, zodat het toch niet helemaal los zit. Ik zou proberen of je de zelfde ondersteuning krijgt die je gewend bent met een losse sportbh als met een normale BH. Groetjes.
Bedankt! Ik ga nu ook een sportbeha aandoen. Dat raadde mijn moeder me net ook aan.
Reputatie 1
Badge
Hey,
Ik heb gehoord dat een 's nachts een BH dragen slecht is voor je bloedsomloop. En zelf vind ik het ook erg oncomfortabel, maar andere mensen vinden zonder BH slapen heel vervelend of denken dat je er hangborsten van krijgt (ik weet niet of dat waar is). Je kunt inderdaad met een sport BH slapen, maar sommige sport BH's zitten ook erg strak/oncomfortabel. er zijn ook speciale slaap BH's met extra dikke bandjes die je zou kunnen proberen.

Reageer