Skip to main content

hoi, mijn moeder heeft dus reuma. maar ik twijfel eraan of het wel waar is, want gister luisterde onze hond niet, en normaal moet mijn moeder heel veel moeite doen om op te kunnen staan, maar nu sprong ze zowat van de bank en rende achter onze hond aan. en toen ik het voorzichtig vroeg zei ze: '’ik kan ook heel hard achter jou aanrennen!'’ maar daardoor vraag ik me dus af: is het wel echt waar dat mijn moeder deze ziekte heeft?

Volgens de ze site heb je rustige & actieve periodes 

 

Ontstekingsreuma kent rustige en actieve periodes. Als je ontstekingsreuma hebt en jouw aandoening actief is, heb je veel last van ontstekingen. Je kunt in zo'n periode het beste rustig aan doen. Normaal bewegen of oefenen is belangrijk om stijfheid te voorkomen, maar doe niet te veel.

 

bron: remanederland.nl 

 

Mij_Niet_Gezien 


Hoi ik kan me voorstellen dat je dan twijfelt. Heeft ze dan ook geen pijn achteraf? Het is moeilijk te beantwoorden maar ik begrijp je twijfel op die manier.

Sjammetje xxxx


Ik denk niet dat ze er over liegt. Misschien kan je eens aan je moeder vragen wat haar ziekte inhoud en waar en wanneer ze last heeft


Hoi @eenautistischkindje,

 

ik denk ook niet dat ze er over liegt.

Ik heb wel eens een filmpje gezien van mensen die moeilijk konden bewegen en als ze dan vroegen ‘kun u even opstaan’ dan ging dat moeilijk en best langzaam en dan hadden ze dezelfde mensen later weer gefilmd en ging er een brandalarm af en toen konden ze wel ineens snel opstaan en weglopen.

Ik weet niet hoe dat heet, als het al een naam heeft, maar het kan dat mensen en dus ook jouw moeder, als het nodig is (zoals dat de hond wegrent ofzo) dat ook kan. Of ze dan wel pijn voelt daarna, weet ik niet. Dat zou je het beste aan haar zelf vragen, zoals @jaivy  hierboven al schrijft.

Het kan ook zijn dat ze een goeie dag heeft en sws minder pijn, maar ook dan, als het kan, altijd voorzichtig doet en langzaam opstaat om te voorkomen dat er iets verkeerd schiet en ze wel pijn krijgt, maar deze keer dacht ‘ik moet snel zijn, voordat de hond wegrent of ergens tegenaan springt’.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Gr. MickeyMouse

 


Reageer