Skip to main content
Vraag

incontinentie luiers kopen

• April 7, 2026
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Kan je zomaar zulke luiers kopen of moet je daar een recept voor hebben bij de apotheek ? 

groetjes 👋 

8 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • April 7, 2026

Je kunt ze wel.kopen bij de apotheek maar ik weet dat er ook website zijn die incontinent luiers verkopen 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • April 7, 2026

Maar heb jij ze echt nodig of vind je het leuk om ze te dragen want ik heb ze nodig wegens mijn incontinentie probleem maar ik krijg ze elke maand van de apotheek daar betalen we volgens mij niks aan 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 7, 2026

Heb je niet een klein beetje echt een probleem met ophouden? Dan zou ik het zoo snel mogelijk overleggen met je ouders, dan kun je het doen om jezelf te helpen. Dat het misschien fijn is. Dat is bijzaak.  Bij een apotheek kun je ze vaak krijgen maar ze willen wel iemand helpen die een probleem heeft.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 8, 2026

Maar heb jij ze echt nodig of vind je het leuk om ze te dragen want ik heb ze nodig wegens mijn incontinentie probleem maar ik krijg ze elke maand van de apotheek daar betalen we volgens mij niks aan 

Ik vind ze leuk om te dragen maar heb er verder geen medische behoefte voor 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 11, 2026

Wijk kopen ze bij 123drogisterij 

Via de apotheek kan ook, maar bedplassen  zonder medische oorzaak wordt niet vergoed en die hebben geen Tena welke ik het liefste draag.  

Meestal halen we dan 3 pakken, maar 1 kan ook, wordt allemaal verstuurd in doos waar je niet aan kunt herkennen, meestal laten we het pakket dan naar afhaalpunt gaan, maar ze bezorgen ook aan huis, maar standaard niet bij je buren.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 11, 2026

Okee dankjewel! 🙏🏻 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 12, 2026

123drogisterij ken ik ook wel. Ik kijk op de site maar gebruik informatie om misschien dingen te wijzigen bij onze apotheek die geen site heeft met producten. Ik krijg ze via de verzekering wat samenwerkt met alle apotheken, net zoals medicijnen. Op school weten ze dat ik draag, ik heb ook welleens 3 klasgenoten gehad die aan me vroegen hoe is het om te plassen en te poepen in zo'n ding ? Dan denk ik hou het netjes, ik doe dat niet en je wil niet poepen in zo'n ding. Alle stoffen in zijn luiers zijn om plas vast te houden. Lekken erin doe ik wel al probeer ik het tegen te houden. 

Ik liet luiers toe omdat anders als ik in me broek plaste me iedereen op 10 meter afstand kon ruiken (urine)  een luier blokkeert dat. Maar je mag het gewoon interessant vinden.

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • April 12, 2026

In de apotheek kan je ze zonder recept krijgen. Soms moeten ze wel besteld worden omdat ze niet altijd op voorraad zijn. Maar meestal hebben ze het de volgende dag dan al. Je kan anders ook van tevoren bellen met de apotheek om te vragen of ze de luiers die je wilt hebben op voorraad hebben. Of binnenlopen bij de apotheek. In het begin van mijn incontinentie-problemen ben ik samen met mijn moeder naar de apotheek gegaan voor advies over incontinentie-luiers en toen zijn we in een aparte ruimte voorgelicht. En kregen we ook een paar proefpakketjes mee om te proberen wat het beste werkte. Ik kreeg toen de Tena Flex en Slip mee om te proberen.

Seashell 😘