Skip to main content
Vraag

in bed plassen

• October 25, 2022
  • 14 reacties
  • 1325 Bekeken

froggo.123
Forum|alt.badge.img+4

heyyy, ik heb dus zegmaar een probleempje namelijk dat ik af en toe nog in mijn bed plas en ik mag van mijn ouders geen drynites gebruiken want dan leer ik het nooit af zeggen ze heeft iemand tips?

14 reacties

• October 26, 2022

Hi Kaasjegirl,

Ik mocht op een bepaald moment ook niets meer dragen. Maar nadat het bed toch nog wel vaak nat werd en er veel gewassen moest worden heb ik ze kunnen overhalen bij mij thuis. Omdat ik vaak door broekjes van drynite heen plaste en mijn bed toch nat werd hebben we toen online andere besteld.

Anders zou je ze nog stiekem kunnen halen van je zakgeld en ergens in je kast kunnen verstoppen misschien? Succes en groetjes!

froggo.123
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • October 28, 2022

nee want ze controleren alles en controleren mijn kamer elke dag

Citroentje
  • Weet de weg
  • November 1, 2022

Mijn broertje plaste in bed, maar voor hem hielp het om 's avonds niet meer echt te drinken, en dan 's ochtends en 's middags meer.

uiteindelijk is hij er daardoor vanaf gekomen.

froggo.123
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • November 1, 2022

oke

• November 2, 2022

Alle tips hierboven zijn echt het proberen waard. Helaas werkten bij mij, minder drinken die plaswekker en zelfs de medicijnen die ik een tijdje had niet. Je kan met je huisarts bespreken wat je allemaal zou kunnen proberen, dat heb ik ook gedaan.
Pas toen alles wat we probeerden niet werkte, en we nog steeds vaak bedden moesten verschonen hebben we het wel bij luiers gelaten voor de nacht. Wanneer het bed vaak genoeg nat is en nu ook met de stroomkosten denk ik dat je ouders het op de lange termijn wel zat zullen zijn dat bed te verschonen. Ik vond het zelf voor mijn nachtrust in overleg met mijn ouders en de huisarts en een speciale arts in het ziekenhuis toch het beste weer terug luiers te gaan dragen voor de nacht.

Succes en groetjes!

• November 10, 2022

‘S avonds niet te veel drinken en voor dat je naar bed gaat goed plassen. Vraag ook aan je ouders of ze je willen wakker maken als zij naar bed gaat dt je nog een keer kunt plassen, misschien helpt het. Laat het maar weten

froggo.123
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • November 14, 2022

meestal heb ik al in bed geplast als hun naar bed komen… 

marktplaats en in een tas in het bos?

• December 7, 2024

hy is plas sinds vorig in mijn bed maar mijn ouders willen geen Pamers kopen 

maar welk merk van Pamers zijn het besten     

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 22, 2024

@wout  Drynites die zijn er voor als kinderen in bedplassen

IkBenanoniemm
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 19, 2025

Je kan een plaswekker kopen

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Heyy ​@froggo.123! Het is heel normaal dat je soms nog in je bed plast op jouw leeftijd, dus je bent zeker niet de enige. Het is jammer dat je ouders geen drynites willen toestaan omdat ze willen dat je het ‘eraf leert’, maar soms kan het juist helpen om die bescherming te hebben zodat je ’s nachts minder stress hebt.

Wat je kunt doen is voor het slapen naar de wc gaan en niet te veel drinken vlak voor het slapen, proberen overdag je blaas sterker te maken door soms iets langer te wachten met plassen, of een plaswekker gebruiken die je wakker maakt als je begint te plassen.

Praat ook met je ouders over hoe je je voelt, misschien vinden jullie samen een oplossing. En als het blijft gebeuren, is het slim om met een huisarts te praten. Probeer rustig te blijven, want het komt vaak vanzelf goed!

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 12, 2025

hallo 

ik plas  sinds een week terug in bed 

ik durf het niet tegen mijn ouders zeggen 

hoe doen jullie dat doen jullie pampers aan of niet ?

groetjes

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 17, 2025

@wout 

Ik zou als ik jou was het wel gewoon zeggen tegen je ouders  want ze komen er waarschijnlijk achter omdat je bed nat word en je pyjama en onderbroek ook.

Want ze kunnen je er mee helpen om er vanaf te komen.

Maar je kunt er drynites voor halen dat zijn broekjes .

Maar als je plak luiers fijn vind dan kun je luiers maat 6 of 7 halen die kunnen ook best veel houden 

onnodige quote verwijderd