Vraag

ik wil geen ritalen/medikinet voor adhd

  • 9 October 2018
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo alemaal ik heb en soort probleen ik heb adhd en zit in 3tl ik neem ook medicatie maar dat wil ik eigelijk niet meer het helpt zeker maar als je er en pilletje instopt blijft er niks van mijn persoonlijk heid over ik wil gewoon mezelf zijn en dat mensen dat accepteren daar maak ik me verder niet zo druk in ik trek niet egt wat aan van anderen ,maar goed ik wil geen medicatie meer gebruiken maar ik weet dat ik zonder nog en keer ga afstromen( ik zat eerst op havo) ....ik weet het niet zo goed meer hoor .... ik wil gewoon doen wat ik leuk vind en niet 5 uur hoeven bezig te zijn met alleen mijn gs hw maar ik wil ook niet compleet iemand anders zijn .. zo had ik vandaag geen 2e medicatie genomen en gelijk weer lekker druk 1x uitgestuurd en en gesprek ik vind dit zelf niet erg ... maar docenten wel heeft iemand tips ? en hoe kan ik met adhd omgaan zonder pillen?


groetjes

4 reacties

Hoi

Er wordt jou medicatie aangeraden, maar je voelt je niet goed bij die medicatie. Als die medicatie nemen jou geen beter gevoel geeft, is het volgens mij beter om op zoek te gaan naar een andere optie. Kan je dit met je hulp bespreken? Misschien is er een andere soort behandeling of medicatie mogelijk.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Het lijkt mij verstandig om een gesprek aan te gaan met degene die jou de medicatie voorschrijft. Je kunnen concentreren is natuurlijk fijn, maar niet als dit ten koste van jezelf gaat. Jezelf kunnen zijn is heel erg belangrijk.

Misschien is er wel andere medicatie die deze bijwerking niet heeft bij jou die je wel kan helpen of zijn er andere dingen die je kan proberen. Zelf heb ik hier geen verstand van, dus ik raad je aan met je behandelend arts in gesprek te gaan.

Stop in ieder geval niet op eigen houtje met medicatie. Dat is nooit goed voor je.

Gr. Pin
Herkenbaar ik heb add en ik hat ene tijd medicatie maar ik was mezelf niet ik was wel ceconcentreerd maar op niks ales wat ik kon was leeg zijn. Ik werd ook miselijk als het uitwerkt (leterlijk afkick verschijnselen en. Ik nam ze maar een week of 5)

Ik ben er ook meegstopt. Ik. Raad je aan dit uitleggen aan je ouder en goed te vertellen hoe je je er bij voelt.

Dan. Kan je met hun verder kijkenπŸ‘πŸ»

Suc6πŸ‘πŸ»πŸ˜‚
Thx voor julie antwoorden ik zal proberen met iemand te praten

Reageer