Skip to main content
Vraag

ik wil een binder maar weet niet hoe ik het moet vragen

• August 8, 2026
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi, ik ben een meisje (wlw), maar ik voel me niet trans. Toch zou ik graag een binder willen maar weet niet hoe ik het mijn ouders moet vragen. Mijn ouders zijn gescheiden dus ik zou het 2x moeten zeggen wat al helemaal lastig is. ik wil dit graag omdat ik niet comfortabel ben met mijn borsten. het is niet perse dat ik er niet mee kan leven, maar ik heb liever dat het wat minder is. Waar moet ik op letten als ik een koop en hoe vertel ik het aan mijn ouders?

2 reacties

Ander
  • August 11, 2026

Hej ​@Bananenspit  Ik ben mss wel de enige jongen hier die weet wat een binder is en het is helemaal niet raar dat je er een wil. Heb er het effe over gehad met mijn mega bff (tomboy) en ze zei dat omdat je ouders gescheiden het extra lastig is, maar je kunt er het beste gewoon mee gaan praten tijdens een relax moment. Leg het gewoon simpel uit en begin over een sportbeha. Voor ouders klinkt het woord binder eng en medisch, dus zeg dat het eigenlijk gewoon een extra stevige sportbeha is die alles goed plat en strak op zijn plek houd. Zeg dat je kleren zo leuker zitten, het is mss een beetje liegen maar dan snappen ze het hopenlijk een beetje.  

Moet je het wel aan je vader vertellen? Vaders/mannen begrijpen weinig van vrouwendingen en BH's en ondergoed, van die dingen. Het ligt een beetje aan of je vaak bij je vader bent. Hij hoeft het niet te weten tenzij je er bij woont dan is het wel handig. Is je vader heel streng of zie je hem bijna nooit dan hoeft het niet echt, toch? Vertel het dan lekker alleen aan je moeder. Ze kan hem zelfs voor je bestellen als jullie een goeie relatie hebben en vroeg of laat moet dat ding de was in dus ziet ze het toch 

Grtz 
Ander 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 11, 2026

Hoi Ander, super bedankt voor je antwoord! 
Mijn ouders hebben een co-ouderschap dus ik zie ze beide even vaak… 

De tekst is verwijderd door de Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 4. 
Groetjes!