Vraag

ik wil afvallen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben ben 14 jaar en ik vind me zelf eigenlijk een beetje te dik, maar ik kan gewoon niet afvallen. Andere mensen zoals de fysio zeggen dat ik een mooi figuur heb en bla bla bla bla, voor mijn gevoel zeggen ze dat alleen maar omdat ze me te dik vinden en dat niet willen zeggen ofzo, heeft iemand tips die goed werken want ik heb al zoveel geprobeerd misschien moet ik heel veel minder gaan eten of het eruit gaan gooien ofzo want ik weet niet meer wat ik er mee aan moet???

13 reacties

Hey!

Ik zou je aanraden om op de website van het voedingscentrum een kijkje te nemen en daar je BMI te berekenen. Zo weet je zeker of afvallen nodig is of niet. Als je uiteindelijk toch af wilt vallen raad ik je aan om ook hierbij de website van het voedingscentrum te raadplegen en niet te extreem, maar met mate af te vallen.

Succes!
Groetjes,
Anoniempje
Hoi, ik heb mijn BMI uitgerekend op die site en het is 15.1
Hey!

Je BMI is 15,1. Dat is te laag. Een normaal BMI ligt rond de 18,5. Je zou dus eerder aan moeten komen dan af moeten vallen.

Probeer dus minstens drie keer per dag goed te eten, zodat je niet nog meer gewicht verliest en hopelijk wat aankomt.

Groetjes,
Anoniempje
Ik wil eigenlijk liever niet aankomen en ik heb er echt moeite mee, ik groei ook nog dus ik kom wel aan, en ik ben ook bang om te gaan zwemmen bijvoorbeeld, omdat ik me schaam. Heeft iemand plsssss tips bedankt voor de reactie
Hey, ik ken je verder niet dus ik kN de situatie niet zo goed beoordelen maar als je onder het bmi zit en alsnog wilt afvallen omdat je je schaamt en jezelf te dik vindt, adviseer ik je echt om naar de huisarts te gaan, want als ik dat zo hoor klinkt dat een beetje als anorexia ofzo

Het is goed dat je gezond wilt zijn en een mooi lichaam wil, maar onder de bmi dan ben je alles behalve dik

Groetjes en succes
@ Valse Hoop:

Hoi, heel erg bedankt voor je reactie, ik durf echt niet naar de huisarts te gaan, ik moet voor een jaarlijkse controle voor iets dat ik heb naar de dokter en diëtiste (wat ik heb hou ik liever prive) en wat de diëtiste zei was dat ze mijn gewicht raar vond enzo. Ik heb niemand verteld erover maar daarvoor was ik wel 2 kilo afgevallen en het lijntje van een gemiddeld gewicht en mijn gewicht toets was gelijk gebleven in een half jaar. Alleen ik voel echt alsof ik meer wil en alsof het niet genoeg is, is dat anorexia? Ik weet daar niet echt veel van. Een paar kilo’s kunnen geen kwaad toch? Ik ben bang dat ik later dik word. Ik heb gewoon ZOVEEL moeite met eten. 1 dag had ik de hele dag bijna niets gegeten om te kijken hoe dat was de volgende ochtend was ik totaal van de wereld, ik was super duizelig en zwart voor me ogen en alles, maar ik denk niet dat ik anorexia heb, jullie mening en advies, groetjes van mij xxx
Hey

Ik snap dat je niet naar de huisarts wil, ik durfde dat zelf ook nooit(ik heb geen ert problemen gehad maar andere dingetjes) Is er misschien iemand in je omgeving met wie je erover kan praten. Want wat je omschrijft klinkt wel als anorexia, en dat kan gevaarlijk zijn aks je er niks mee doet, dus ik zou zeker met iemand erover hebben. Misschien familie, maar ik kan me ook voorstellen dat je het liever niet met hun bespreekt. Misschien dat je school een soort arts ofz heeft of een vertrouwenspersoon?
Er zijn volgens mij ook sites waar je kan chatten met een digitale dokter maar daar weet ik t fijne niet van. Wellicht dat die een betere conclusie kunnen trekken.

Groetjes
(Onnodige quote verwijderd)

Haii, ik heb al eens geprobeerd te praten alleen die gene snapte er helemaal niks van en die zei dat ik me aanstelde alleen zij was echt zo een goede vriendin ik snapte het niet, toen wilde ze geen vrienden meer zijn en is het allemaal nog erger geworden en het lukt ook niet om met familie te praten, het is echt alsof ik in een glazen kubus zit ofzo 😞
Hoi!

Ik heb dit zelf ook een tijdje gehad toen ik de zelfde leeftijd had. En geloof mij als mensen die er verstand van hebben zeggen dat je een goed figuur hebt is dit ook echt zo!

Ze zullen nooit liegen om jou een plezier te doen, als ze vinden dat je overgewicht hebt zullen ze jou dit echt wel vertellen, deze mensen zijn er niet om jou een goed zelf beeld te geven, maar ze zijn er om te zorgen dat jij gezond bent.

Ik was ook erg bang dat ik later dik zou worden, maar dat is iets waar je je echt over heen moet zetten... Want als jij zo bent gebouwd maakt het echt niet uit of je nu die paar kilo afvalt of niet. Je bent nu nog jong en je lichaam kan nog veel hebben dus geniet er van! Als je straks wat ouder bent dan pas moet je je zorgen gaan maken over je lichaam, want dan gaat het er niet meer zo makkelijk op of af!

Als jij gewoon goed eet en genoeg beweegt ben jij gezond! Iedereen heeft een ander lichaam en een andere bouw, daar kan je niets aan veranderen. Maar er is een ding waar je aan moet denken, bijna niks eten is echt niet gezond! Je lichaam krijgt dan niet de juiste voedingsstoffen binnen waardoor je juist een raar lichaam krijgt.
Dankjewel voor je lieve reactie! &#x; maar ik moet even nadenken over wat ik ga doen want ik weet het gewoon niet helaas...
Hoi!

Ik heb dit zelf ook een tijdje gehad toen ik de zelfde leeftijd had. En geloof mij als mensen die er verstand van hebben zeggen dat je een goed figuur hebt is dit ook echt zo!

Ze zullen nooit liegen om jou een plezier te doen, als ze vinden dat je overgewicht hebt zullen ze jou dit echt wel vertellen, deze mensen zijn er niet om jou een goed zelf beeld te geven, maar ze zijn er om te zorgen dat jij gezond bent.

Ik was ook erg bang dat ik later dik zou worden, maar dat is iets waar je je echt over heen moet zetten... Want als jij zo bent gebouwd maakt het echt niet uit of je nu die paar kilo afvalt of niet. Je bent nu nog jong en je lichaam kan nog veel hebben dus geniet er van! Als je straks wat ouder bent dan pas moet je je zorgen gaan maken over je lichaam, want dan gaat het er niet meer zo makkelijk op of af!

Als jij gewoon goed eet en genoeg beweegt ben jij gezond! Iedereen heeft een ander lichaam en een andere bouw, daar kan je niets aan veranderen. Maar er is een ding waar je aan moet denken, bijna niks eten is echt niet gezond! Je lichaam krijgt dan niet de juiste voedingsstoffen binnen waardoor je juist een raar lichaam krijgt.

Ik moet echt nadenken over wat ik ga doen... ik weet het gewoon niet

Hey!

Ik zou je aanraden om op de website van het voedingscentrum een kijkje te nemen en daar je BMI te berekenen. Zo weet je zeker of afvallen nodig is of niet. Als je uiteindelijk toch af wilt vallen raad ik je aan om ook hierbij de website van het voedingscentrum te raadplegen en niet te extreem, maar met mate af te vallen.

Succes!
Groetjes,
Anoniempje

Hoi!

Ik heb dit zelf ook een tijdje gehad toen ik de zelfde leeftijd had. En geloof mij als mensen die er verstand van hebben zeggen dat je een goed figuur hebt is dit ook echt zo!

Ze zullen nooit liegen om jou een plezier te doen, als ze vinden dat je overgewicht hebt zullen ze jou dit echt wel vertellen, deze mensen zijn er niet om jou een goed zelf beeld te geven, maar ze zijn er om te zorgen dat jij gezond bent.

Ik was ook erg bang dat ik later dik zou worden, maar dat is iets waar je je echt over heen moet zetten... Want als jij zo bent gebouwd maakt het echt niet uit of je nu die paar kilo afvalt of niet. Je bent nu nog jong en je lichaam kan nog veel hebben dus geniet er van! Als je straks wat ouder bent dan pas moet je je zorgen gaan maken over je lichaam, want dan gaat het er niet meer zo makkelijk op of af!

Als jij gewoon goed eet en genoeg beweegt ben jij gezond! Iedereen heeft een ander lichaam en een andere bouw, daar kan je niets aan veranderen. Maar er is een ding waar je aan moet denken, bijna niks eten is echt niet gezond! Je lichaam krijgt dan niet de juiste voedingsstoffen binnen waardoor je juist een raar lichaam krijgt.


Ik moet echt nadenken over wat ik ga doen... ik weet het gewoon niet

Hoi iedereen! Bedankt voor jullie reacties, het is natuurlijk al een tijdje geleden, maar ik wil toch nog even zeggen hoe het nu is enzovoort. Een na dit topic was ik weer wat beter met eten en over mezelf denken, maar nu sinds een tijd weer niet en ik heb er geprobeerd met een vriendin over te praten maar ze doet iedere keer alsof het een grapje is ofzo en ze doet er een beetje lollig over dus ik kan er met niemand over praten benn ik achtergekomen, soms maakt mijn moeder er grapjes over of doet ze een beetje lollig over mijn “vetrolletjes” maar dat vind ik eigenlijk heel vervelend sinds ik een paar kilo aangekomen ben, ik kan gewoon echt niet meer normal leven kan iemand advies geven hoe ik een klein beetje kan afvallen, echt maar een klein beetje dan is het genoeg,   Groetjes xxx

Hey

Ik wil even hier iets op zeggen. Ikzelf heb sinds een half jaar temaken met een eetstoornis en dit begon op dezelfde manier als hoe jij nu bent. Met zo'n laag BMI hoef je niet af te vallen en moet je juist wat aankomen. Ik snap dat mensen dit al vaak genoeg hebben gezegd naar ik had gehoopt dat op het moment dat ik zo was mensen dit tegen mij hadden gezegd. Wees blij met je lichaam zo lang het kan en probeer zo veel mogenlijk een normaal leven te lijden.

Reageer