Vraag

ik voel me moe en somber.

  • 7 September 2018
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi.

Ik weet niet wat het is en ik weet ook niet waarom, maar ik zit de laatste tijd echt niet meer lekker ik mijn vel. Ik ben overdag de hele dag moe, en soms somber en verdrietig. Soms heb ik een dag dat ik mezelf de hele tijd haat. (Volgends mij noemen ze dat zelfhaat?)

En ik weet ook niet meer wat ik wil. Ik doe havo, dat is best wel moeilijk. Althans, het zou te doen moeten zijn. Alleen omdat ik me zo moe, duf en somber voel, heb ik vaak echt geen zin in schoolwerk. Leren voor toetsen en huiswerk maken en me concentreren gaat ook hartstikke moeilijk. Soms denk ik gewoon dat ik even rust wil nemen om gewoon even alles in mijn hoofd op een rijtje te zetten. Alleen is hier dus echt geen tijd voor door school.

Ook heb ik soms het gevoel dat er te veel van me verwacht wordt.
Ik denk vaak dat ik ga blijven zitten of dat ik een niveau lager moet gaan doen. Daar wordt ik echt extreem verdrietig van want ik heb nu de beste vriendinnen die ik ooit gehad heb.

Doordat ik vaak mijn huiswerk niet af heb worden docenten vaak boos. En ik ben ook bang want ik wil niet nablijven. Ik weet dat het waarschijnlijk helemaal niks voor stelt maar in mijn hele middelbare school tijd ben ik nog nooit te laat gekomen of heb ik na moeten blijven.

Ik voel me dus vaak somber, verdrietig en alleen. Ook al heb ik genoeg mensen om me heen.

Ik wil het liefst gewoon de hele dag in bed liggen.

Maar dat kan nou eenmaal niet.

Ik heb ook vaak het gevoel dat er geen tijd is voor deze gevoelens in mijn leven. Ik ben als maar bezig met school, school en nog eens school.

En dan ‘s avonds moet ik vaak huilen en dan is er (soms) een soort van stem in mijn hoofd die allemaal nare dingen zegt.
Ik weet niet of ik dat zelf ben (waarschijnlijk wel) of niet.

Ik wil wel graag met iemand praten maar ik zou niet weten wie.

Misschien heeft een van jullie tips, misschien ook niet.
Het maakt niet zo heel veel uit, het was al een hele opluchting om dit alleen al allemaal op te schijven.

Groetjes Pipje123

2 reacties

Hey Pipje123

Wat jammer dat je je zo voelt. Niet fijn dat je met deze sombere gedachten zit.

Als het moeilijk gaat op school, kan je dit met je mentor bespreken. Je mentor is er voor je, en als school op de hoogte is van jouw situatie, kunnen ze daar rekening mee houden. Je mentor kan je verder helpen, en heeft misschien tips voor jou.

Fijn dat je vriendinnen hebt. Kan je met hen praten over hoe je je voelt? Vaak lucht het op om met iemand te praten, zodat je er niet alleen mee blijft zitten.

Jouw welzijn en gezondheid zijn belangrijker dan school. Op school kan je beter presteren als je je goed voelt. Daarom is het van belang met deze gevoelens aan de slag te gaan.

Kan je met iemand praten? Je ouders, je vriendinnen of je mentor? Alvast fijn dat je verhaal hier opschrijven geholpen heeft. Als je je verhaal graag nog eens kwijt wilt in een gesprekje, kan je bij de KinderTelefoon terecht.

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor je reactie!
Hier kan ik zeker wat mee ?
Pipje123

Reageer