Vraag

ik vind mezelf dik

  • 14 May 2020
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Badge

Hallo Ik ben een meisje van 14 jaar. Ik ben 167 cm en 68 kilo. Ik vind mezelf echt veel te dik eigenlijk al mijn leven vind ik dat. Ik probeer ook echt al heel lang af te vallen. Ik vind trouwens vooral mijn schouders te breed en mijn buikomvang. Laatste weken ben ik er echt klaar mee als ik in de spiegel kijk en ik mezelf zie en als ik zit en de vetrollen voel. Ik probeer echt af te vallen en dat doe ik vooral door geen glute, geen melk producten, geen chips en al die snacks en ik sport ook veel. En ik eet zo min mogelijk zo eet ik op een dag 1 kom soep en een bord avondeten. Maar ik val nogsteeds niet af. Ik word er echt erg somber van altijd als we gaan zwemmen met vrienden zeg ik altijd af omdat ik te onzeker ben over mijn lichaam. Of als we met school gaan zwemmen verzin ik ook een smoesje.  Ik voel altijd heel ongemakkelijk is elk kledingstuk omdat je overal mijn vet doorheen ziet.  Heeft iemsnd misschien tips waardoor ik kan afvallen en minder bredere schouders krijg en minder buik?


6 reacties

Hi,

 

ik vind het jammer om te horen dat jij ook zo onzeker bent. Ik vind mezelf ook te dik en ik herken mezelf heel erg in je verhaal!

ik wil je alleen vertellen dat je gewicht heel normaal is. En nu denk jij: “ja maar dat haalt mijn onzekerheid niet weg!” Dat klopt! daar heb ik ook last van, maar ik ben erachter gekomen dat je van NIET eten niet afvalt en als je dan iets  eet dan kom je gelijk weer aan omdat je lichaam in de “spaar stand gaat” het krijgt niet genoeg eten dus houd je lichaam al het vet vast zodat je langer “overleefd”.

als je echt af wil vallen probeer dan gevarieerd en genoeg te eten. Gewoon 3 maaltijden per dag en rond dezelfde tijd stippen. Dan val je vanzelf af maar pas op dat je niet door slaat in een eet probleem! Ik denk aan je! Stay strong!

 

xx

Je kan gaan detoxen elke dag leven van sap maaltijden google maar dan vind je genoeg recepten

Beste @Elisa het is niet echt gezond afvallen wat je doet. Wat je doet is een soort crash diëten.  En dat geeft snel een jojo effect. 

Je moet ook weten wel lichaamstype je hebt. Want bij iedereen is het anders.

Je kan beter veel water drinken en eigenlijk geen frisdrank of sappen . Daar zitten vaak verkeerde stoffen in als je wilt afvallen. Je kunt beter producten eten met veel eiwitten en goede vetten.  Bereken je dagelijkse energie behoefte en ga daar 100 a 200 gram onder zitten. En goed dat een paar weken vol. Dat helpt vaak.  Ik ben zelf een jongen van 15 en woog eerst tussen de 90 a 94 kg. Ik ben dan wel 189 cm denk nu dat het 190 cm is en weeg nu 67.5 kg . Ben dus veel afgevallen. Veel mensen maken de fout dat ze snelle resultaten willen zien. Dat is vaak waar het fout gaat. Je moet het realistisch zien en kunnen volhouden.  Dat licht vaak aan voeding. Ik heb mijn leefstijl aangepast. Maar er zijn nog 2 verschillende soorten van afvallen . Dat is het. En spiermassa.  Leuk feitje je kan nooit plaatselijk vet verbranden. 

Zoals @Romee123 al zei kom je ook on een spaarstand  Dat wil je juist niet. Hierdoor voel je ook niet fit en kan je ook niet goed functioneren. Ik vind dat je persoonlijk een prima gewicht hebt.  

 

Ik kan je aanraden om even je bmi te checken.

Ik herken mezelf in je verhaal. Dus wil je graag helpen. Ik ben zelf nu nog steeds onzeker. Maar ja. Ik werk er nu nog aan.

 

Hopelijk helpt dit Groetjes Gebruiker c 

 

 

Badge

Hi,

 

ik vind het jammer om te horen dat jij ook zo onzeker bent. Ik vind mezelf ook te dik en ik herken mezelf heel erg in je verhaal!

ik wil je alleen vertellen dat je gewicht heel normaal is. En nu denk jij: “ja maar dat haalt mijn onzekerheid niet weg!” Dat klopt! daar heb ik ook last van, maar ik ben erachter gekomen dat je van NIET eten niet afvalt en als je dan iets  eet dan kom je gelijk weer aan omdat je lichaam in de “spaar stand gaat” het krijgt niet genoeg eten dus houd je lichaam al het vet vast zodat je langer “overleefd”.

als je echt af wil vallen probeer dan gevarieerd en genoeg te eten. Gewoon 3 maaltijden per dag en rond dezelfde tijd stippen. Dan val je vanzelf af maar pas op dat je niet door slaat in een eet probleem! Ik denk aan je! Stay strong!

 

xx

Heyy 

Echt heel erg bedankt voor je tips en je lieve reactie. Echt waar het doet me echt goed.

 

Het probleem bij mij is wel dat ik al 3 jaar dat heb geprobeerd  met maaltijden enzo maar dat ik het nu wel een beetje zat word en  dat ik eigenlijk alleen maar dikker word. Sinds 2 weken doe ik mijn manier (weinig eten veel sporten en drinken) en ik zag net dat al een kilo ben afgevallen!! Het is een begin...  Ik hoop gewoon echt dat mijn schouders eindelijk niet meer op die van een man lijkt vanachter en t lijkt nu meer die richting op te gaan.  T vervelende is dat ik wel weet dat t slecht is maar de cijfertjes zien dalen geeft me toch motivatie op een of andere manier.

 

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie en jij ook heel veel succes met jouw onzekerheden!

Badge
  • Je kan gaan detoxen elke dag leven van sap maaltijden google maar dan vind je genoeg recepten

    Ja dat wil ik ook doen maar ik woon nog thuis en mijn moeder gaat dat nooit goed vinden 

  • Toch heel erg bedankt voor je reactie ik kan dat later gaan doen 

Hi,

 

ik vind het jammer om te horen dat jij ook zo onzeker bent. Ik vind mezelf ook te dik en ik herken mezelf heel erg in je verhaal!

ik wil je alleen vertellen dat je gewicht heel normaal is. En nu denk jij: “ja maar dat haalt mijn onzekerheid niet weg!” Dat klopt! daar heb ik ook last van, maar ik ben erachter gekomen dat je van NIET eten niet afvalt en als je dan iets  eet dan kom je gelijk weer aan omdat je lichaam in de “spaar stand gaat” het krijgt niet genoeg eten dus houd je lichaam al het vet vast zodat je langer “overleefd”.

als je echt af wil vallen probeer dan gevarieerd en genoeg te eten. Gewoon 3 maaltijden per dag en rond dezelfde tijd stippen. Dan val je vanzelf af maar pas op dat je niet door slaat in een eet probleem! Ik denk aan je! Stay strong!

 

xx

Heyy 

Echt heel erg bedankt voor je tips en je lieve reactie. Echt waar het doet me echt goed.

 

Het probleem bij mij is wel dat ik al 3 jaar dat heb geprobeerd  met maaltijden enzo maar dat ik het nu wel een beetje zat word en  dat ik eigenlijk alleen maar dikker word. Sinds 2 weken doe ik mijn manier (weinig eten veel sporten en drinken) en ik zag net dat al een kilo ben afgevallen!! Het is een begin...  Ik hoop gewoon echt dat mijn schouders eindelijk niet meer op die van een man lijkt vanachter en t lijkt nu meer die richting op te gaan.  T vervelende is dat ik wel weet dat t slecht is maar de cijfertjes zien dalen geeft me toch motivatie op een of andere manier.

 

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie en jij ook heel veel succes met jouw onzekerheden!

Misschien moet je dan eens gaan praten met een Dieetiste? 

Reageer