Skip to main content
Vraag

Ik vind mezelf dik!

• November 5, 2025
  • 14 reacties
  • 200 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik vind mezelf heel dik en probeer ook af te vallen maar volgens mij lukt dat niet echt. Ik ben 173 cm en ik weeg 52 kilo. Mijn vriendinnetje en mijn beste vriend zeggen dat ik echt niet dik ben maar ik denk dat ze dat zeggen zodat ik me niet slecht ga voelen.  Ben ik dik volgens jullie?

14 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 5, 2025

Nee! Dat is volgens mij juist heel gemiddeld! Mijn zus is 176 cm en weegt 53 kilo. Dat is helemaal prima en je moet daar echt niet onzeker over zijn! Iedereen is ook anders gebouwd🙂

Liefs XXX Yusa 😙

• November 5, 2025

Je kan ook een BMI test doen en dan weet je het zeker.
op https://www.voedingscentrum.nl/bmi bijvoorbeeld.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 5, 2025

Heyy ​@Blbb12 ,

Je gewicht is helemaal goed zo hoor, je bent echt absoluut niet dik!!❤ Zoals je nu hebt is een gezond gewicht, een laag gewicht is juist niet gezond en je moet ook echt niet gaan proberen af te vallen. Dat is niet nodig en je hebt die voeding ook hard nodig om gezond te zijn, zeker in de puberteit 🙂

Liefs❤

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 6, 2025

Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me hier wel fijner door.

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 8, 2025
Jouw BMI (Body Mass Index)

Als je 173 cm lang bent en 52 kilo zwaar bent, heb je een BMI van 17,4, wat voor een jongen van 13 jaar (dat is wat ik op je profiel zag) keurig is.

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Hoi Blbb12 ik denk dat je Anorexia hebt een eetstoornis, want mensen met die eetstoornis denken dat ze dik zijn of ze zien zichzelf dik, terwijl andere dat niet vinden, zoals ik, ik vind je niet dik. Dit is niet gemeen bedoeld.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 9, 2025

@miarabel457 jezelf dik vinden is niet meteen een eetstoornis hoor. 

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

Haai! Ik snap dat je je zo voelt. Maar nee, dit is NIET dik. 

Forum|alt.badge.img+1

Ik vind mezelf heel dik en probeer ook af te vallen maar volgens mij lukt dat niet echt. Ik ben 173 cm en ik weeg 52 kilo. Mijn vriendinnetje en mijn beste vriend zeggen dat ik echt niet dik ben maar ik denk dat ze dat zeggen zodat ik me niet slecht ga voelen.  Ben ik dik volgens jullie?

Ik snap je struggle, ik heb dit zelf ook (Ik woog voorheen 53 kilo, ben toen afgevallen nr 47 kilo, en toen (onder druk) weer aangekomen tot 49/50 kilo)

Je moet je echt geen zorgen maken! Je bent niet dik!

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 12, 2025

Neen hoor je bent totaal niet dik, je hebt denk ik een gewoon en gezond gewicht. Ikzelf ben 167cm en 55kg en ben ook niet dik ofzo dus als jij dan nog eens groter bent dan ik en minder weegt zul je zeker niet dik zijn. Als je niet zeker bent kun je een BMI test doen ook ofzo.

groetjes x

Joya
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 18, 2025

Heyy, je bent echt niet dik. Ik ben net zo lang en 20 kilo zwaarder ahahaha als iemand dik is ben ik het dan

Ster
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 18, 2025

Ik begin ook onzeker te worden over dik zijn maar niet om me geicht maar hoe ik eruit zie 

je bent niet de enige 

Kelinci.
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 18, 2025

Je bent echt niet dik, ik weeg ongeveer hetzelfde en ik ben 165 of zo en ik ben ook niet dik. En iedereen is anders dus zelfs als je wel een beetje dikbent (wat jij dus niet bent) is dat nog oké, zolang het maar geen problemen voor je gezondheid veroorzaakt.

Groetjes!

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 27, 2025

JIj ben niet dik! Ik ben 12 en ik weeg 68 kilo! Iedereen vind mij dik, maar dat ze jou dik vinden ligt echt aan hun!