Skip to main content
Vraag

Ik verlies plas elke keer

• December 27, 2025
  • 16 reacties
  • 403 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal ik ben meisje2013 

Ik verlies elke keer plas als ik naar de wc ga want elke keer als ik bij de wc aan kom zijn me onderbroekjes nat kent dit iemand hoe dit komt en ik ga optijd naar de wc  help ik ben bang  en weet niet wat ik moet doen. 

16 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 28, 2025

Hoi ​@Meisje2013 

Ja ik ken het wat je beschrijft.

Ten eerste je doet het niet expres  onthoud dat goed maar ben je er al een keer mee naar een dokter geweest .

Of tegen je moeder gezegd dat je dit hebt want dan kan ze je helpen er mee 

Maar hoe je het omschrijft zo is het helaas bij mij ook begonnen dus hopelijk heb je het tegen je ouders gezegd en ga je er mee naar de dokter. 

Heel veel sterkte en laat even weten hoe dit verder gaat .

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 28, 2025

@NN15000  dank je voor je reactie

Ik had het nog niet tegen me moeder gezegd. 

Maar heb dat nu wel gedaan door jou reactie.

Ze zei tegen me dat ze al een vermoeden had maar ze dacht dat ik me niet goed afveegde na het plassen ze heeft me gerust gesteld dat ze niet boos is op me 

Maar dat ze er eigenlijk wel mee naar de dokter wil gaan dat wou ik eigenlijk niet maar ze zal er voor me zijn dus misschien binnenkort naar de dokter hier voor 

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • December 28, 2025

Misschien voor de zekerheid toch een luier aan doen want je weet nooit als jij niet optijd geraakt aan de wc dan dan jij in jou luier doet als jij niet optijd zou zijn voor naar naar de wc te gaan snap je?

veel succes en laat jij mij iets weten als het mag of als jij het geprobeerd hebt?

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 30, 2025

Oh war vervelend ​@Meisje2013  maar ik weet wat je doormaakt. Ik heb vaak dat ik ineens heel nodig moet plassen en soms ook het toilet niet optijd haal. Ik draag luierbroekjes (Tena Pants Maxi) voor dit probleem. Maar ik probeer ook op school tussen de lessen door even de WC te gebruiken soms ook als ik geen aandrang voel en nu heb ik nog wel af en toe een ongelukje maar minder dan dat het eerst was. Ik hoop dat je hier wat mee kan en anders kan de dokter misschien wel met een oplossing komen. Suc6!

Seashell 😘 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 4, 2026

Hoi meisje2013

Het komt me niet helemaal  bekend voor maar als ik moet lachen dan verlies ik wel eens plas en als ik moet plassen dan moet ik meestal rennen .

Dus ja ik verlies wel eens plas maar ik zou er echt mee naar de dokter gaan of toch incontinent materiaal dragen je hebt ook van die incontinent maandverband dat is bij urine verlies  want zoals ik lees is het geen volledige plas  dan moet dat verband het op kunnen vangen. 

Anders zou je voor de zeker heid een luier aan doen

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 8, 2026

@Onzekermeisje  ​@Seashell ​@olifant_Hocky  ja ik draag er nu luiers voor  het werd erger. 

Ik ben er al wel mee naar de huisarts geweest maar die ziet nog weinig  maar heb binnenkort een plas test in het ziekenhuis dus moet dan kinder uroloog voor dit probleem 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 8, 2026

@Meisje2013 wat vervelend dat je nu toch luiers nodig hebt maar misschien wel fijn dat je nu iets draagt wat je wel beschermd tegen ongelukjes (weet niet welke je nu gebruikt). 

Ik wens je iig veel succes bij de kinder-uroloog ik denk dat hij/zij jouw vast kan helpen met je probleempje 

Liefs,

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Goeie keuze voor dit moment om luiers te dragen dat houd alles wel droog .

Maar hopelijk komt er wat uit voor je bij de kinder uroloog waar dit door komt.

Laat even weten wat de uitslag is geworden in het ziekenhuis en hoe het verder gaat bij je 

Heel veel succes daar en sterkte 

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • January 9, 2026

Laat ook gerust weten wat hij over jou probleem te zeggen had van jou probleempje 

en nog een vraag als je luiers draagt en jij plast er in wie verschoond jou dan of moet jij dat zelf doen 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 19, 2026

Hoi ​@NN15000  ​@olifant_Hocky  ​@Seashell

Ik. Ben bij de kinder uroloog geweest en die zegt dat mijn sluitspier te slap is dus moet die gaan trainen  maar ik moet misschien ook geopereerd worden omdat hij ook niet helemaal. Dicht gaat bij me. Blaas.

Dus voor de kommende tijd luiers dragen. 

@olifant_Hocky  ik Word nu verschoond door. Me moeder.

Want ik. Ga op. Dit moment ook niet naar school want hoe ik. Nu ben kan ik en durf ik. Niet naar school. 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 19, 2026

Heel veel succes met je blaastraining👍 Het gaat je zeker lukken! Heel veel succes! 

Welke luiers gebruik je nu als ik vragen mag?

Seashell 😘 

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • January 19, 2026

Oké en wil jij hier nog iets over kwijt dat mag hoor ​@Meisje2013 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 20, 2026

@Meisje2013  oke dat is niet fijn dat je misschien geopereerd moet worden maar als het daarna beter gaat is het alleen maar beter.

Ik mag ook.hopen dat die blaastraining helpt bij je die hielp bij niet helaas.

Maar veel sterkte en je kunt dit overwinnen en weet dat je niet de enigste meisje bent die dit hebt dus daar hoef je niet voor te schamen of zorgen over te maken.

Liefs NN15000 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 17, 2026

@Meisje2013  hoe gaat het? Lukt de blaastraining en heb je al te horen of je geopereerd moet worden?

Gewoon benieuwd

Love!

Seashell 😘

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 17, 2026

@Seashell en ​@NN15000

Ik heb de blaastraining gedaan maar het hielp voor geen meter.

Ik ben geopereerd. Alleen hebben ze niet kunnen doen wat ze wouden doen bij me ze hebben iets weg gehaald wat er voor zorgde dat me sluitspier wel. Sluit maar het heeft niet geholpen dus gaan ze verder zoeken waar het dan van kan komen helaas 😭😭😭🥺

Dus kan weer opnieuw beginnen met sommige onderzoeken 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 18, 2026

Aw wat vervelend dat de training en de operatie beide niets hebben kunnen veranderen aan de situatie. Is natuurlijk ook niet fijn om opnieuw de onderzoeken te ondergaan want sommige vond ik ook erg vervelend. Ik hoop dat je situatie nog verbeterd. Lukt het al wel weer om naar school te gaan?

Sterkte met de onderzoeken 💪

Seashell 😘