Skip to main content
Hoi,

Toch een beetje raar om het zo hier te zeggen maar ik doe het toch maar.

Ik ben nu net 13 en ik heb cup 80G. Ik heb op het internet wel eens topics over dit onderwerp gelezen, maar ik vind deze cupmaat op mijn leeftijd niet gezond. Ik ben naar de dokter geweest omdat ik heel veel last van rugklachten heb en omdat ik me heel erg schaam. Hij zei dat hij niets kon doen en dat ik met een borstverkleining moest wachten tot ik uitgegroeid ben. Mijn ouders zeggen dat ik het moet accepteren, maar ik kan het niet..

Heeft iemand tips om er minder mee te zitten/me er minder voor te schamen?

Someone.
Hoi Someone.,

Borsten verschillen per leeftijd. Ik vind bijvoorbeeld dat ik té kleine borsten heb voor mijn leeftijd (14 jaar). Het geeft helemaal niets hoe groot je borsten zijn. Je kunt zoals je ouders al zeiden om je borsten te accepteren.

Ook zou je die borstverkleining aan kunnen gaan, dit is ongeveer over 5 jaar, denk ik. Maar het zou ook kunnen dat je borsten niet veel meer groeien, en je deze grootte houd. Ik vind het er echt niet lelijk uit zien, hoor! Het geeft niets hoe ze eruit zien, echt waar!:)

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt,

Suzan (14) xx

heyy,

Hier hetzelfde probleem gehad. Toen ik zo oud was had ik 70G… Ik snap volkomen dat je zo snel mogelijk ervan af wilt, maar helaas kom je pas in aanmerking als je 16 jaar bent en je borsten zijn uitgegroeid. Ik heb wel wat tips voor je! 
 1. een goede bh doet wonderen
Negeer de schaamte en stap een x een lingerie shop binnen . Als je dit nog echt te eng vind ga dan met je       moeder of een vriendin (kan je altijd nog zeggen als iemand je heeft gezien dat het voor hen was). Ik vond de eerste keren heel erg beschamend en vooral om me te laten helpen, maar de mensen daar hebben er het meeste verstand dus ik raad je het ook aan om hulp te zoeken. 
2. Bh over bh
Ik draag vaak een normale bh en daarover een sport bh. Dat geeft extra stevigheid en de normale bh houd toch je borsten goed op de plek. 
3. kledingtips
Als je het vervelend vind dat jongens snel naar je borsten kijken kan je daar ook wat aan veranderen. Door je kleding aan te passen (hoe kut het ook klinkt want je draagt natuurlijk liever wat je zelf wilt), maar ik heb gemerkt dat v-hals erg mooi aansluit en als de v-hals niet te diep is heb je ook geen inkijk. Drukke patronen en coltruien werken helemaal niet en trekken juist meer aandacht naar je 2 vriendinnen. 
4. schaamte..
Schaamte gaat nooit zomaar weg en het hoort ook wel een beetje bij de leeftijd helaas. Maar probeer er trots op te zijn want veel meisjes zouden jaloers op je zijn. Ook kijk in de spiegel naar iets anders wat je wel mooi vind aan jezelf. ik heb een tijdje elke ochtend 5 dingen opgenoemd die ik mooi vind aan mezelf en hoe cliché het ook klinkt het werkt wel! we zijn namelijk erg geneigd om alleen de slechte dingen op te noemen als iemand vraagt wat je van jezelf vind. Je kan bijvoorbeeld ook eigenschappen of talenten opnoemen waar je trots op bent.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! ik ben eindelijk sinds december 16 dus ben nu bezig met het traject voor de borstverkleining. Ik hoop dat jij ook snel iets vind waardoor je je lekkerder gaat voelen in je eigen lichaam. 

xxx

Reageer