Skip to main content
Vraag

Ik maak me zorgen over borstgroei, hoe ging dat bij anderen? (voor de meiden!)

• August 2, 2026
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

Anoniem_222
Forum|alt.badge.img

Hey meiden, ik ben een meisje van 14 en ik maak me een beetje zorgen over mijn borstgroei en verdere ontwikkeling.

Mijn borsten begonnen dus met groeien toen ik 9 jaar was, naast andere kenmerken van puberteit. Het ging in het begin redelijk snel en deed best veel pijn, maar toen steeds langzamer.. zoals ik al zei, ben ik 14, maar mijn borsten zijn nogsteeds ongeveer even groot als dat ze waren toen ik 12 was. Mijn tepels zijn ook nogsteeds hetzelfde als dat ze waren toen toen ik 11-12 was. Ik heb nu maat 75A-AA (verschilt per bh).

Ik ben best onzeker over mijn borsten en draag ook best vaak een push-up bh. 

Mijn vriendinnen hebben allemaal veel grotere borsten dan mij en zijn ook allemaal al lang ongesteld, maar ik niet. Zij zeiken allemaal over dat ze kleine borsten hebben terwijl ik duidelijk kleinere heb, daar word ik ook onzeker door.

Ik ben dus al best lang benieuwd naar hoe dat bij andere mensen ging.

Groetjes!

1 reactie

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 12, 2026

Ik zou zeggen dat het best logisch is maar je borsten groeien gewoon nog door tot je 18e. Bij de één is dat meer dan bij de ander. Maar aangezien je nog best jong bent en waarschijnlijk nog vol in de puberteit zit hoef je je daar echt geen zorgen om te maken