Skip to main content

ik kan niet in slaap komen

• November 14, 2025
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

Ik merk de laatste tijd dat ik niet in slaap kan komen. Ik Ben de hele dag moe en eigenlijk energieloos, maar als ik Dan eindelijk in bed lig val ik gewoon niet in slaap! (ik weet dat nu op een scherm zitten ook niet handig is maar ja het is niet alsof ik anders nu zou slapen)

Als ik in bed lig, lig ik alleen maar te piekeren. Alles tegelijk door elkaar ik word er gek van. Het gaat gewoon niet weg. Als ik eindelijk in slaap val, word ik snachts vaak weer wakker en kan ik weer niet slapen.

Ik heb al van alles geprobeerd: lezen, rustgevende muziek, thee, gummies, geen schermen 30 min voor bedtijd, frisse lucht, slapen met raam open (kreeg ik het alleen maar koud van haha)

Hebben andere mensen dit ook? Zoja tips graag!

(wist niet welk subforum)

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 14, 2025

Hey ! Je kunt eens proberen om dit te luisteren en dan naar de slaap toe te komen. Volg het en laat je leiden.  Ik hoop dat het werkt! 

Of 

Succes en ik hoop slaap lekker! 

Liefs Tover xxx

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@eendje ,

Wat rot zeg.. Klinkt wel heel herkenbaar.  Wat mij soms wel kan helpen is voor het slapen gaan te douchen en kamille thee te nemen.. misschien dat het ook nog kan helpen om met iemand te praten voor het slapen bijvoorbeeld met vrienden/ ouders.. zodat je minder piekert je kunt dan zelf beslissen of iets verteld waar je mee zit of beide of waar je mee zit op te schrijven en dan met iemand bellen of appen voor afleiding.. je zit dan wel weer op een scherm te kijken als je contact met vrienden hebt maar het kan opluchten..🙃♥️

Liefs en toch welterusten hoop dat het een beetje te doen is voor je♥️

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Hi, er zijn wel slaap oefeningen. Dat kan je proberen. Slaap meditatie en mindfulness. Zulke dingen hebben veel mensen baat bij.  Groetjes xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • November 15, 2025

Hoi,

Ik heb dit ook. Wanneer ik in slaap wil vallen, dan denk ik gewoon aan niks. Gewoon je hoofd rustig houden en dan val je in slaap. In ieder geval voor mij. Hopelijk lukt het voor jou ook.

Groetjes,

ghast

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 15, 2025

@eendje dat is dus echt super herkenbaar! De laatste tijd val ik juist wel snel in slaap omdat ik daarvoor even tv kijk. Bij sommigen werkt dat juist helemaal niet en bij anderen wel. Ik val al bijna in slaap aan het einde van de aflevering 🤤

Tover heeft al goede tips gegeven! Op netflix staat ook een serie genaamd headspace guide to sleep. Dat heeft ook meditatie en tips volgens mij. Ik hoop dat het gauw beter gaat!

Liefs Yusa 😘

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 18, 2025

Hallo maatje. 

Wat kut dat je weer zo voelt..... 

Maar dat piekeren ben ik ook goed in, wat mij juist goed helpt is juist wel op een scherm 😅 

Als ik begin te piekeren ga ik youtube kijken, bij mij houd het piekeren een keer op dan, en dan kan ik lekker snurken