Skip to main content
Vraag

ik kan echt gewoon niet meer

• October 3, 2025
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

J.R.
Forum|alt.badge.img+1

Ik kan echt niet meer, doordeweeks is school heel uitputtend en in het weekend zeggen mijn ouders dat ik moet gaan leren... de hele dag.... mentaal en fysiek kan ik gewoon echt niet meer, zodra ik thuis en alleen ben is het mental breakdown. Mijn knieën houden mijn gewicht bijna niet meer, mijn ouders vinden dat ik me aanstel.... help?

2 reacties

• October 3, 2025

Hallo ​@J.R. 

Hele weekend leren is heel uitputtend inderdaad 😅 dat deed ik in de eerste nog. 

Je kan altijd ook gwn switchen tussen leren en spelletjes spelen of tiktok of wat jij maar leuk vind. Maar dan moet je wel zorgen dat je alles goed genoeg weet zodat jij het je ouders kan uitleggen. 

Als je wil praten ik ben bijna altijd beschikbaar 😉

Sterkte en hoop dat je het weekend overleeft. 

Groetjes badeend 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Het is niet aanstellen als je zo moe bent. Als je elke dag school hebt en in het weekend ook nog moet leren dan is dat gewoon superveel en dan wordt je hoofd en je lijf echt heel moe. Ik denk dat je het het beste kan zeggen tegen iemand op school, zoals een juf of mentor, dat je het niet meer trekt. Dan kunnen ze misschien met je ouders praten of iets bedenken.

En je mag ook gewoon pauze nemen, al is het maar 10 minuutjes even naar buiten of muziek luisteren. Je hoeft je niet te schamen dat je je zo voelt, dat betekent dat het gewoon te veel is en dat je hulp nodig hebt ❤️.

xx liefs Wolf 🐺