Hoi iedereen,
sinds gisteravond hoor ik maar voor de helft met mijn linkeroor. Rechts is alles goed.
Het doet geen pijn en ziet ook niet rood. Ik heb geen koorts, ben wel wat verkouden sinds gisteren/vandaag en het is vooral vervelend. Ik moet steeds vragen of ze willen herhalen wat ze gezegd hebben…. Ik begin het een beetje beu te worden.
Denken jullie dat dit vanzelf over gaat en hoe lang moet ik dan nog wachten en wat moet ik ondertussen doen.
Ik ga nog wel even vertellen hoe het gekomen is, nou ja, dat weet ik niet 100% zeker, maar ik denk dat het er wel mee te maken heeft.
Ik was gisteravond aan het douchen en dan was ik me natuurlijk overal, dus ook mijn oren. Toen ik zo met mijn wijsvingers aan de binnenkant van mijn oorschelp voelde/veegde toen zat er een beetje vettigheid aan. Ik dacht dat het misschien wel oorsmeer zou kunnen zijn. Ik ging toen ook voorzichtig met mijn pink zo voorzichtig een beetje in mijn oor en weer zat er een beetje iets wat op oorsmeer lijkt aan.
Toen vroeg ik aan Kenji of hij eens even in mijn oor wilde kijken en wilde zeggen wat ie allemaal zag.
Uh, we stond de hele tijd al samen onder de douche, dus ik dacht dat ie net zo goed even kon helpen.
Toen hoorde ik nog gewoon goed.
Kenji zei dat het wel een beetje vettig leek, maar kon het ook niet allemaal heel goed zien. Hij zei dat ik gewoon water in mijn oor moest laten lopen en dat het dan er allemaal misschien wel uit zou komen. Dus ik mijn hoofd op z'n kant gehouden en oor voor oor even gespoeld met water.
Toen er water in zat kon ik al iets minder horen, maar als ik even met hoofd weer recht hield liep dat water er weer uit en hoorde ik gewoon weer als normaal. Ik had nog even voorzichtig met mijn pink zo weer even in mijn oren gevoeld en toen zei Kenji 'zal ik dat ook even doen, want ik kan beter zien wat ik dan doe.
Dat leek me een goed plan en toen had Kenji zijn pink erin gestoken en een beetje zo bewogen.
We dachten dat het gewoon even tijd nodig had en gingen verder met douchen.
Kenji zei dat ik het beste nu nog een keertje kon spoelen met lauw water, omdat hij dacht dat alles wel een beetje aan het oplossen was. dus, dat hebben we gedaan. Hij had de sproeier even losgemaakt en voorzichtig in mijn oren gespoten.
Toen verder wassen en afspoelen, gewoon met shampoo en toen hadden we ons afgedroogd en toen merkte ik voor het eerst dat mijn oor wel verstopt leek te zitten.
Soms heb ik dit ook wel eens gehad na het zwemmen in de zee of zwembad en ik dacht dat het wel weer over zou gaan, maar nu is het een dag later en is het nog niks verbeterd.
Wie heeft er een tip die kan helpen. Mats zei dat ie er wel een klein druppeltje olie in wilde gooien, zodat wat er in mijn oor in de weg zit op kan lossen. Is dat slim om moet ik gewoon naar de dokter en er niet zelf aan gaan prutsen?
Wat zouden jullie doen en wat is slim?
Wel graag duidelijk praten, want ik hoor niet zo goed op het moment
Nee, maar serieus, wie heeft de gouden tip.
Het doet nog steeds geen pijn en het is niet rood en ik heb geen koorts.
Alvast bedankt voor de tips.
Doei,